logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۳۷۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه:

کمک‌ هزینه دارویی به بیماران سرطانی به حدود 4 برابر افزایش یافت

کمک‌-هزینه-دارویی-به-بیماران-سرطانی-به-حدود-4-برابر-افزایش-یافت
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه با اشاره به افزایش هزینه دارویی بیماران سرطانی گفت: اردیبهشت سال گذشته 400 میلیون تومان هزینه دارو پرداخت شده که این رقم در شهریور 1400 به یک میلیارد و 620 میلیون تومان رسیده که این نشان می‌دهد که کمک‌ هزینه دارویی به این بیماران به حدود 4 برابر افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; اصغر وثوق در نشست خبری نخستین جشنواره ملی تصویر امید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهرانه برای اینکه ارتباط خود با جامعه را قطع نکند قبل از شیوع کرونا اقدام به برگزاری همایش و حضور در مساجد می‌کرد و گزارش کار خود را ارائه می‌داد و مردم در جریان کارهای مهرانه قرار داشتند.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی، یکی از اهداف مهم مهرانه است که تلاش کرده‌ایم که همیشه انجام شود، خاطرنشان کرد: در زمان کرونایی نه مسجدی داریم که به مردم گزارش دهیم و نه می‌توانیم همایش برگزار کنیم و از کمک‌های مردم زنجان تشکر کنیم.

وثوق با اشاره به فعالیت‌های مهرانه افزود: کمک‌هایی که به بیمار در زمان کرونایی انجام می‌شود هم تغییری ایجاد نشده و عقب‌گرد نکرده‌ایم و کمک‌ها در همان شرایطی که انجام می‌گرفت ادامه دارد و کمک‌های مردمی نیز کم نشده که به لحاظ اقتصادی بگوییم ضعف اقتصادی در کمک‌های مردم تاثیر داشته اما در یک آمار ریالی، اردیبهشت سال گذشته 400 میلیون تومان فقط هزینه دارو داده‌ایم که این رقم در شهریور 1400 به یک میلیارد و 620 میلیون تومان رسیده و حدود 4 برابر افزایش یافته است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه گفت: کمک‌های مردمی نیز افزایش یافته اما 100 درصد اضافه نشده و 70 درصد افزایش داشته که این روال اگر بخواهد پیش برود، طبیعی است که مهرانه با مشکل مواجه خواهد شد و مجبوریم حرکت‌هایی انجام دهیم تا به جامعه بگوییم که ما هستیم، سرطان و بیمار مبتلا به سرطان نیز با مشکلات عدیده‌ای که گرانی داروها برایش پیش آورده، هست.

وی اظهار کرد: دستگاه pet اسکن در حال نصب در مهرانه است که ششمین دستگاه کشور است که با توجه به بافت جمعیتی ما باید این امتیاز به زنجان داده نمی‌شد اما این دستگاه خریداری شده و در حال طی مراحل آخر نصب است که یکی از شیک‌ترین و باکیفیت‌ترین جاهایی است که در ایران می‌توان پیدا کرد.

وثوق با بیان اینکه پول دولتی این دستگاه حدود 10 تا 12 میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: 6 میلیارد تومان از منابع مهرانه و متاسفانه 6 میلیارد تومان تسهیلات از بانک رفاه اخذ شده که قسط آن ماهانه 300 میلیون تومان است اما مهم این است که دستگاه فوق پیشرفته pet اسکن به زنجان آمده است.

 مهرانه

وی افزود: خبر مهم دیگر این است که 4 سال در حوزه پیشگیری قبل از کرونا همکاران ما کار کردند و در اوایل کرونا که آمار گرفته شده، آمار بیماران سال 99 نسبت به سال 98 کاهش پیدا کرد که شاید یکی از اولین استان‌هایی باشیم که آمار ابتلا به سرطان در آن کاهش پیدا کرده که نتیجه زحمت 4 ساله با 150 خیّر در سراسر استان است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه گفت: اکنون نیز برای اینکه ارتباط‌مان با جامعه قطع نشود، امیدواریم به فکر جوانانی که در اطراف مهرانه هستند و جشنواره‌ای مانند فستیوال 2 سال قبل، طراحی کرده‌اند که در نوع خودش در سطح کشور بی‌نظیر بود و به جوانان دلسوز، خلاق و نوع‌دوست افتخار می‌کنیم که در کنار مهرانه هستند.

وی با اشاره به اهداف نخستین جشنواره ملی تصویر امید اظهار داشت: این اهداف، طبیعتاً جدا از هدف‌های مهرانه نیست که شامل شناساندن مهرانه و حمایت از بیماران انجمن، پیشگیری، حفظ قوام خانواده‌های بیماران به لحاظ مالی و معیشتی و تحصیلی، استفاده از توان فرهنگی عکاسان استان است که ظرفیت‌های مهرانه را نیز به تصویر بکشند.

مرانه

مهرانه

وثوق خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مهرانه را باید به ایران و حتی جهان معرفی کنیم تا بتوانیم بیماران مبتلا به سرطان کشور را نیز به نوعی مدیریت کرده باشیم و هدف دیگر این جشنواره این است که در بین هنرمندان، جریان حمایت از بیماران را جاری و ساری کنیم که در این مورد، خیلی موفق نبوده‌ایم.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه با بیان اینکه 2 رویکرد برای نخستین جشنواره ملی تصویر امید تعریف شده است، گفت: رویکرد اول اینکه سرطان، پایان زندگی نیست اما متاسفانه در بعضی جوامع اینطور گفته می‌شود که چاره‌ای برای سرطان نیست و نباید به فرد مبتلا کمک و هزینه شود در حالی که ما به تعداد خیلی زیادی بیمار بهبودیافته داریم یعنی اگر بتوانیم به بیمار بفهمانیم که شما در وقت طلایی به دکتر مراجعه کرده و مسائل ابتدایی را انجام دهی مطمئن باش که نمی‌میری اما این اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان سرطان، بهبودیافته و به مقام‌های بالای ورزشی هم در سطح دنیا رسیده‌اند، ابراز کرد: در استان زنجان هم از این نمونه‌ها داریم که اگر بتوانیم به تصویر بکشیم، تاثیرگذاری آن در بین مردم بیشتر خواهد بود.

وثوق با بیان اینکه در قسمت آزاد جشواره نیز استفاده از هنر به تصویر کشیده خواهد شد، اظهار داشت: چنین موضوعاتی دارای مخاطب خاص و کم است اما این مساله را باید گسترش دهیم چرا که تاثیرگذاری یک عکس می‌تواند حتی به اندازه یک دستگاه 5 میلیارد تومانی در طول زمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل تصمیم مهرانه بر این است که این موضوع را در تقویم سالیانه یا دو سالانه خود قرار دهد و این می‌تواند نقطه عطفی برای مهرانه باشد.

وثوق افزود: هدف جوانان از برگزاری جشنواره این است که آورده آن را به چند بیمار، اهدا کنند که وضعیت برخی از آن‌ها خیلی اورژانسی و مهم است و اگر یک میلیارد و 620 میلیون تومان به 800 مورد کمک کرده‌ایم 900 میلیون تومان از این هزینه برای 4 مورد بوده و 700 میلیون تومان برای 840 مورد بوده است و این نشان می‌دهد که هزینه دارویی برخی بیماران بسیار زیاد است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر