logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۳۹۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

پایان شمارش دستی آرای انتخابات پارلمانی اخیر عراق

پایان-شمارش-دستی-آرای-انتخابات-پارلمانی-اخیر-عراق
کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق از پایان شمارش دستی آرای حوزه های مورد تجدیدنظر در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از موازین نیوز، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق از پایان شمارش دستی آرای حوزه های مورد تجدیدنظر در انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق از پایان روند شمارش دستی آرای حوزه‌های مورد تجدیدنظر در سراسر عراق و تعیین سازوکار تایید اسامی افراد برنده و برگزاری نخستین جلسه پارلمان جدید خبر داد.

«عماد جمیل» عضو کمیته اطلاع رسانی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق گفت: روند شمارش آرای حوزه های مورد تجدیدنظر روز یکشنبه با شمارش آرای بیش از ۵۰۰ مرکز رای گیری در استان بصره به پایان رسید.

وی همچنین افزود که درخواست های تجدیدنظر برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال خواهد شد و امکان دارد این مرجع برخی از درخواست ها را برای استعلام قانونی یا انجام روند شمارش دستی دیگر بازگرداند.

جمیل ادامه داد: منتظر نظر مرجع قضایی هستیم و در صورت تایید نتایج، کمیساریای انتخابات اسامی نهایی نامزدهایی را که موفق به کسب کرسی های پارلمان شده اند، اعلام خواهد کرد. زمان نهایی ارائه نتایج پایانی زمان مشخصی ندارد و تا زمان پایان بررسی درخواست های تجدیدنظر ادامه دارد.

به گفته این مقام عراقی، کمیساریای انتخابات روز دوشنبه نتایج درخواست های تجدیدنظر را به مرجع قضایی ارسال خواهد کرد و پس از تایید اسامی، رئیس جمهور از پارلمان خواهد خواست که ظرف ۱۵ روز نخستین جلسه خود را برگزار نماید./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر