logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۳۸۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

عملیات سپاه تو دهنی بزرگی به آمریکا و ازناب آن است

عملیات-سپاه-تو-دهنی-بزرگی-به-آمریکا-و-ازناب-آن-است-
کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات سپاه تو دهنی بزرگی به کشورهای وابسته به آمریکا از جمله آل سعود بود که خیال می‌کردند با تکیه به نیروی دریایی آمریکا می‌توانند برای ایران چالش ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: توقیف نفتکش‌های ایرانی به واسطه آمریکا نشان می‌دهد که این کشور به دنبال بازیابی هیمنه شکسته خود در منطقه است.

وی با بیان اینکه آمریکا هر زمانی که اقدام و حرکتی را انجام داده است نه تنها نتیجه نگرفته بلکه شکست و افتضاح دیگری را به بار آورده و تاوان داده است، افزود: در آستانه برگزاری اجلاسیه وین آمریکا به دنبال امتیاز گرفتن از ایران اسلامی است تا نتیجه‌ای را به دست آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: عملیات نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پسگیری نفتکش‌های ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این موضوع نشان می‌دهد علیرغم تلاش حداکثری نظامیان آمریکایی موفقیت با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: جمهوری اسلامی با ورود نیروهای امنیتی اختیار نفتکش ایرانی و نفتکشی که قرار بود نفت ایران در آن بارگیری شود را به دست گرفت و در مسیر راه با وجود ممانعت نیروهای آمریکایی موفقیتی برای این کشور کسب نشد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در این عملیات تو دهنی بزرگی به کشورهای وابسته به آمریکا از جمله آل سعود زده شد و سعودی‌ها که خیال می‌کردند با تکیه به نیروی دریایی آمریکا می‌توانند برای ایران چالش ایجاد کنند، متوجه شدند که نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه کشتی آنها نیز در اختیار ایران قرار گرفت.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآور شد: این اقدام در آستانه برگزاری اجلاسیه وین نشان داد که علیرغم اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند مشکلی بر سر راه ایران قرار داده و ایران را در موضع ضعف قرار دهند، اما سربازان نظام اسلامی با اقتدار از منافع نظام دفاع کردند.

وی افزود: برخی از کشورهای منطقه از جمله چین با آمریکا به دلیل معامله فرانسه و انگلیس با استرالیا و فروختن زیر دریایی هسته‌ای عصبانی است و به همین دلیل این حرکت و توانمندی ایران اسلامی رغبت و تمایل این کشورها را برای ارتباط بیشتر با ایران افزایش می‌دهد چرا که این کشور می‌داند ایران می‌تواند از منافع خود دفاع کند.

این مسئول ایجاد شکاف بین آمریکا، انگلیس و فرانسه را از دیگر دستاوردهای عملیات سپاه عنوان کرد و گفت: در این عملیات جمهوری اسلامی ایران نشان داد می‌تواند در صادرات نفت موفق عمل کرده و با وجود اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند در دریای عمان به ما ضربه وارد کنند اما متوجه شدند که ایران در هر جایی می‌تواند از منافع خود دفاع کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: زمانی که کشوری قدرتمند و توانمند شده و بر ظرفیت‌های خود تکیه می‌کند با چنین بادهایی نمی‌لرزد و به پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام بیگدلی گفت: این عملیات نشان داد که همانگونه که ایران پایگاه آمریکایی عین الاسد را مورد هدف قرار داده و پهباد آمریکایی‌ها را می‌زنند می‌تواند سایر اهداف این کشور را نیز خنثی کند.

وی با اشاره به ترک افغانستان از سوی آمریکا، افزود: آمریکا به زودی عراق را نیز به اجبار ترک می‌کند چرا که نتایج این عملیات سپاه در آینده نه چندان دور مشخص می‌شود.

این مسئول گفت: عملیات سپاه در  روز جهانی مبارزه با استکبار نشان داد که سربازان ملت می‌توانند از منافع ملت و کشور دفاع کرده و تا زمانی که سربازان با ملت هماهنگ هستند به قول امام خمینی(ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر