logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۳۷۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]

جوان تبریزی رکورد حفظ اعداد در جهان را شکست

جوان-تبریزی-رکورد-حفظ-اعداد-در-جهان-را-شکست
محمدرضا حسن‌زاده که ۲ سال قبل نیز رکورد یک خانم هندی را در حفظ کلمات در یک دقیقه شکسته بود، امروز هم در حضور مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد در گینس موفق شد رکورد قبلی حفظ اعداد را که متعلق به آقای هندی بود، هشت رقم افزایش دهد.

به گزارش موج رسا; همزمان با سالروز ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق ( ع) مراسم رکورد زنی حافظه توسط  محمدرضا حسن‌زاده جوان تبریزی برگزار شد و رکورد قبلی که متعلق به یک خانم هندی بود، شکسته شد.  

در تالار اندیشه سازمان پارکها و فضای سبز واقع در بوستان ائل گلی تبریز همه مقدمات مهیا شده بود تا محمدرضا حسن زاده یک بار دیگر حافظه خود را محک زده و تمام تکنیک‌های تقویت حافظه که در آموزشگاه‌های تبریز تدریس می کند را به یاری طلبیده و رکورد جدید حافظه را در دنیا به نام خود ثبت کند و با ثبت این رکورد شادی را به خانواده مخصوصا پدر و مادر مهربان و زحمتکش خود هدیه دهد. 

محمدرضا حسن‌زاده که در دوران تحصیل به علت شیوه‌های غلط و ناکارآمد آموزشی در مدارس علاقه‌ای به درس و تحصیل نداشت و تجربه اخراج از مدرسه را نیز در کارنامه آموزشی خود دارد دو سال پیش در اولین رکورد حافظه لقب مرد حافظه دنیا را به خود اختصاص داد.

 به علت رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تالار اندیشه با نصف ظرفیت خود پذیرای مهمانان بود و مهمانان با رعایت دستورات بهداشتی وارد می‌شدند.

جلسه با حضور خانم حکیمه غفوری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز و آقای دشمن زیاری مشاور ثبت رکورد ایرانیان حالت رسمی به خود گرفت.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری تبریزی و سپس طنین انداز شدن سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران نشان از آغاز یک مراسم رسمی بود.

مجری پرشور مراسم آقای امجد نیز صحبت‌هایش را با خیرمقدم گویی به مهمانان آغاز کرد.

شاگردان محمدرضا حسن‌زاده در جای جای سالن همایش حضور داشتند و با تشویق‌های خود در تب و تاب دیدن انجام این رکورد و افزایش روحیه و کاهش استرس و اضطراب  استاد خود بودند.

قبل از انجام رکورد کلیپ‌هایی  برای معرفی محمدرضا آماده شده بود که پخش شد و بعد از آن هم خواننده پرافتخار تبریزی آقای محمدرضا جدیری مهمانان را به اجرای موسیقی و ماهنی زیبای محلی مهمان کرد و بازهم تشویق‌های مکرر شور و حال بسیار شاد و مفرحی را به وجود آورده بود.

حالا یک ساعتی از شروع مراسم گذشته و کم کم مقدمات رکورد زنی ‌فراهم می‌شد. آقای دشمن زیاری با قراردادن دوربین‌های مورد نظر در جایگاه مخصوص خود و ارائه نکات لازم به محمدرضا حسن‌زاده در مورد تمرکز و چک کردن و بررسی تمام موارد مورد نیاز دستور انجام رکورد را صادر کرد.

حالا محمدرضا حسن‌زاده تنها یک دقیقه فرصت دارد تا یک عدد ۱۲۸ رقمی را که بر روی صفحه نمایشگر سایت رندومایز نشان داده می‌شود را حفظ کند و سپس آن را به زبان انگلیسی بگوید و بنویسد.

سکوت عجیبی در سالن حاکم شده است، نفس‌ها در سینه حبس شده است، حتی صدای نفس کشیدن مهمانان نیز شنیده نمی‌شود.

مادر محمدرضا را می‌توان دید که در گوشه‌ای از سالن ایستاده و دست‌های دعای اجابتش به آسمان بلند شده و برای موفقیت پسرش دعا می‌کند و پدر نیز با خدای خود نجوا می‌کند تا پسرش باردیگر باعث سربلندی و افتخار او شود.

هیچ صدایی به گوش نمی‌رسد حتی صدای شاتر دوربین عکاسان نیز نمی‌آید، سالن در سکوت محض است و یک دقیقه تمام می‌شود.

حالا محمدرضا حسن‌زاده در همان سکوت ادامه دار، اعداد را با صدای بلند از اولین عدد تا آخرین عدد با صدای بلند خوانده و می‌نویسد و همچنان دوربین‌ها نیز همه حالت‌های او را ثبت می‌کنند.

۱۰ دقیقه‌ای طول می‌کشد و بالاخره خواندن و نوشتن عدد ۱۲۸ رقمی با موفقیت به پایان می رسد و کارشناسان حاضر بر روی سن با بررسی دقیق موضوع از زبان مجری پرشور اعلام می‌کنند که محمدرضا حسن‌زاده موفق شد این رکورد را با موفقیت انجام داده و رکورد مرد هندی را بشکند.

حالا تالار اندیشه از صدای خنده و شادی پر غرور مهمانان و با تشویق‌های آنان منفجر می‌شود و اشک شوق مادر و پدر محمدرضا حسن‌زاده همچون مرواریدی بر گونه‌هایشان سرازیر می‌شود و آنها به شکرانه این موفقیت شاکر خداوند هستند و دوباره محمدرضا جدیری عزیز این خوشحالی را با یک موسیقی و ماهنی زیبای محلی صد چندان می‌کند و بعد از آن نیز بازار عکس و عکاسی با مرد حافظه جهان داغ داغ می‌شود.  

در پایان مراسم فرصتی به دست می‌آورم تا با آقای اشکان دشمن زیاری مصاحبه کوتاهی انجام دهم.

وی با اشاره به رکورد قبلی محمدرضا حسن‌زاده گفت:در زمینه حافظه چندین رکورد مختلف وجود دارد که دو سال پیش یکی از رکوردها را آقای حسن‌زاده انجام داد و امروز هم رکورد دوم حافظه با عنوان" حفظ اعداد در یک دقیقه" را به نام خود ثبت کرد.

دشمن‌زیاری افزود: این رکورد در دنیا جزو رکوردهای سخت در زمینه حافظه است.

 رکورد قبلی متعلق به آقای "شارما" از هندوستان بود که در یک دقیقه توانسته بود ۱۲۰ عدد را حفظ کند و امروز آقای حسن‌زاده موفق شد با حفظ ۱۲۸ عدد در یک دقیقه رکورد او را جابه‌جا کند.

اقدام برای ثبت رکورد جدید حفظ ۱۲۸ عدد در یک دقیقه در گینس

مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس خاطرنشان کرد: آقای حسن‌زاده درخواست کرده است تا یک عدد ۱۲۸ رقمی متشکل از اعداد صفر تا ۹ به صورت تصادفی در سایت " رندومایز" به او نشان داده شود. این اعداد بعد از یک دقیقه پاک شده و اعداد دیگر به جای اعداد قبلی نوشته می‌شود. 

دشمن زیاری ادامه داد: این رکورد با سه دوربین مختلف از زوایای گوناگون و توسط دو عدد تلفن همراه ضبط شد. یکی از دوربین‌ها روی اعداد و یک دوربین روی چهره آقای حسن‌زاده متمرکز شده بود که نشان دهد هیچ هدفن یا گوشی استفاده نمی‌شود و آقای حسن‌زاده موفق شد بعد از یک دقیقه دیدن اعداد و بازگویی آنها به زبان انگلیسی رکورد جهانی حافظه را به نام خود ثبت کند.

اشکان دشمن زیاری ضمن تبریک انجام این رکورد به نام آقای محمدرضا حسن‌زاده افزود: تمام مستندات انجام این رکورد با جزئیات آن به گینس ارسال شده و به زودی در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌شود.

وی اظهار داشت: مراحل کار به این شکل است که بعد از ذکر اعداد توسط آقای حسن‌زاده داوران حاضر در جلسه از رقم و اعداد نوشته شده عکس می‌گیرند و سپس  ویدئو چک شده و اعداد نوشته شده دوباره با اعداد سایت رندومایز مقایسه شده و سپس تایید می‌شود.

اشکان دشمن زیاری در مورد روند انجام رکورد و آشنایی با آن به خبرنگار فارس گفت: همه کشورها در کتاب رکوردهای گینس موضوعی برای ثبت دارند و محدودیتی هم برای کشورها وجود ندارد.

مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس  افزود: گینس یک مجموعه کاملا غیرسیاسی بوده و کاری به احزاب، جناح‌ها و نگرش‌های سیاسی ندارد. ۱۵ سال پیش با گینس ایجاد ارتباط برقرار کردیم، از آنجایی که آنها در مورد ایران اطلاعات خاصی نداشتند توضیحاتی در مورد شرایط ایران و ظرفیت‌های بالقوه آن ارائه شد از جمله این موارد می‌توان به اطلاعاتی در مورد بازار تبریز و ثبت جهانی آن و فرش تبریز و سایر نقاط ایران زمین ارائه شد و نکته قابل توجه اینجاست که رئیس گینس برای حضور در ایران و دیدن فرش تبریز اعلام آمادگی کرده و علاقه‌مند حضور و دیدار با مردم شریف ایران است.

 ثبت اولین رکورد از ایران در کتاب گینس

دشمن زیاری با اشاره به ثبت اولین رکورد از ایران در کتاب گینس خاطرنشان کرد: بعد از ارائه اطلاعات از کل ایران در سال ۹۳ اولین رکورد به نام خودم در رشته طناب‌زنی ثبت کردم و بعد از آن بود که تصمیم گرفتم به تک‌تک هموطنان خودم کمک کنم تا بتوانند رکوردهای خود را در کتاب جهانی رکوردهای گینس ثبت کنند.

وی ادامه داد:گینس در ایران هیچ نماینده‌ای ندارد و من به عنوان مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد با گینس در ارتباط هستم و در اثر تلاش و تجربه خودم یک اعتبار را کسب کرده‌ام.

ثبت ۶۰ رکورد جهانی توسط ایرانیان در گینس

وی با اشاره به رکوردهای ثبت شده ایرانیان در گینس خاطرنشان ‌کرد: در حال حاضر ۶۰ رکورد ایرانی در زمینه‌های مختلف موسیقی، ورزشی، تاریخی، حافظه و ...در گینس به ثبت رسیده است و هرسال این رقم افزایش پیدا می‌کند.

مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد در گینس ادامه داد: تلاش می‌کنم توانایی‌های ایرانیان را ارتقاء داده و آنها را به استانداردهای مد نظر گینس نزدیک‌تر کنم تا به لطف خدا در ۱۰ سال آینده ایران به بزرگترین رکوردهای جهانی دست پیدا کند.

ثبت ۴ رکورد جهانی در گنیس توسط آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به رکوردهای انجام شده در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تاکنون چهار رکورد از استان آذربایجان‌شرقی در زمینه ورزش و حافظه توسط آقای قارداش‌زاده در مرند، محمدرضا حسن‌زاده و خانم گیتی موسوی انجام شده و برای ثبت به گینس ارسال شده است.

وی درباره پیشینه این رکورد خاطرنشان کرد: رکورد حفظ اعداد در یک دقیقه متعلق به آقای " شارما" از کشور هندوستان بود که در سال ۲۰۲۰ زده شده بود. این خانم هندی موفق شده بود در یک دقیقه عدد ۱۲۰ رقمی را حفظ کند و امروز محمدرضا حسن‌زاده با حفظ یک عدد ۱۲۸ رقمی و بازگو کردن آن به زبان انگلیسی رکورد حفظ آقای هندی را شکست.

وی ادامه داد: روند کار به این شکل است که فرد در یک دقیقه عدد ۱۲۸ رقمی را از روی سایت که نمایش داده می شود می بیند بعد از یک دقیقه باید اعداد را به ترتیب آنچه که بر روی نمایشگر نشان داده شده بود درست و دقیق از اولین عدد تا آخرین عدد بنویسید تا مورد قبول داوران قرار گیرد و خوشبختانه محمدرضا حسن‌زاده توانست این کار را با موفقیت انجام دهد.

استعداد انسان‌ها در زمینه ورزش، حافظه و موضوعات دیگر توسط جوانان ارزشمند است 

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این مراسم ضمن عرض تبریک و تهنیت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: جوانان عزیز ما این رشد و بالندگی را هدیه و موهبتی از سوی خداوند بدانند، چراکه خداوند به انسان توانایی  متعددی بخشیده است و هر یک از انسان‌ها توانایی‌های جداگانه‌ای دارند.

وی با تبریک موفقیت انجام این رکورد به  آقای حسن‌زاده و خانواده او و همه شهروندان  ادامه داد: استعداد انسان‌ها در زمینه ورزش، حافظه و موضوعات دیگر توسط جوانان ارزشمند است و همه این موضوعات خاستگاه الهی است که خداوند در وجود انسان آفریده است.

ایرانیان مغزشان را به ابر مغز تبدیل می‌کنند

محمد رضا حسن‌زاده نیز بعد از انجام رکورد در مورد احساس خود از این رکورد گفت: الان احساس خوشحالی بسیار زیادی دارم ولی قبل از  رکورد زدن خیلی استرس داشتم حتی چند شب متوالی  از استرس از خواب بیدار شده و هیجان زده بودم چون رکورد سختی بود.

وی ادامه داد: برای انجام این رکورد چهار سال بر روی تکنیک‌های حافظه کار کرده و هر روز تمرین کرده بودم، البته باید بگویم قبل از آن روی استرس‌های خودم کار کردم چون شدت استرس در جمع برای رکورد خیلی زیاد است.

حسن‌زاده تصریح کرد: در آینده قصد دارم این آموزش‌ها را  به مردم عزیز ایران انتقال بدهم تا آنها هم بتوانند با قدرت حافظه خود آشنا شده و مغزشان را به ابر مغز تبدیل کنند.

وی در پایان از خانم غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای تبریز به خاطر حمایت‌های ویژه در برگزاری این رکورد تشکر و قدردانی کرد.

حسن‌زاده همچنین تصریح کرد: قدردان زحمت‌های  مادر، پدر عزیزم و خواهر و برادرم هستم که در این مسیر همیشه مرا حمایت کرده‌اند و از آقای دشمن زیاری نیز که مراحل ثبت رکورد را برایم فراهم کرده‌اند تشکر ویژه دارم./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر