logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۳۷۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان خبرداد

آمادگی کامل پایگاه‌های اورژانس استان زنجان برای مقابله با پیک ششم کرونا

آمادگی-کامل-پایگاه‌های-اورژانس-استان-زنجان-برای-مقابله-با-پیک-ششم-کرونا
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان از آمادگی کامل پایگاه‌های اورژانس برای مقابله با پیک ششم کرونا خبرداد و گفت: ماموریت‌های اورژانس در سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است.

اصغر جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به خدمات ارائه شده توسط اورژانس استان زنجان، اظهار کرد: در سه ماهه دوم سال تعداد کل تماس‌های اورژانس نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه با کاهش تماس های ورودی اورژانس مزاحمت های تلفنی اورژانس نیز کاهش یافته است، افزود: ماموریت‌های منجر به اعزام آمبولانس نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به افزایش 12 درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس نسبت به نمونه مشابه سال گذشته، ابراز کرد: ماموریت‌های غیر ترافیکی اورژانس نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ماموریت های منجر به اعزام 20 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: ماموریت‌های منجر به مراجعه بیمار به بیمارستان نیز 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

جعفری با اشاره به افزایش مراجعه بیماران قلبی به اورژانس، عنوان کرد: 25.24 درصد مراجعه بیماران قلبی به اورژانس افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش مراجعه بیماران تنفسی به اورژانس، خاطر نشان کرد: مراجعه بیماران تنفسی نسبت به نمونه مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به ماموریت‌های اورژانس هوایی استان زنجان، عنوان کرد: ماموریت‌های اورژانس هوایی استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ماموریت‌های منجر به اعزام آمبولانس به بیماران سکته حاد مغزی 14 درصد افزایش داشته است.

جعفری با اشاره به زمان اعزام آمبولانس و شاخص عملکرد آورژانس، خاطر نشان کرد: زمان خروج آمبولانس از پایگاه 20 درصد کاهش یافته و زمان رسیدن بر بالین بیمار یک درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: زمان رسیدن عوامل اورژانس بربالین بیمار از 10 دقیقه و 27 ثانیه سال گذشته به 10 دقیقه و 19 ثانیه رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به افزایش 100 درصدی بیماران سکته حاد قلبی است، افزود: تعداد این بیماران سکته حاد قلبی از 3 مورد در سال 99 به 8 مورد در 1400 رسیده است.

وی با اشاره به آمادگی اورژانس برای مقابله با پیک ششم کرونا، ادامه داد: اورژانس برابر معمول و بر اساس اعلام آمادگی که مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کل ارگان‌های دخیل در بهداشت و درمان دانشگاه آماده باش اعلام می‌کند آمادگی لازم را دارد.

جعفری با بیان اینکه تمام مراکز اورژانس در آمادگی کامل هستند، افزود: تمامی نیروهای اورژانس که حدود 400 نفر هستند را آماده باش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما هیچ پایگاه غیر فعالی در سطح استان نداریم، افزود: با وجود کمبودها و درگیریهای کارکنان، جزو استانهایی هستیم که در این 2 سال اخیر پایگاه غیرفعال نداشته‌ایم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر