logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۳۸۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

محدودیت های کرونایی سفرهای برون شهری از یکم آذر برداشته می شود

محدودیت-های-کرونایی-سفرهای-برون-شهری-از-یکم-آذر-برداشته-می-شود-
وزارت راه مصوبه جدید وزارت بهداشت برای ظرفیت مسافر وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری را به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش موج رسا; شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مصوبه جدید وزارت بهداشت برای ظرفیت مسافر وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری را به رؤسای سازمان‌های بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و سلامت مسافران در نظر گرفته شده که بر اساس آن بر رعایت فاصله دو متر و فضای چهار متر مربع به ازای هر نفر تاکید شده است.

همچنین محدودیت ظرفیت حمل مسافر توسط قطار، اتوبوس و هواپیما با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون عمومی خواهد بود که در این صورت پذیرش مسافر در سفرهای برون شهری برای شناورها، اتوبوس‌ها و قطار حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت خواهد بود اما اگر پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از ۸۰ درصد برسد پذیرش مسافر در حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

پذیرش مسافران در هواپیما صددرصد خواهد بود.

از دیگر موارد مذکور در این ابلاغیه این است که برای پروازهای داخلی ارائه PCR منفی ۷۲ ساعته یا کارت واکسیناسیون ضروری است. برای پروازهای خارجی ارائه PCR منفی ۹۶ ساعته و کارت واکسن الزامی می‌باشد؛ همچنین برای سفرهای جاده‌ای PCR منفی دو ساعته یا کارت واکسیناسیون و دریایی خارجی PCR منفی ۹۶ ساعته به همراه کارت واکسن و دریایی داخلی PCR منفی ۷۲ ساعته یا کارت واکسن ضروری برشمرده شده است.

ابلاغیه وزارت بهداشت از یکم آذر اجرایی خواهد شد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر