logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۳۸۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

دشمن با ابزار فضای مجازی حوزه فرهنگی را نشانه گرفته است

دشمن-با-ابزار-فضای-مجازی-حوزه-فرهنگی-را-نشانه-گرفته-است-
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اينکه دشمن با ابزار فضای مجازی حوزه فرهنگی را نشانه گرفته است گفت: باید حواسمان باشد دشمنان با تولید محتوایی که علیه ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس ما انجام می‌دهند، قصد مورد هدف قرار دادنِ اعتقادات و بنیان‌های فکری ما را دارند.

به گزارش موج رسا سرهنگ عباس بابایی امروز در اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج زنجان اظهار داشت: فرهنگ، تولید محتوا و مبارزه فرهنگی، یکی از اصلی‌ترین مباحثی است که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آن روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه امروز در یک مبارزه بی‌امان با نظام سلطه در حوزه فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: دشمنان با تولید محتوایی که علیه ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس ما انجام می‌دهند، قصد مورد هدف قرار دادنِ اعتقادات و بنیان‌های فکری ما را دارند.

بابایی افزود: این در حالی است که اعتقادات و بنیان‌های فکری در دوران دفاع مقدس و پس از آن نقاط قوت ما بودند و سبب شکل‌گیری قدت منطقه‌ای شدند و چند روز پیش شاهد بودیم که در حوزه نظامی چگونه دشمن و حریف مقابل را هول کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه امروز دشمن بیشتر در حوزه فرهنگی تلاش می‌کند، گفت: با توجه به اینکه ابزارهای رسانه‌ای امروز از جمله تلفن‌های همراه در اختیار همگان قرار گرفته و به‌ویژه اینکه بعد از همه‌گیری ویروس کرونا تمام فعالیت‌ها به‌خصوص در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان از حالت حضوری به مجازی تبدیل شده، ناگزیر هستیم از اینکه مطالب، بنیان‌ها و زیرساخت‌های فکری خودمان را با همین ابزار در قالب‌های متعدد به دنیا معرفی کنیم.

رویداد بسیج

وی ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم اهمیت فضای مجازی را دست‌اندرکاران و مسئولین فرهنگی و فنی در کشور دریابند و بدانند که اگر این عرصه را فراموش و رها کنند در دست دشمن خواهد بود و دشمن از آن به نحو خیلی خوبی علیه ما استفاده خواهد کرد.

بابایی با بیان اینکه بنابراین باید پیشتاز باشیم و افراد متخصصین امر در این حوزه را تربیت کنیم، اظهار کرد: باید برای نسل جوانی که ذهنش را پُر از محتواهای گوناگون کرده‌، تولید محتوای فرهنگی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در موقعیت‌های مختلف باید تهدیدات، فرصت‌ها، نقاط ضعف و قوت خودمان را هم خوب بشناسیم و هم در صدد تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف باشیم و از فرصت‌هایی که از محیط خارجی برای ما حاصل می‌شود، نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم تهدیدها را از خودمان دور کنیم.

رویداد بسیج

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به بحث جمعیت که یکی از موضوعات این رویداد بود، گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت تا 20 سال آینده دچار تهدید جمعیتی هستیم.

وی اظهار داشت: وزیر بهداشت از زاویه علمی این موضوع را بیان کرد در حالی که چندین سال است که رهبر معظم انقلاب این موضوع را اعلام می‌کنند و باید بدانیم که جمعیت، یکی از موضوعاتی است که از آن تهدید می‌شویم.

بابایی با اشاره به 30 سال فعالیت بر روی موضوع جمعیت خاطرنشان کرد: امروز به وضوح مشخص شده که نفوذ در این کار وجود داشته و 30 سال با بیت‌المال بر روی این موضوع هم در سطح فرهنگی و هم در سطح وسیع در حوزه بهداشت، کار کردند که جلوی افزایش جمعیت را بگیرند وباید حواسمان باشد که دشمن در این حوزه برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: این در حالی است که جهان غرب به سرعت، مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت ارائه می‌دهد و از تجربه‌ای که شکست خورده، برگشته و برعکس برای افزایش جمعیت کار می‌کند و در حوزه فرهنگی و هنری نیز افراد مشهور آن‌ها تبلیغ افزایش جمعیت را می‌کنند.

رویداد بسیج

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه یک واقعیت است که اگر تا 10 سال آینده نجنبیم و این فرصت را جبران نکنیم، کشور ما با لطمات بسیار شدیدی از بابت نبود نیروی جوان و کاری مواجه خواهد شد، گفت: کشور پهناور و بزرگی مثل ایران اسلامی همیشه نیاز دارد تا نیروهای جوان و آماده به کار داشته باشد تا بتوانند در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی، نظامی، سیاسی و دیگر عرصه‌ها همیشه در میدان حاضر باشند.

وی با تاکید بر اینکه حتما باید روشنگری صورت پذیرد، اظهار کرد: البته این موضوع، پیوست‌هایی دارد و یک‌بُعدی نباید نگریست و در کنار افزایش جمعیت باید اقتصاد و سایر بسترهای لازم برای فرزندآوری نیز از سوی مسئولان برنامه‌ریزی و اجرایی شود. 

بابایی خاطرنشان کرد: وظیفه کار فرهنگی در این حوزه بر عهده فعالان فرهنگی و فضای مجازی است که تولید محتوا در فضای مجازی انجام می‌دهند که راحت‌ترین و در دسترس‌ترین ابزار هستند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر