logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۳۸۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

فرمایشات رهبر انقلاب، برجسته‌ترین فراز کنگره شهدای استان زنجان بود

فرمایشات-رهبر-انقلاب،-برجسته‌ترین-فراز-کنگره-شهدای-استان-زنجان-بود
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب، تحلیل و استنتاج‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختی از خاطرات شهدا بود، گفت: فرمایشات رهبر انقلاب، برجسته‌ترین فراز کنگره شهدای استان زنجان بود.

آیت‌الله علی خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; ضمن قدردانی از تلاش و زحمات دست‌اندرکاران، عوامل اجرایی و کارگروه‌های متعدد در برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان اظهار داشت: این کنگره خوشبختانه با زحمات تمام اعضا و عوامل دخیل و با استمداد از ارواح طیبه شهدا بسیار باشکوه برگزار شد.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی، برجسته‌ترین فراز کنگره 3535 شهید استان زنجان بود، خاطرنشان کرد: ایشان محورهای بسیار برجسته و مهمی که فرمودند شامل افتخارات علمی زنجان در بعد فقه و دانش جدید بود و بالاتر از آن فرمودند که شهدا در راس افتخارات زنجان قرار دارند چرا که شهدا برگزیدگان خداوند متعال هستند و مسیر صحیح را برگزیدند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که خداوند شهدا را برای رسیدن به مقصد نهایی کمک کرد، افزود: ایشان به این نکته اشاره فرمودند که شهدا الگو و قله هستند اما رسیدن به قله بدون دامنه، امکان‌پذیر نبود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: محورهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با دامنه برای نسل جوان ولایی و انقلابی امروز به عنوان محورهای فکر، اندیشه و عمل فرمودند شامل اخلاص، ایثار، فکر، معنویت، مجاهدت، گذشت، توجه به خدا، کار برای مردم، تلاش برای عدالت و تلاش برای استقرار حاکمیت دینی است.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای زنجان، نقشه راه برای نسل جوان و آینده‌سازان جامعه است، اظهار داشت: آینده برای جوانان است و همانطور که معظم‌له در بیانیه گام دوم انقلاب نیز فرمودند سنگینی مسئولیت بر دوش جوانان است.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: معنویت، نکته دیگری بود که مورد تاکید رهبر انقلاب قرار داشت و فرمودند معنویت در ایجاد اخلاص، ایثار، مجاهدت و گذشت، نقش اساسی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه توصیه‌های بعدی رهبر انقلاب، تحلیل و استنتاج‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختی بود، گفت: خوشبختانه خاطرات فراوانی جمع شده و این هم ابتکار جدیدی است که ایشان فرمودند و قطعاً صاحبان فکر، قلم و اندیشه در این رابطه باید کار کنند و مسائلی مانند خدمات خانم‌ها در منازل برای جبهه‌ها که مغفول مانده و رهبر انقلاب نیز فرمودند که این‌ها از افتخارات انقلاب و جنگ ما است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص تشییع پیکر شهدا در دوران دفاع مقدس و بعد از آن اظهار کرد: ایشان فرمودند که در این رابطه، کم‌کاری شده و باید بیش از این کار شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یکی دیگر از نکته‌های رهبر انقلاب این بود که کوچه‌ها و خیابان‌های شهر باید به نام شهدا مزین شود، افزود: خوشبختانه در استان زنجان چنین است و تقریبا تمام کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین شهر به نام شهدا مزین است اما لازم است بار دیگر کمیته نامگذاری معابر، بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار در این رابطه مروری کنند و اگر نقطه‌ای فراموش شده باشد، آن‌ها را نیز عملی کنند تا رنگ و بوی شهدا در دید و بینش مردم باشد.

وی تاکید کرد: نامگذاری معابر به نام شهدا باشد نشان می‌دهد که عزت انقلاب اسلامی خودبه‌خود به دست نیامده و شهدای فراوانی در این رابطه، تقدیم انقلاب شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر