logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۳۶۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

هفته آینده نسبت به حضوری بودن دانشگاه‌های زنجان تصمیم‌گیری می‌شود

هفته-آینده-نسبت-به-حضوری-بودن-دانشگاه‌های-زنجان-تصمیم‌گیری-می‌شود
رئیس دانشگاه زنجان گفت: جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان زنجان در اواسط هفته آینده با حضور روسای دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تشکیل و تصمیم نهایی نسبت به حضوری بودن دانشگاه‌ها در آن جلسه گرفته می‌شود.

سیدمحسن نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان با مسئولیت دانشگاه زنجان به عنوان دانشگاه معین استان در اواسط هفته آینده برگزار و نسبت به حضوری بودن دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تصمیم فقط شامل دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، خاطرنشان کرد: نحوه تشکیل کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی شامل این تصمیم نمی‌شود.

نجفیان با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصمیم‌گیری نسبت به حضوری بودن دانشگاه‌ها را به استان‌ها واگذار کرده است، افزود: در جلسه‌ای که هفته آینده تشکیل خواهد شد نسبت به زوایای مختلف حضوری بودن دانشگاه‌ها بحث و تصمیم‌گیری نهایی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم این است که تمام دانشجویان واکسینه نشده‌اند، گفت: بعضی از دانشجویان به هر دلیلی اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند، برخی دُز اول را تزریق کرده‌اند اما دُز دوم آن‌ها برای واکسن آسترازنکا 3 ماه بعد باید تزریق شود و برخی نیز مبتلا به کرونا شده‌اند که باید بعد از بهبودی اقدام به تزریق واکسن کنند که این مسائل در تصمیم‌گیری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به دانشجویان غیربومی اظهار داشت: بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی با ظرفیت گذشته ممکن نیست و این موضوع نیز باید مورد توجه باشد ضمن اینکه مسائل دیگری از جمله سلف سرویس نیز موضوعاتی هستند که باید در جلسه مطرح شوند.

نجفیان تصریح کرد: ورود همزمان 10 هزار دانشجو به محیط دانشگاه از جوانب مختلف باید بررسی شود چرا که حفظ سلامتی جامعه در کنار اهمیت حضوری بودن آموزش نیز بسیار مهم است.

این مسئول افزود: جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان زنجان در اواسط هفته آینده با حضور روسای دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تشکیل و تصمیم نهایی در آن جلسه گرفته می‌شود.// آ

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ]
با عرض سلام وادب .البته با توجه به اینکه سطح آموزش حضوری اهمیت بالایی دارد ولی بحث سلامتی جامعه مهمترین مسئله میباشد.وابتلا یکی از دانشجویان ختم به ابتلا خانواده و جامعه می‌شود.لطفا دوباره کلاسها و امتحانات دانشگاهی را غیر حضوری کنید.
فرم ارسال نظر