logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۳۷۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

واکسیناسیون کرونا هیچ منع و محدودیتی برای اهدای خون ندارد

واکسیناسیون-کرونا-هیچ-منع-و-محدودیتی-برای-اهدای-خون-ندارد
مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا هیچ منعی و محدودیتی برای اهدای خون ندارد، گفت: تزریق‌کنندگان واکسن کرونا اگر علامت خاصی نداشته باشند، بعد از واکسیناسیون می‌توانند خون اهدا کنند.

سیامک اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: افرادی که واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک روسی، تزریق کرده‌اند 2 هفته بعد از تزریق واکسن می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند اما در مورد بقیه واکسن‌ها اگر علامت یا عارضه خاصی نداشته باشند، منعی برای اهدای خون وجود ندارد.

وی با اشاره به اخبار مربوط به کاهش ذخایر خونی در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان مشکلی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم با کمک مردم و اهدای خون در آینده نیز مشکلی نداشته باشیم.

اسدی تاکید کرد: قطعاً این اتفاق خواهد افتاد چرا که همکاری و اعتماد بسیار خوبی اهداکنندگان به مجموعه انتقال خون دارند که نعمت و سرمایه بزرگی است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه اهداکنندگان، بیشترین گروهی بودند که پروتکل‌های بهداشتی کرونا را هنگام مراجعه به مراکز انتقال، رعایت می‌کنند، گفت: اهداکنندگان علاوه بر اینکه به فکر سلامتی خود هستند به فکر سلامتی دیگران هم هستند لذا بخشی از وجود خود را به بیماران سرطانی، تصادفی، تالاسمی و ده‌ها بیماری دیگر که نیاز به خون و فرآورده‌های آن دارند، اهدا می‌کنند.

وی افزود: شهروندان شاخص که جامعه اهداکنندگان خون هستند، سرمایه اصلی نظام سلامت بوده و قدردان آن‌ها هستیم و آن‌ها نیز ارتباط بسیار خوبی با مجموعه انتقال خون دارند.

اسدی در خصوص خون‌رسانی به سایر استان‌ها اظهار داشت: شبکه ملی خون‌رسانی در کشور داریم و طبیعی است که ابتدا نیاز استان به خون و فرآورده‌های آن را تامین می‌کنیم و این نکته قابل ذکر است که تولید و نگهداری فرآورده‌های خونی، هزینه‌های زیادی دارد و جا دارد که هم مسئولان ارشد استان و هم خیرین حوزه سلامت به این حوزه توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدت نگهداری فرآورده‌های خونی مشخص است، خاطرنشان کرد: بنابراین وقتی در گوشه‌ای از کشور با کمبودی مواجه شویم، طبیعی است که کمک می‌کنیم و این ارتباطات در داخل شبکه ملی خون‌رسانی وجود دارد.

اسدی با بیان اینکه امسال علاوه بر تامین نیاز استان بیش از 2 هزار واحد به شبکه ملی خون‌رسانی کشور کمک کرده‌ایم، افزود: این نشان می‌دهد که اهداکنندگان خون در زنجان، پای کار هستند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر