logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۳۹۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تکمیل سدهای نیمه تمام استان در سفر رئیس جمهور به زنجان مطرح می‌شود/ مسئله آب در استان زنجان نگران کننده است

تکمیل-سدهای-نیمه-تمام-استان-در-سفر-رئیس-جمهور-به-زنجان-مطرح-می‌شود-مسئله-آب-در-استان-زنجان-نگران-کننده-است
استاندار زنجان با اشاره به اهمیت برگشت آب به چرخه مصرف، گفت: هیچ طرح صنعتی به استان بدون کمک به توسعه چرخه فاضلاب به استان نمی‌آید.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در شورای حفاظت آب استان زنجان با بیان اینکه ما برای آب نگرانیم و این نگرانی را باید همه ما داشته باشیم، اظهار کرد: باید در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای مشکل آب تدبیر شده تا مسئله آب را حل کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های میان مدت برای آب در نظر گرفته شده است، ابراز کرد، یکی از این برنامه‌ها تسریع در اجرای طرح سد‌های نیمه تمام استان است.

استاندار زنجان با تاکید بر اتمام و بهره برداری از سدهای نیمه کاره استان زنجان، تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی سفر رئیس جمهور به استان کمک به اتمام سدها نیمه کاره استان است.

وی با اشاره به زمانبر بودن اتمام پروژه سدهای نیمه کاره استان زنجان، عنوان کرد: اعتبارات محدود بوده اما با این وجود اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

افشارچی با بیان اینکه چند کار مهم باید در استان انجام شود و این هنر مجموعه مدیریتی استان است، افزود: یکی از این کارها کمک تمام دستگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی استان است.

وی با اشاره به نیاز استان به یک مطالعه دقیق برای صرفه جویی در آب کشاورزی، ابراز کرد: مصرف آب در کشاورزی در مقایسه با مصرف آب شرب در استان بسیار زیاد است و صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی تاثیر بسیاری در کنترل مصرف منابع آب دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اهمیت استفاده از آب،  فاضلاب تصفیه شده در حوزه تولید، تصریح کرد: استفاده از آب فاضلاب در حوزه تولید یک اولویت در استان است و بنده به دنبال تحقق این موضوع در استان هستم.

وی با بیان اینکه این هنر ما است که بتوانیم در چهار سال آینده صنعت استان را از آب های زیر زمینی و روان آب ها مستقل کنیم، ابراز کرد: این موضوع باید به عنوان یک هدف مهم در استان در نظر گرفته شود.

افشارچی با بیان اینکه هیچ طرح صنعتی به استان نمی آید مگر به توسعه فاضلاب و برگرداندن آب به چرخه استفاده به ما کمک کند، افزود: این امر در بحث بهداشت هم بسیار کمک کننده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر