logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر هیئت فوتبال استان زنجان خبر داد

حضور داور جوان زنجانی به عنوان تنها نماینده ایران در جمع داوران آینده‌دار آسیا

حضور-داور-جوان-زنجانی-به-عنوان-تنها-نماینده-ایران-در-جمع-داوران-آینده‌دار-آسیا-

دبیر هیئت فوتبال استان زنجان از حضور داور زنجانی به عنوان تنها نماینده ایران در فستیوال داوری آسیا در ژاپن خبر داد.

 

هوشنگ سلطانی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به کلاسهای مربیگیری هیئت فوتبال استان زنجان در سال 96 اظهار کرد: کمیته آموزش ما در رابطه با کلاسهایی مربی‌گیری در سال گذشته کلاسی در حد c ایران برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز کلاس مربیگری c ایران را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: برای شهرستانها نیز یک کلاس در یکی از شهرستانها در نظر گرفته‌ایم که بستگی به تعداد متقضیان دارد یعنی اگر تعداد به اندازه کافی باشد هیئت فوتبال مشکلی در خصوص برگزاری کلاسها ندارد.

دبیر هیئت فوتبال استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه تیمی برای فعالیت این مربیان آموزش دیده در استان وجود ندارد، ابراز کرد: از معدود استانهایی هستیم که 6 مربی در رده A آسیایی داریم و چند مربی نیز در حد B آسیا هستند اما تیمی برای فعالیت این مربیان در استان وجود ندارد.

وی در مورد کلاسهای داوری نیز گفت: استان زنجان در داوری در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد، با توجه به حضور آقای فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و اینکه از داوران خوب کشور بودند سبب شده داوری استان رشد قابل توجهی داشته باشد.

سلطانی با بیان اینکه استان زنجان در لیگ برتر، لیگ‌های دسته یک و دو داوران خوبی دارد، خاطرنشان کرد: ما تربیت داوران را در قالب برگزاری کلاسها در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: تابستان امسال کلاسی با عنوان کلاس آموزش داوران برای نوجوانان زیر 15 سال برگزار خواهیم کرد تا این نوجوانان با داوری آشنا شده تا در آینده بتوانند در صورت علاقه فعالیت بهتری در این زمینه داشته باشند.

دبیر هیئت فوتبال استان زنجان داوران لیگ برتری استان را سه داور عنوان کرد و افزود: البته اینها کمک داور هستند که به صورت فعال در لیگ برتر قضاوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در لیگ دسته یک نیز سه داور دارد، عنوان کرد: از این سه نفر یک داور وسط و دو نفر دیگر کمک داور هستند.

سلطانی با اشاره به اینکه در لیگ‌های دو سه 6 داور استان زنجان فعال هستند، اضافه کرد: ما یک داور به عنوان داور تاپ جوانان داریم و این داور درمرحله نخست به عنوان داور جوان به تاجیکستان رفته و بعد از موفقیت در این فستیوال داوری به مالزی رفته و در مالزی نیز جزو 10 داور برتر شده است.

وی بیان کرد: داور زنجانی به عنوان تنها داور جوان ایران در فیوچر آسیا قرار است در اسفند ماه به کشور ژاپن برود، این داوران جوان داوران آینده دار آسیا هستند که AFC بر روی اینها سرمایه‌گذاری می‌کند.

دبیر هیئت فوتبال استان زنجان افزود: داوران جوانی که در این فستیوالهای داوری آسیا شرکت می‌کنند در تستهای مخلف داوری شرکت کرده و برخی از بازهای را نیز قضاوت می‌کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر