logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۳۸۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان:

دانش آموزان در گام دوم استکبار را با قدرت علم به زانو در می‌آورند

دانش-آموزان-در-گام-دوم-استکبار-را-با-قدرت-علم-به-زانو-در-می‌آورند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه دانش آموزان با تاسی از ائمه هدا و صالحین در مقابل استکبار جهانی ایستادند، گفت: در گام دوم انقلاب دانش آموزان و جوانان استکبار را با قدرت علم به زانو در می‌آورند.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تلاقی روز دانش آموز و روز استکبار ستیزی یک تلاقی تصادفی نیست، اظهار کرد: دانش آموزان در این روز کارهای مهمی از خود در تاریخ به یادگار گذاشته اند.

وی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به مناسبت 13 آبان، ابراز کرد: امام خمینی(ره) در این پیام می فرمایند: من‌ نمی‌دانم‌ که‌ از کدام‌ مصیبت‌های‌ ملت‌ و از کدام‌ جنایت‌های‌ شاه‌ بنویسم‌، قلم‌ من‌ عاجز است‌. آیا جنایاتی‌ را که‌ در دانشگاه‌ تهران‌ به‌ دست‌ دژخیمان‌ شاه‌ واقع‌ شد متذکر شوم‌ یا از کشتارهایی‌ که‌ در سراسر ایران‌ به‌ امر این‌ جنایتکار حرفه‌ای‌ صورت‌ گرفت‌؟

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه امام‌ خمینی‌(ره) از ملت‌ خواستند تا «رسیدن‌ به‌ هدف‌، نهضت‌ را هر چه‌ شورانگیزتر ادامه‌ دهد» تصریح کرد: امام‌ (ره) هدف‌ نهضت‌ را سرنگونی‌ شاه‌، نابودی‌ رژیم‌ شاهنشاهی‌ و برقراری‌ حکومت‌ اسلامی‌ اعلام‌ کرده و فرمودند: «هر کس‌ یا هر گروه‌ی که‌ با این‌ پیشنهادهای‌ سه‌گانه‌ موافق‌ نیست‌، راه‌ او غیر از راه‌ ما و راه‌ ملت‌ ایران‌ است‌».

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: مخاطب بیانیه جوانان هستند و تحقق بسیاری از مبانی که در آینده این نظام و انقلاب ‏باید به آن برسد در گرو تلاش آنهاست.‏

رفیعی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری در طول 30 سال گذشته همواره پیشران آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی بوده است، افزود: تاثیر خط ومش ها و هدایت‌های معظم اله در حصول دستاوردهای غیر قابل باور انقلاب اسلامی به گونه ای است که حتی دشمنان و بدخواهان این نظام مقدس نتوانستند در مقابل نقش بی بدیل رهبر انقلاب سکوت کنند و زبان به اعتراف گشودند.

وی ابراز کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی صادر شد، یک برنامه جامع و کامل است که با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدید ها مسیر پیش رو؛ نقشه راه امت اسلامی را تبیین کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه از آنجا که تحقق این بیانیه در حوزه دانش متوجه آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در همین رابطه نقش آموزش و پروش در گام دوم انقلاب و چرخش هایی که نهاد تعلیم و تربیت برای دستیابی به قلم های دانش باید انجام دهد از موارد جدی است که نیاز به بحث و برسی دارد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به تولید علم و دانش، بومی سازی فناوری و بازآفرینی نهاد های علمی ، آموزشی، تربیتی، پژوهشی بر مبنای اسناد تولید شده ای هم چون نقشه علمی کشور در سند تحول آموزش و پروش، مهندسی فکری و سیاست های کلی حوزه پژوهش و فناوری مهم است.

رفیعی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کلیدی است، عنوان کرد: اگر آموزش و پروش و دانشگاه ها همراهی و فهم عمیق از بیانیه گام دوم را نداشته باشند دستاوردی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه باید این مسیر در بین معلمان، آموزش و پروش و دانش آموزان ریشه داشته و به درختی تنومند تبدیل شود، ادامه داد: اگر دانش آموزان از ابتدای دبستان علم و پژوهش و تعمیق را حاصل نکنند بودجه های فراوان هم نمی تواند آن را جبران کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه داشتن سبک زندگی خوب و اسلامی در زندگی آینده نوجوانان تاثیرگذار است، ابراز کرد: دانش آموزان مومن، متعهد و انقلابی، آینده سازان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه از نظر رهبر انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب بیش از هر چیز دیگری متکی به اراده جوان مومن انقلابی است، افزود: به همین جهت لازم است تمامی ابعاد الزامات و اقتضاعات این بیانیه به عنوان نقشه راه پیش رو قرار دهند و تا انقلاب اسلامی تبیین گردد که در این راه آموزش و پرورش رسالت سنگین و مهمی بر عهده دارد.

رفیعی با اشاره به پیشرو بودن دانش آموزان در تمامی عرصه های سیاسی و فرهنگی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ابراز کرد: مقابله دانش آموزان با استکبار و استعمار قبل از انقلاب اسلامی و همین طور مشارکت فعالانه این قشر در دفاع مقدس و تقدیم 36 هزار شهید دانش آموز و هزاران جانباز نشان از بصیرت بالای این قشر دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با تاسی از ائمه هدا و صالحین در مقابل استکبار جهانی ایستادند، عنوان کرد: در گام دوم انقلاب دانش آموزان و جوانان استکبار را با قدرت علم به زانو در خواهند آورد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر