logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۳۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

حداقل ۲ کشته و ۵ زخمی در جریان مراسم هالووین در کالیفرنیای آمریکا

حداقل-۲-کشته-و-۵-زخمی-در-جریان-مراسم-هالووین-در-کالیفرنیای-آمریکا
تیراندازی در شهر «ساکرامنتو» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا حداقل ۲ کشته و ۵ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش موج رسا; به نقل از سی ان ان، تیراندازی در شهر «ساکرامنتو» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا حداقل دو کشته برجای گذاشته است.

در همین ارتباط نیز، کلانتر ساکرامنتو توضیح داد که در جریان تیراندازی در مهمانی بزرگ هالووین در نزدیکی مزارع فوت هیل، علاوه بر اینکه دو نفر کشته شدند، حداقل پنج نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

گفته شده که مأموران کلانتری برای بازرسی از منطقه‌ای که در آن صدها نفر برای مهمانی هالووین جمع شده بودند، اعزام شدند.

در جریان این حادثه، مأموران پلیس سه مرد را پیدا کردند که با شلیک گلوله زخمی شده بودند و دو نفر هم در محل حادثه جان‌باخته اعلام شدند.

با ین حال پلیس ساکرامنتو گفته است که اطلاعاتی در مورد مظنونان احتمالی در دسترس نیست و ضارب یا ضاربان هنوز بازداشت نشده‌اند.

این حادثه کمتر از یک هفته پس از آن رخ داد که در تیراندازی در یک مجتمع آپارتمانی در شهر «کرینشاو» واقع در ایالت «می سی سی پی» در آمریکا، ۵ نفر کشته و زخمی شدند.

براساس گزارش‌ها، تقریباً ۳۹ هزار نفر در کشور آمریکا از فوریه ۲۰۱۹ مورد هدف تیراندازی قرار گرفته و جان خود را از دست دادند و این تعداد بین مارس ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ به بیش از ۵۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

دکتر «پدی سانتونگو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در این ارتباط گفته است: «ما تعجب نکردیم که میزان خشونت با اسلحه در طول پاندمی بیشتر بوده است. اما ما از بزرگی این میزان افزایش تعجب کردیم.»

در حالی که میزان خشونت با اسلحه در ۲۸ ایالت به طور قابل توجهی افزایش یافته است، در ایالات مینه سوتا، میشیگان و نیویورک ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

محققان معتقدند پاندمی کرونا با ناراحتی روانی ناشی از دستورات قرنطینه، افزایش میزان خشونت خانگی، اختلال در شبکه‌های اجتماعی، بیکاری و افزایش بی سابقه فروش اسلحه و دسترسی به اسلحه در طول پاندمی مرتبط است. سانتونگو افزود که همه این عوامل توضیحات قابل قبولی برای افزایش نرخ خشونت در آمریکا هستند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر