logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۳۸۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

اساتید دانشگاه زنجان، جزء ۲ درصد دانشمندان برتر جهان شدند

اساتید-دانشگاه-زنجان،-جزء-۲-درصد-دانشمندان-برتر-جهان-شدند
در ارزیابی دانشگاه استفورد 7 عضو هیات علمی و یک پژوهشگر دانشگاه زنجان، جزء ۲ درصد دانشمندان برتر جهان شدند.

به گزارش موج رسا; بر اساس آخرین نتایج منتشر شده توسط گروه تحقیقاتی دانشگاه استنفورد در اکتبر 2021، آقایان دکتر علی رمضانی (استاد تمام گروه شیمی)، دکتر امید رحمانی (استاد تمام گروه مهندسی مکانیک)، دکتر عباس ربیعی، دکتر فرشاد مریخ‌بیات، دکتر اصغر طاهری و دکتر منصور اوجاقی (اساتید گروه مهندسی برق)، دکتر محمدعلی رضوانی (دانشیار گروه شیمی) و دکتر سعید تقوی فردود (پژوهشگر پسادکتری دانشگاه زنجان) در میان 2 درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

این پژوهش که از داده‌های استنادی اسکوپوس استفاده کرده است، دانشمندان را در 5 حوزه موضوعی اصلی، 22 حوزه موضوعی فرعی و 176 رشته طبقه‌بندی نموده است.

شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل 5 مقاله بوده است. در مجموع تقریباً 8 میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند و در لیست نهایی علاوه بر 100 هزار نفر برتر، 2 درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شده است.

در این پژوهش، یک شاخص ترکیبی (Composite Score) پیشنهاد و با 2 رویکرد مختلف بر مبنای استنادات به مقالات و شاخص هرش هر پژوهشگر محاسبه و اعلام شده است.

حوزه موضوعی هر پژوهشگر، حوزه موضوعی در دسته‌بندی Science-Metrix است که پژوهشگر در آن بالاترین جایگاه را دارد.

نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان  August 2021 data-update for “Updated science-wide author databases of standardized citation indicators منتشر شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر