logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۳۸۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

افراد 16 سال به بالا با رضایت ولی قانونی می‌توانند به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند

افراد-16-سال-به-بالا-با-رضایت-ولی-قانونی-می‌توانند-به-جمع-اهداکنندگان-خون-بپیوندند
مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: شرط سنی اهدای خون حداقل 18 سال تمام است اما دانش‌آموزان و افراد 16 سال به بالا با رضایت کتبی پدر یا ولی قانونی خود می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

سیامک اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خوشبختانه حضور جوانان، دانشجویان و حتی دانش‌آموزان در اهدای خون، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به 13 آبان (روز دانش‌آموز) خاطرنشان کرد: سن قانونی برای اهدای خون حداقل 18 سال تمام است اما افراد 16 سال به بالا با رضایت کتبی پدر یا ولی قانونی خود می‌توانند به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند و این کار از نظر علمی نیز اشکالی ندارد.

اسدی با بیان اینکه خوشبختانه چنین خانواده‌ها، جوانان و نوجوانانی در استان زنجان داریم، خاطرنشان کرد: چنین خانواده‌هایی فرزندان خود را اینگونه تربیت می‌کنند که در آغاز جوانی در این کار خیر، انسان‌دوستانه و خداپسندانه مشارکت کنند.

وی افزود: چنین افرادی باید الگوهای اجتماعی باشند و در جامعه شناخته شوند چرا که اقدام آن‌ها بسیار ارزشمند است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: این مجموعه کوچک با 65 نفر نیروی انسانی که همه آن‌ها نیز نیروهای فنی نیستند و بخشی از نیروها مربوط به پشتیبانی هستند در طول 2 سال گذشته با کمک اهداکنندگان خون، مجموعه را مدیریت و به سمتی هدایت کرده‌اند که عملکرد مطلوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم گرانی تجهیزات و وسایل مورد نیاز، عملکرد مجموعه طی این مدت به سمتی بوده که نه تنها مشکلی در تامین خون و فرآورده‌های آن در استان پیش نیامده بلکه در شبکه ملی خون‌رسانی نیز نقش خود را ایفا و کیفیت فرآورده‌های خونی را نیز مانند دوران قبل از همه‌گیری کووید 19 حفظ کرده‌ایم.

اسدی در خصوص خون‌رسانی به سایر استان‌ها اظهار داشت: شبکه ملی خون‌رسانی در کشور داریم و طبیعی است که ابتدا نیاز استان به خون و فرآورده‌های آن را تامین می‌کنیم و این نکته قابل ذکر است که تولید و نگهداری فرآورده‌های خونی، هزینه‌های زیادی دارد و جا دارد که هم مسئولان ارشد استان و هم خیرین حوزه سلامت به این حوزه توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدت نگهداری فرآورده‌های خونی مشخص است، خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی در گوشه‌ای از کشور با کمبودی مواجه شویم، طبیعی است که کمک می‌کنیم و این ارتباطات در داخل شبکه ملی خون‌رسانی وجود دارد.

اسدی با بیان اینکه امسال علاوه بر تامین نیاز استان بیش از 2 هزار واحد به شبکه ملی خون‌رسانی کشور کمک کرده‌ایم، افزود: این نشان می‌دهد که اهداکنندگان خون در زنجان، پای کار هستند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر