logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۳۶۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان:

بیش از 53 هزار نفر از واجدین شرایط کارت هوشمند خود را دریافت نکردند

بیش-از-53-هزار-نفر-از-واجدین-شرایط-کارت-هوشمند-خود-را-دریافت-نکردند
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 53 هزار نفر از واجدین شرایط کارت هوشمند خود را دریافت نکردند گفت: این میزان حدود 7 درصد از مردم استان را شامل می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی ثبت احوال سید علی شفیعی اظهار کرد: هنوز 53 هزار نفر در استان نسبت به درخواست کارت هوشمندملی خود هیچ اقدامی نکرده‌اند که این افراد کمتر از 7درصد جمعیت واجدین شرایط را شامل می شود.

وی به وضعیت کارت هوشمند ملی در استان اشاره کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه برای 93.73 درصد از جمعیت واجد شرایط نسبت به اخذ درخواست کارت هوشمند ملی اقدام شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان جمعیت واجد شرایط برای کارت هوشمند ملی را ۸۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون برای  795 هزار و 968 نفر درخواست کارت هوشمند ملی اخذ شده است و تعداد افراد باقی مانده که هنوز هیچ اقدامی برای کارت هوشمند ملی خود نکرده اند 53 هزار و 261 نفر است.

وی گفت: درشش ماهه امسال 20 هزار و 260 نفر در استان زنجان کارت هوشمند ملی درخواست کرده اند.

شفیعی به تعداد ایستگاه‌های کاری فعال کارت هوشمند ملی در استان زنجان اشاره کرد و افزود : تعداد ۳۸ دفتر در استان فعال هستندکه این تعداد شامل ۱۲ اداره و 2 نمایندگی ، ۱۷ دفتر پیشخوان و 7 ایستگاه سیار است.

وی در زمینه کارت هوشمند ملی تصریح کرد: در این روزها کاربرد کارت هوشمند ملی بیشتر شده و همه افراد بالای 15 سال باید دارای کارت هوشمند ملی باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه هنوز کمتر از 7 درصد واجدین شرایط نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند گفت: افرادی که مراجعه می‌کنند و اطلاعاتشان ثبت می‌شود هیچگونه مشکلی در خصوص اخذ خدمات دولتی نخواهند داشت.

وی افزود: اما افرادی که هیچ اقدامی نکرده‌اند و درخواستی نداده‌اند باید اقدام به ثبت نام کنند و با ارائه درخواست اطلاعاتشان در پایگاه اطلاعاتی کشور ثبت شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: برای افرادی که ثبت‌نام می‌کنند کد رهگیری ارائه می‌شود و بعد از آن می‌توانند با شماره ملی و کد رهگیری از خدمات دولتی و غیردولتی بهره‌مند شوند.

وی اذعان کرد: اینکه کارت به دست افراد برسد یا نه در حال حاضر خیلی مهم نیست اما درخواست ما از مردم این است که با رعایت پروتکل‌ها حتما به ایستگاه های مربوطه مراجعه نموده و اقدام کنند.  

وی خاطر نشان کرد: افرادی که برای کارت هوشمندملی خود اقدام نموده اند و چنانچه به هر دلیل پیامکی مبنی بر تحویل کارت هوشمند ملی خود دریافت نکرده‌اند می توانند با استفاده از کد دستوری #6090*4* از طریق تلفن همراه خود از آخرین وضعیت کارت هوشمندملی خود مطلع شوند./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر