logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۳۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان ترویج می‌شود

فرهنگ-ایثار-و-شهادت-در-بین-دانش-آموزان-ترویج-می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان ترویج می‌شود گفت: برای تحقق این موضوع کلاس‌های مدارس به نام شهدا نامگذاری می‌شوند.

به گزارش موج رسا; حسن مظفری امروز در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگیان با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۱۲ شهید دانش آموز و ۴۹ شهید فرهنگی استان اظهار کرد: دانش آموزان و فرهنگیان استان نقش بسزایی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته و حضورشان همانند سایر اقشار مردم تاثیر گذار و پر رنگ بوده است.

وی با تاکید براینکه دانش‌آموزان در طول دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی آفریدند افزود: نمونه بارز این حماسه‌های توسط شهید حسین فهمیده که به عنوان یکی از اسطور‌ه‌های به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی و الگوی همه دانش آموزان کشور بود که در تاریخ انقلاب اسلامی برای همیشه این حماسه ماندگار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی که توسط آموزش و پرورش برای دانش آموزان جهت آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود بیان داشت: در مدارس استان در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات مختلفی انجام می‌شود که می‌توان برگزاری اردو راهیان نور، برنامه لاله‌های روشن تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری ۴۰ یادواره شهید پژوهشی‌، تالیف 11 کتب مرتبط با شهدای دانش آموز و ایجاد آلمان‌های شهدا در مدارس اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ و شهادت توسط آموزش و پرورش استان به صورت مستمر در بین دانش آموزان نسل امروز انجام می‌شود افزود: به تمامی مدارس استان زنجان ابلاغ شده هر کلاس درسی به نام یک شهید نامگذاری شود.

مظفری عنوان کرد: برای آشنایی دانش آموزان از فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر نامگذاری کلاس‌ها به نام مبارک شهدا وصیت نامه و تصاویر شهدا نیز در کلاس‌های درس نصب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های راهیان نور به صورت مجازی برای دانش آموزان برگزار شد بیان داشت: آموزش و پرورش هیچ وقت برنامه‌های ارزشی خود را تعطیل نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: انتظار داریم دانش آموزان با تجهیز خود به علم دانش و آگاهی و بصیرت ادامه دهنده راه شهدا باشند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر