logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۳۹۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

92 درصد گروه‌های هدف در زنجان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

92-درصد-گروه‌های-هدف-در-زنجان-واکسن-کرونا-دریافت-کرده‌اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تاکنون 92 درصد گروه‌های هدف در زنجان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: تاکنون در قالب نوبت اول و دوم یک میلیون و 345 هزار و 88 دز واکسن در استان زنجان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در نوبت اول 769 هزار و 300 دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است، افزود: در نوبت دوم نیز 575 هزار و 788 نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پوشش واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در استان زنجان به بیش از 92 درصد رسیده است که این امر ناشی از همت والای مردم و مراکز واکسیناسیون در این زمینه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون افراد 12 تا 17 سال نیز که ویژه دانش‌آموزان است 86 درصد گزارش شده است.

قزلباش با اشاره به آغاز تزریق واکسن نوبت سوم در استان زنجان، گفت: افراد بالای 60 سال می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی یادآور شد: کادر درمان نیز در این مرحله می‌توانند دوز سوم واکسن کرونا را به دلیل شرایط کاری خود دریافت کنند.

این مسئول با بیان اینکه تزریق دوز سوم واکسن سینوفارم برای افرادی که 4 ماه از تزریق دوز دوم گذشته است، امکانپذیر است، افزود: واکسن اسپوتنیگ و آسترازنکا نیز برای افرادی که 6 ماه از تزریق دوز دوم می‌گذرد تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: مراکز تزریق واکسن در استان زنجان آماده خدمات رسانی به مردم هستند که دو مرکز نیز به صورت 24 ساعته نسبت به تزریق واکسن اقدام می‌کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر