logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۳۶۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش:

کنگره ملی 3535 شهدای استان زنجان آغاز یک راه بزرگ است

کنگره-ملی-3535-شهدای-استان-زنجان-آغاز-یک-راه-بزرگ-است
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کنگره ملی 3535 شهدای استان زنجان آغاز یک راه بزرگ است گفت: زندگی شهدا را باید با زبان هنر ثبت کرده و به نسل‌های امروز و آینده منتقل کنیم.

به گزارش موج رسا; علی باقرزاده امروز در یادواره شهدای دانش آموزان و فرهنگیان با اشاره به اینکه امام(ره) فرمودند که شهدا مظهر اقتدار کشور هستند اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در فرمایشاتشان تاکید می‌کنند باید یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود.

وی با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت یعنی شناسایی دقیق فرصت‌ها است بیان داشت: استواری در آرمان‌های انقلاب به معنی داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما تکلیف و وظیفه سنگینی در برابر شهدا بر عهده داریم افزود: شهدا ذخیره فرهنگی و علمی کشور هستند و راه٬ مرام٬ سیره شهدا و اندیشه آنان امانت نسل‌های آینده و بعدی کشور ما است.

وی خاطر نشان کرد: ما نسبت به این امانت مسئولیت داریم اول اینکه این شهدا را بشناسیم و بعد زندگی آنها را با زبان هنر ثبت کرده و به نسل‌های امروز منتقل کنیم تا سالیان سال یاد شهدا در جامعه پایدار بماند.

باقرزاده با تاکید براینکه رشادت‌های شهدا باید به ثبت برسد تا نسل‌های آینده نیز با فرهنگ و ایثار شهدا آشنا شوند گفت: انتقال فرهنگ شهدا مهمترین مولفه‌ای است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: کنگره ملی 3535 شهدای استان زنجان آغاز یک راه بزرگ است و راه شهدا در جاودانگی انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهدا زنده و ناظر هستند و جزو اعتقادات دینی ما است، بیان کرد: میزبان واقعی شهدا هستند و دعوت کننده اصلی آنها هستند.

باقرزاده با اشاره به اینکه ظاهر قضیه آن است که ما تکریم کرده و مراسم برگزار کرده‌ایم، گفت: ولی واقعیت این است که شهدا ما را دعوت کرده اند و محفلی که برای شهدا برگزار می‌شود به امداد و دستگیری آنها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد خاص برای یادواره دعوت می‌شوند، گفت: ما مدیون شهدا بوده و منت آنها بر سر ما است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر کسی توفیق پیدا کند و برای شهدا گام خیر بردارد شهدا برای آنها قدم خیر برمی‌دارد، بیان کرد: محال است افراد کاری برای شهدا انجام دهند و شهدا آن را بی‌جواب بگذارند.

وی با بیان اینکه هیچ چیزبه اندازه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و خدمت به خانواده آنها ارزشمند نیست، افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، هر کس می تواند یک پیامرسان و مبلغ باشد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امنیت‌آور، قدرت‌ساز و اقتدار آفرین است، تاکید کرد: این اقدام تحول ساز است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آمادگی برای فداکاری برای کشور مولفه مهمی برای پشرفت در کشور است، گفت: اگر این مولفه وجود داشته باشد سایر مولفه‌های قدرت نیز موثر است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر