logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۳۷۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

ارسال 3۰ هزار اثر به جشنواره بین‌المللی سلامت روان

ارسال-3۰-هزار-اثر-به-جشنواره-بین‌المللی-سلامت-روان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: جشنواره سلامت روان با دریافت بیش از ۳۰ هزار اثر بیش از گذشته اعتبار و جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی کسب است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان که در تهران برگزار شد اظهار داشت: توجه داشتن به بهداشت روان و پیشگیری از ابتلا و درمان بیماری‌های روانی و توان بخشی از ضروریات عصر کنونی است.

وی با اینکه با توجه به شیوع انواع بیماری‌ها به ویژه در زمانی که دنیا با بیماری‌ خطرناکی به نام کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، عوارض و پیامدهای آن در سلامت روان انسان‌ها انکارناپذیر است، افزود: حوزه سلامت روان نیازمند توجه جدی در ابعاد مختلف آن است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تشخیص، مراقبت و پیگیری شاخص‌های سلامت روان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و از سویی دیگر هنر این توانایی را دارد که شادمانی‌ها را به شکل ظریف زیبا بیان کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه هنر عکاسی به طور گویا می‌تواند ابعاد مختلف و متنوع حیات بشری را به شکل زیبا و از طریق نگاه مردم از سرزمین‌ها، نژادها و فرهنگ‌های مختلف به تصویر بکشد، گفت: قطعاً این توانمندی وقتی به ابعاد روانی انسان در عصر کنونی می‌پردازد می‌تواند دنیای متنوع و رنگارنگ از رفتارها را ترسیم کند و به بیانی ساده و مردمی و یا با دیدگاهی حرفه‌ای دریافت‌های خود را از این رفتارها به اشتراک بگذارد که این امر در آموزش توانمندسازی و پیشگیری می‌تواند نقش بسیار موثری ایفا کند.

قزلباش خاطرنشان کرد: قطعاً زبان هنر که از دل مردم و به نوعی برای مردم خلق می‌شود می‌تواند در دستیابی به اهداف سلامت به ویژه سلامت روان تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: پرداختن و حرکت در جهت ترویج و آموزش عمومی در عرصه سلامت روان موجب ارتقای آگاهی و سلامت مردم می‌‎شود که این امر از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بین‌المللی است.

این مسئول تصریح کرد: ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت در دوره‌های اول دوم و سوم به صورت کشوری و ملی برگزار شد و در دوره‌های چهارم و پنجم و ششم نیز در قالبی بین‌المللی رشد یافته و مخاطبان بیشتری را از سراسر دنیا به خود جلب کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: دوره ششم این جشنواره با بحران کرونا نیز مصادف شده و به دلیل اهمیت موضوع و ارتباط سلامت روان در بحران‌ها، بیماری کووید ۱۹ نیز به بخش‌های جشنواره به اضافه شد.

قزلباش با بیان اینکه در این بحران عالمگیر ارائه خدمات و آموزش‌ها برای مقابله با بیماری ضروری است، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری برگزاری این برنامه‌‎ها برای سلامت جسم و روان مردم ضروری است.

وی گفت: این جشنواره با دریافت بیش از ۳۰ هزار اثر بیش از گذشته اعتبار و جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی کسب است که در این راه همراهی، حمایت و پشتیبانی بی‌مانند نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و معاونت بهداشت وزارت بهداشت در دوره‌های گذشته و همچنین آقای دکتر حیدری دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت و همینطور همکاری بی‌دریغ فدراسیون عکاسان جهان در این رابطه بسیار موثر بوده و قطعاً در آینده ثمرات بیشتری را نیز در پی خواهد داشت.

این مسئول یادآور شد: با توجه به شیوع اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی در ایران و جهان ضروری است دولت‌ها، مسئولان و مدیران حوزه سلامت ‌گام‌های اساسی برای تامین و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی مردم بردارند.

" محمدرضا صائینی" معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر جشنواره سلامت روان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: روند اجرایی جشنواره و داوری آثار مطالعه شده و موفق به برگزاری بزرگترین جشنواره به صورت بین‌المللی به عنوان جشنواره عکس سلامت روان شدیم.

وی گفت: قطعاً برنامه‌های این چنینی با هدف گذاری در حوزه سلامت می‌تواند به ارتقاء این حوزه به ویژه سلامت روان و فعالیت‌های پیشگیرانه منجر شود.

این مسئول با بیان اینکه در این دوران سخت اهمیت سلامت روان بیش از سایر ایام هویدا است، افزود: در بحران کرونا دست اندرکاران بخش سلامت جنگیدند و رنجها کشیدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: این جشنواره فرصت مغتنمی بود تا از سلامت روان در بحران به عنوان روش و تاکتیک پیشگیری از آن استفاده کرده و مرهمی ناچیز برای رنج و آلام درد مردم باشیم.

صائینی با بیان اینکه در کمال شگفتی ۳۰ هزار اثر از ۴ هزار هنرمند مهربان و عاشق به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: زنجان با برگزاری ۶ دوره این جشنواره در عرض ۱۱ سال در کشور و جهان رکورددار است و اکنون بسیار خوشبختیم که در دنیا از جشنواره‌های که در کارنامه خود سابقه برگزاری بیش از ۵۰ دوره را دارند، شناخته شده‌تر هستیم.

وی گفت: هفتمین دوره این جشنواره با موضوع رضایت، نشاط، صلح و دوستی در جهان برگزار می شود چرا که سلامت روان یک ضرورت برای جهان امروز محسوب می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر