logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۳۶۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با موج رسا:

دشمن شکستن حریم خانواده‌ها را هدف قرار داده است

دشمن-شکستن-حریم-خانواده‌ها-را-هدف-قرار-داده-است
مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمن هجمه سنگینی برای شکستن حریم‌ها و حیا در خانواده‌ها ایرانی و اسلامی برنامه‌ریزی کرده است گفت: گسست خانواده مبحث بسیار مهمی بوده چرا که فروپاشی غرب با گسست خانواده اتفاق افتاده است.

مینو اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تغییر رویکرد دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اظهار کرد: دشمن بیش از 3 دهه است که از رویارویی نظامی به سمت رویارویی فرهنگی جدی روی آورده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها به این مسئله اشاره داشتند تصریح کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب از این رویکرد دشمن با عناوین تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، جنگ نرم و جنگ شاختی نام بردند.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید براینکه در این راستا موضوع زن و خانواده در راس این جنگ نابرابری به ویژه رسانه‌ای قرار گرفت و صلابت زن مسلمان ایرانی و اقتدار و شانیتی که زن ایرانی دارد در طول قرن‌ها به عنوان اثرگذارترین فرد در خانواده است مورد هدف دشمن در جنگ نرم قرار گرفته است افزود: در نهضت‌های مختلفی که در کشور رخ داده پرچمدار و طلایه‌داران آن نهضت زنان بودند.

وی با اشاره به قیام حضرت امام(ره) که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد افزود: در طول تاریخ زن ایرانی یک زن با شخصیت، دارای کرامت و دارای جایگاه و شانیت بسیار بالایی بوده و همیشه در سرنوشت سیاسی و در موضوع خانواده نقش آفرینی و اثرگذار بوده است.

هدف دشمن تغییر سبک زندگی اسلامی است

اصلانی با تاکید براینکه هدف دشمن تغییر سبک زندگی ما است افزود: الحمدولله خانواده در جامعه ما بسیار مستحکم است.

وی با بیان اینکه دیدگاه مسئولین به ویژه امامین انقلاب نسبت به جایگاه خانواده و مادر بسیار نگاه رفیعی است ادامه داد: با این حال در حوزه خانواده آسیب‌ها را هم دیدیم.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دشمن برای گسست خانواده برنامه‌ریزی کرده و هدف دشمن این است که در این گسست خانواده اعضای خانواده هر کدام به دنبال کار خود باشد و روابط خانواده از بین برود افزود: گسست خانواده بسیار مباحث مهمی است که فروپاشی غرب با گسست خانواده اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دشمن در گسست خانواده موفق نبوده است، گفت: این موضوع زنگ خطری است برای خانواده‌های ایرانی و باید مراقب این موضوع باشیم.

 یادواره شهدا

دشمن عفاف و حیای خانواده‌ها را نشانه گرفته است

اصلانی با تاکید براینکه دشمن بر روی عفاف و حیا در مردان و زنان سرمایه‌گذاری بسیار کرده است ادامه داد: هدف دشمن این است که حریم‌هایی که بین اعضای خانواده‌ها وجود دارد و باعث پویایی، نشاط، رشد علمی و فرهنگی می‌شود، شکسته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه تورنتو کانادا چند سال پیش دلیل افت تحصیلی دانشجویان را بررسی کرد گفت: بعد از بررسی میدانی این دانشگاه دلیل این افت تحصیلی را پوشش نامناسب دختران دانشگاه دانستند.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای حل این مشکل مقررات جدی را وضع کردند به طوری که برای پوشش دختران دانشگاه لباس‌های آستین بلند در نظر گرفتند افزود: حفظ حرمت و حیا و رعایت حریم‌ها باعث پیشرفت علمی می‌شود.

کشورهای توسعه یافته به دنبال حفظ حریم برای زنان جامعه هستند

وی با تاکید براینکه در ژاپن، کره، انگلیس برای زمان‌های پرتردد واگن‌های جدایی برای زنان در نظر می‌گیرند تاکید کرد: پوشش برای حفظ امنیت زن و در نهایت جامعه است و رویکرد غرب و کشورهای توسعه یافته به سمت حفظ حریم‌ها و امنیت زنان می‌روند که این رویکرد باعث حفظ امنیت جامعه و پیشرفت می‌شود.

اصلانی با تاکید براینکه یکی از آثار‌های بدپوششی و رفتار‌های غیرعفیفانه افزایش خشونت در جامعه بوده و آرامش را در جامعه از بین می‌بردادامه داد: با این توصیفات هجمه دشمن برای از بردن حیا، حریم‌ها بوده و همجمه سنگینی به پوشش اسلامی و حجاب دارد.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا نشان دادند که همیشه برای حفظ انقلاب در میدان حضور دارند افزود: امروز بیش از 12 هزار زن نویسنده در کشور داریم که قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست زن نویسنده در تراز بین‌المللی نداشتیم.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دولت سیزدهم دغدغه بحث خانواده و حفظ شانیت زن را دارد افزود: قانون امنیت زنان در مجلس تصویب شده و این انتظار می‌رود که این قانون هر چه زودتر در جامعه عملیاتی شود.

وی به اجرایی بیمه زنان سرپرست خانواده تاکید کرد و یادآور شد: کارآفرینی و ایجاد زمینه‌های لازم برای نقش آفرینی زنان در اقتصاد خانواده از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و اگر توانمند سازی بانوان را جدی بگیریم خیلی از بانوان در کنار خانواده می‌توانند کارگاه‌های تولیدی را راه اندازی و مدیریت کنند.

همه آحاد جامعه برای مشکل جمعیتی بسیج شوند

اصلانی در ادامه به موضوع کاهش جمعیت و کاهش فرزند آوری در جامعه اشاره و عنوان کرد: باید همه آحاد جامعه به این موضوع توجه داشته باشند که ما در جامعه بحران سنگینی را در موضوع جمعیت پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه جمعیت کشورما به سرعت به سمت سالخوردگی می‌رود و این موضوع تبعات بسیار زیادی را برای جامعه دارد بیان داشت: این روند بر تولید، فناوری و علم تاثیر می‌گذارد.

مسئول امور زنان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه همه آحاد جامعه برای این مشکل باید بسیج شوند افزود: برای حل این مشکل نیاز به ستادی مانند ستاد مقابله با کرونا داریم و همه مسئولان باید برای مشکل بحران جمعیتی راهکار عملی ارائه داده و عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: در مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح برای خانواده‌ها نیروهای مسلح برنامه‌های زیادی را پیش‌بینی کردیم و این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اشتغالزایی و غیره در نظر گرفته شده است.

اصلانی عنوان کرد: این برنامه‌ها برای خانواده‌ها بسیجی نیز در نظر گرفته شده و ماحصل برنامه‌هایی که در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده برای همه مردم جامعه خواهد بود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر