logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۳۶۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
کارشناس مسائل دینی و مذهبی از پاکستان:

ولایت فقیه، تسلسل نظام ولایت و امامت است/ ترس امروز دشمن باید عاملی برای وحدت مسلمانان باشد

ولایت-فقیه،-تسلسل-نظام-ولایت-و-امامت-است-ترس-امروز-دشمن-باید-عاملی-برای-وحدت-مسلمانان-باشد
کارشناس مسائل دینی و مذهبی از پاکستان گفت: این را باید بپذیریم که ولایت فقیه، تسلسل نظام ولایت و امامت است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، غدیر، نقطه وحدت است و نقطه افتراق نیست.

به گزارش موج رسا; نشست خبری هفته وحدت، امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی‌محسن نقوی، کارشناس مسائل دینی و مذهبی از کشور پاکستان که در حوزه علمیه قم (جامعه المصطفی) تحصیل می‌کند در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان برگزار شد.

وی اظهار داشت: آیت‌الله سیدجواد نقدی که از شاگردان مرحومین آیت‌الله سیدجواد تبریزی و علامه حسن‌زاده آملی است در سال 2009 مرکز جامع حوزه علمیه در لاهور پاکستان به نام «جامعه العروه الوثقی» را تاسیس و راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه مسجد این مرکز در مساحت 4 هکتار و در 3 طبقه ساخته شده که ظرفیت 60 هزار نفر به‌صورت عادی و 40 هزار نفر به‌صورت اقامه نماز را دارد، خاطرنشان کرد: مرکز حوزه علمیه جامعه العروه الوثقی، کارمند ندارد و تمام کارهای این مرکز را طلبه‌ها انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام نقوی با بیان اینکه مراسم صبحگاهی روزانه با سرود «الله اکبر الله اکبر خامنه‌ای رهبر» و برنامه ورزشی و استقامت و تندرستی آغاز می‌شود، افزود: جامعه ام الکتاب نیز بخش حواهران مرکز حوزه علمیه است که هم‌اکنون 5 هزار طلبه خواهر در آن تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: مکتبه کتاب المبین به عنوان کتابخانه مرکز در 3 بخش عمومی، تخصصی و طبقه محققین برای مراجعان شیعه و سنی، مسجد بیت العتیق در مساحت 4 هکتار، شبکه ماهواره بعثت به اسم افق المبین، بیمارستانی به نام مفازه الحیاه، هنرستان برای طلاب که علاوه بر درس حوزوی، هنرها را نیز می‌آموزند، مرکز دامداری سلسبیل، مرکز آموزش مجازی معارف اسلامی به نام دین القیم، چاپخانه کهف الصحف و نظام آموزشی و پرورشی صراط از جمله بخش‌های مرکز حوزه علمیه جامعه العروه الوثقی هستند که فعالیت می‌کنند و مدیریت تمام این مراکز با طلبه‌های خواهر و برادر است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با بیان اینکه اهداف تمام این مراکز، گسترش اسلام و طبق منابع ناب اسلامی است، گفت: کارگاه‌های مطلع الفجر که 100 نفر در سال 2009 به این کارگاه‌ها می‌آمدند اکنون به 385 منطقه مختلف پاکستان رسیده و حدود 800 هزار نفر شیعه و سنی در این کارگاه‌ها مباحث درسی را یاد می‌گیرند که عمدتاً فعالیت این کارگاه‌ها در فصل تابستان است.

 

*‌ ارتباط آیت‌الله نقوی با علمای سنی سبب تغییر عقیده آن‌ها نسبت به کفر به شیعه شد

وی با اشاره به قرار گرفتن در هفته وحدت اظهار داشت: یکی از بزرگترین کارهای آیت‌الله سیدجواد نقوی، ملاقات با روسای فرقه‌های مختلف مسلمانان در پاکستان بود ضمن اینکه تمام وهابی‌ها تکفیر نمی‌کنند و خیلی از آن‌ها محب اهل بیت(ع) هستند.

حجت‌الاسلام نقوی با بیان اینکه علمای اهل تسنن پاکستان، اولین کسانی بودند که انقلاب اسلامی ایران را پذیرفتند، خاطرنشان کرد: هم علمای فرقه‌های مختلف به مرکز حوزه علمیه می‌آیند و هم آیت‌الله نقوی به دیدار آن‌ها می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی از علمای اهل تسنن، حکم به کفر شیعه داده بود که بعد از ارتباط با آیت‌الله نقوی، عقیده‌اش را تغییر داد، افزود: متاسفانه برخی کشتارهای امروز شیعیان به دلیل همین حکم و فتوا است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با بیان اینکه اهل تسنن 12 ربیع‌الاول و اهل تشیع 17 این ماه را به عنوان سالروز ولاده حضرت محمد(ص) می‌دانند، گفت: طبق فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) این فاصله به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، اظهار کرد: آیت‌الله نقوی، هفته وحدت را باشکوه‌تر برگزار می‌کنند و در روز 12 ربیع‌الاول اهل تسنن، راهپیمایی روز ولادت دارند و فقط یک گروه شیعه از جامعه العروه الوثقی این کار را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: در پاکستان در 12 ربیع‌الاول، راهپیمایی و در 17 ربیع‌الاول نیز یک همایش بین‌المللی برگزار و از تمام علمای شیعه و سنی در فرقه‌های مختلف به این همایش دعوت می‌شود.

*‌ ولایت فقیه، تسلسل نظام ولایت و امامت است

حجت‌الاسلام نقوی خاطرنشان کرد: این را باید بپذیریم که ولایت فقیه، تسلسل نظام ولایت و امامت است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، غدیر، نقطه وحدت است و نقطه افتراق نیست.

کارشناس مسائل دینی و مذاهی پاکستانی با اشاره به برگزاری همایش سالانه با عنوان «مشاورت ملی برای وحدت امت» قبل از آغاز ماه محرم گفت: در این همایش برای ماه محرم، برنامه‌ریزی می‌کنند که شیعه چگونه از عقاید خود دفاع کند.

وی افزود: ثمره نشست و همایش پارسال این بود که در مجالس عزا که در مرکز حوزه علمیه برگزار می‌شود از علمای اهل تسنن دعوت شد که برای امام حسین(ع) منبر داشته باشند چرا که در این صورت، تنفر سنی از شیعه از بین می‌رود و بالعکس.

حجت‌الاسلام نقوی اظهار داشت: اولین فردی که کتابی درباره فتنه سال 1388 ایران نوشت، آیت‌الله نقوی (موسس مرکز حوزه علمیه جامعه العروه الوثقی) بود که به زبان اردو نوشته بود که بعدها به انگلیسی نیز ترجمه شد.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه هیچ کمک مالی از طرف دولت و مراجع ایران به مرکز حوزه علمیه جامعه العروه الوثقی نمی‌شود، گفت: منابع مرکز حوزه علمیه توسط 4 تاجر شیعه و به‌صورت خیّری تامین می‌شود و کمک‌هایی نیز از طریق خود مردم آن شهر انجام می‌شود.

وی در خصوص ترور و ناامنی نسبت به شیعه در پاکستان اظهار داشت: این ترورها در اوایل از طرف عربستان بوده و زمانی که طالبان را علیه شوروی از پاکستان به افغانستان فرستادند، وهابی‌ها بودند اما کم‌کم نقش آمریکا و انگلیس در این موضوع پررنگ شد و مشخص شد که اصل قضیه کشتار شیعیان پاکستان در دست این دولت‌ها بوده و آل سعود، وسیله و ابزار و در واقع تامین‌کننده مالی است.

حجت‌الاسلام نقوی با بیان اینکه طالبانی که آمریکا درست کرده بود، برایش مشکل ایجاد کرد و ماندن طالبان در آنجا خطر برای آمریکا بود، خاطرنشان کرد: دشمن امروز در بین خودش درگیری دارد و به همین دلیل، کشتار شیعیان را کم می‌بینیم اما ما بحث وحدت را پیش می‌بریم و این درگیری دشمنان در بین خودشان را به فال نیک می‌گیریم تا قدرت و زور کسانی که به سمت وحدت، پیش می‌روند بیشتر شود.

وی با بیان اینکه مظلومیت شیعه این است که باید پنهانی کار کنند، ابراز کرد: شیخ زکزاکی بعد از دستگیری‌اش مطرح شد که به دلیل پنهانی کار کردنش بود.

*‌ دشمنان امروز ترسیده و در بین خود درگیر هستند

حجت‌الاسلام نقوی تصریح کرد: اسلام‌ستیزی در دنیا زیاد است اما دشمن ترسیده و ما نیز از راهی که ادامه داده‌ایم، عقب‌نشینی نمی‌کنیم چرا که با وجود تمام مشکلات امنیتی، مسیری که طی می‌کنیم راه نجات اسلام است.

وی با اشاره به تحریم جامعه المصطفی قم و همچنین رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خمس، یکی از مباحث مالی برای گسترش اسلام است که با تحریم رهبر معظم انقلاب می‌خواهند تمام راه‌ها را بگیرند و از گسترش اسلام، جلوگیری کنند و این تحریم، نوید می‌دهد که دشمن تا چه اندازه ترسیده اما ما نباید بترسیم و باید به وحدت برسیم و اگر ما هم بخواهیم بترسیم، دیگر نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

حجت‌الاسلام نقوی ‌گفت: 280 دانشگاه در سال 2008 در آمریکا بر روی موضوع مهدویت در 3 مقطع تحصیلی کار می‌کردند و آن‌ها می‌گویند امنیتی که زیر پرچم ولایت (ایران) دیده‌ایم در هیچ کجای دیگری نمی‌بینیم و استقامت انقلاب اسلامی بعد از این همه سال و با وجود تمام فشارها و تحریم‌ها به‌گونه‌ای است که ملت طوری پیش می‌رود که الگو برای مسلمانان دیگر است و همه به سوی ملت ایران نگاه می‌کنند.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: ما به عنوان شیعه از اینکه در داخل ایران به 2 گروه چپ و راست، تقسیم می‌شوند، ناراحت می‌شویم.

وی اظهار داشت: اختلاف نظر، طبیعی است اما نه اینکه بخواهند جناح و گروه، درست کرده و برای رسیدن به اهداف خود از اقتدار انقلاب، دفاع نکنند و باید بدانند که اصل، نظام اسلامی است و دیگر هیچ گروه و جناحی نداریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر