logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۳۷۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

بیمه سلامت پرداخت 100 درصدی هزینه بیماران خاص را پیگیری می‌کند

بیمه-سلامت-پرداخت-100-درصدی-هزینه-بیماران-خاص-را-پیگیری-می‌کند-
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: سازمان در صدد است تا در صورت تامین منابع مالی با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه 100 درصد هزینه‌های بیماران خاص را تحت پوشش قرار دهد و به‌صورت کاملاً رایگان برای بیماران باشد.

به گزارش موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز اقدامات مناسبی بر حسب عناوین روزهای این هفته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده که اقدامات متناسب با عناوین روزها باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه با سازمان نظام پزشکی و اعزام تیمی از پزشکان نمونه به روستاها و مناطق محروم جهت آشنایی نزدیک با نحوه فعالیت شرکای کاری از جمله این اقدامات است و فردا نیز همایش اختتامیه در آخرین روز از هفته بیمه سلامت برگزار خواهد شد.

شیویاری با بیان اینکه در سطح سازمان نیز مراسمی در این هفته با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: اولویت‌های سازمان در این مراسم اعلام شد که همچنان اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در صدر اولویت‌های سازمان قرار دارد و وزیر بهداشت هم تاکید داشتند که سیستم‌ها باید هوشمندسازی شود و نظارت‌ها از این به بعد باید دقیق‌تر و هدفمندتر شود تا شرکای کاری سازمان طی تعامل و هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر از جمله بیمه سلامت بتوانند خدمات لازم را به مراجعان ارائه دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه برنامه نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی، اولویت بعدی است که سازمان در پیش گرفته است، گفت: حدود 90 هزار نفر از بیمه‌شدگان سطح استان را شامل می‌شود که در چند استان به‌صورت پایلوت اجرا شده و زنجان نیز جزء استان‌هایی است که در این مقوله کار می‌کند و این برنامه در 3 شهرستان ابهر، خرمدره و خدابنده با ارائه آموزش‌های لازم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت طی یک سال گذشته از نظر مالی، پشتیبانی خوبی از شرکای کاری خود به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته است، اظهار کرد: از بابت سال 99 و سال‌های قبل از آن هیچ ریالی بدهکار نیستیم.

شیویاری خاطرنشان کرد: مطالبات سال 1400 شرکای کاری نیز ماه‌به‌ماه و با تامین منابع مالی، پرداخت می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و فقط بعضی موارد استثنا وجود دارد که نیاز به بررسی دارد که در این زمینه هم تقریبا به‌روز هستیم و سازمان از نظر تامین مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی ، وظایف خود را به نحو احسن انجام داده است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان به‌صورت میانگین ماهانه حدود 22 میلیارد تومان برای شرکای کاری بیمه سلامت، پرداخت می‌شود، گفت: در پیک پنجم کرونا در مرداد سال جاری هم تعداد مراجعه‌کنندگان به موسسات به‌ویژه بستری‌ها و بیماران بدحال افزایش داشت که سبب افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها شد و به همین دلیل در مرداد ماه 25 میلیاردتومان به شرکای کاری پرداخت شد.

شیویاری در خصوص پرداخت مطالبات مراکز خصوصی و غیردانشگاهی افزود: این مورد نیز برای مراکزی که به صورت نسخه‌نویسی الکترونیکی و مکانیزه ارسال می‌کنند تا شهریور سال جاری پرداخت و تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: سازمان در صدد است تا در صورت تامین منابع مالی با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه 100 درصد هزینه‌های بیماران خاص را تحت پوشش قرار دهد و به‌صورت کاملاً رایگان برای بیماران باشد.

وی اظهار داشت: موضوع دیگری که در کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است اینکه پرداخت هزینه‌ها در خدمات سرپایی به صورت 50 – 50 باشد یعنی 50 درصد را سازمان و 50 درصد بقیه را بیمه‌شدگان پرداخت کنند که تاکنون 30 درصد را سازمان پرداخت می‌کرد.

شیویاری تصریح کرد: پرداخت 50 درصد هزینه‌های سرپایی در صورتی است که این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: برنامه اساسی که سازمان بر روی آن کار می‌کند این است که سیاستگذاری حوزه سلامت به‌ویژه در حوزه بیمه سلامت، بازنگری شود و بسته‌های خدمتی به تناسب نوع صندوق‌ها و توان معیشتی مردم در قانون‌ها تعریف شود که این موضوع نیز بستگی به تصویب در کمیسیون‌های مربوطه و همچنین صحن علنی مجلس شورای اسلامی دارد که قدم‌های خوبی به نفع مردم برداشته شود.

وی، تامین منابع مالی پایدار را اساسی‌ترین موضوع در سازمان بیمه سلامت بیان کرد و اظهار داشت: اگر منابع مالی به صورت مستمر تزریق نشود و شرکای کاری را راضی نگه نداریم، بیمه‌شدگان آسیب خواهند دید لذا رایزنی‌های مختلف با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه انجام می‌شود.

شیویاری خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت در حال رایزنی است تا با در نظر گرفتن منابع مالی پایدار برای سازمان 100 درصد هزینه‌های بیماران خاص و 50 درصد هزینه‌های سرپایی از سوی سازمان پرداخت شود و بسته‌های جدید خدمتی نیز برای بیمه‌شدگان تعریف شود که همه آن‌ها نیاز به تامین منابع مالی پایدار دارد.

به گزارش موج رسا؛ عناوین روزهای هفته سلامت از 3 تا 9 آبان به شرح زیر است:

دوشنبه 3 آبان: بیمه سلامت؛ پوشش همگانی و حفاظت مالی از بیمه‌شدگان

سه‌شنبه 4 آبان: بیمه سلامت؛ کرونا و حمایت بیمه‌ای

چهارشنبه 5 آبان: بیمه سلامت؛ سازمان الکترونیک و هوشمندسازی

پنج‌شنبه 6 آبان: بیمه سلامت؛ پزشک خانواده و نظام ارجاع

جمعه 7 آبان: بیمه سلامت؛ پیشگیری، فرهنگسازی و آموزش

شنبه 8 آبان: بیمه سلامت؛ تجمیع منابع و خرید راهبردی

یک‌شنبه 9 آبان: بیمه سلامت؛ مشارکت‌های اجتماعی و تکریم شرکای کاری// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر