logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۳۷۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی زنجان خبرداد

برگزاری 1200 برنامه به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در زنجان

برگزاری-1200-برنامه-به-مناسبت-هفته-بسیج-دانش‌آموزی-در-زنجان
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان با تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان زنجان گفت: 1200 برنامه برای هفته بسیج دانش‌آموزی زنجان در نظر گرفته شده و این برنامه‌ها به صورت حضوری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

هادی توفیقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در خصوص تشکیل ارتش 20 میلیونی بسیج در سال 58، دفاتر بسیج مدارس نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این مدارس با هدف جذب و آموزش نظامی دانش‌آموزان پایه‌ریزی شد، افزود: پس از آغاز جنگ علیه نظام اسلامی، این دفاتر بسیج نقش مهمی در پشتیبانی از جنگ داشتند.

این مسئول از اعزام 550 هزار دانش‌آموز به جبهه‌های حق علیه باطل خبرداد و گفت: 36 هزار دانش‌آموز و 49 هزار فرهنگی در این دوران تقدیم نظام اسلامی شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان ادامه داد: دانش‌آموزان و فرهنگیان با حضور در جبهه‌های جنگ از تمامیت اراضی کشور دفاع کرده و شهدای بسیاری را تقدیم نظام اسلامی کردند که هفته بسیج دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا است.

توفیقی با بیان اینکه با پایان جنگ در سال 1375 تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی در مجلس شورای اسلامی تدوین و آیین‌نامه اجرایی آن توسط هئیت وزیران ابلاغ شد، افزود: از این تاریخ بسیج دانش‌آموزی در مدارس توسعه یافته و با رویکردهای تربیتی و جهت گیری انقلابی در راستای تعمیق معنویت و ارتقای بصیرت سیاسی جامعه تلاش کردند.

وی یادآور شد: بسیج دانش‌آموزی در طول سال تحصیلی برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری یادواره‌های شهدا، اردوهای راهیان نور به صورت حضوری و مجازی، نشست‌های روشنگری و بصیرت افزایی، راه‌اندازی حلقه‌های صالحین، دوره‌های آموزشی طرح یاوران ولایت در مناسبت‌های مختلف برگزار کرده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های دانش‌آموزان در قالب طرح هجرت 3 و گروه‌های جهادی و طرح شهید بهنام محمدی، گفت: دانش‌آموزان در نهضت کمک مومنانه، پیشرفت تحصیلی و آزمون‌های لیگ علمی پایا خوش درخشیده‌اند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در قالب 22 عنوان و یک هزار و 200 برنامه با شعار "نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب" برگزار می‌شود، افزود: امروز هشت آبان همزمان با سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی، ویژه برنامه صبحگاه ایثار و شهادت و بزرگداشت  36 هزار شهید دانش‌آموز و 520 شهید دانش‌آموز استان در مدارس منتخب با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

توفیقی ادامه داد: دیدار دانش‌آموزان نخبه علمی و نفرات برتر مسابقات علمی با نماینده ولی‌فقیه استان و امام جمعه زنجان، برگزاری آیین سراسری معارفه فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان، دیدار با فرمانداران و ائمه جمعه سایر شهرهای استان، برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع استکبار ستیزی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدای دانش‌آموز و عطر افشانی مزار مطهرشهدا،حضور منظم دانش‌آموزان بسیجی در میعادگاه نماز جمعه و برگزاری مسابقات فرهنگی،هنری و ورزشی از جمله دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در این هفته محسوب می‌شود.

این مسئول از برگزاری دو پویش بزرگ سراسری "نوجوان پلاس" با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و "دنیای بدون آمریکا" با هدف شناخت استکبار و جنایات آمریکا علیه ایران و تولید محتوی در قالب‌های مختلف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بستر فضای مجازی خبرداد و گفت: روز پنجشنبه 13 آبان ماه دانش‌آموزان بسیجی به صورت سازمان یافته، ملبس به لباس بسیج دانش‌آموزی و پرچم‌های سازمانی در کنار سایر اقشار مردم  در مراسم استکبارستیزی که به صورت تجمع در استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر