logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۳۵۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

در مدت 10 سال حضورم در زنجان، در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشته‌ام

در-مدت-10-سال-حضورم-در-زنجان،-در-هیچ-عزل-و-نصبی-دخالت-نداشته‌ام
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در مدت 10 سالی که در استان زنجان هستم در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشته‌ام چرا که بنده در خدمت نظام هستم و وابسته به هیچ قوه‌ای نیستم و هر کسی که از مجاری قانونی وارد استان می‌شود، وظیفه‌ام کمک و حمایت از ایشان است.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به حلول ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: کلمه ربیع به عنوان بهار و فصل رویش، شکفتن و طراوت است و دوران نشاط عمر انسان را هم به عنوان بهار عمر می‌گویند.

وی با بیان اینکه تمام ماه‌ها، زمین، آسمان و روز و شب، آیت و مخلوق خداوند هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس حکمت و مصلحت، نگاه ویژه‌ای به برخی ایام شده است که برای مثال؛ بین‌الطلوعین در 24 ساعت، نگاه ویژه‌ای دارد و بهترین فرصت برای استغفار است و قران کریم نیز مومنین واقعی را چنین توصیف می‌کند که سحرگاه، بهترین فرصت برای استغفار و استجابت دعا است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه ماه ربیع‌الاول نیز بهترین فرصت است که باید استفاده شود، افزود: متاسفانه دشمن از هر نقطه‌ای که بتواند ورود کند به هر بهانه‌ای سوءاستفاده می‌کند که از جمله آن‌ها تاریخ ولادت پیامبر(ص) است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از مورخین اهل سنت و تعداد اندکی از مورخین شیعه معتقدند که ولادت پیامبر(ص) 12 ربیع‌الاول است، گفت: بسیاری از مورخین شیعه و تعداد اندکی از مورخین اهل سنت نیز معتقدند که تاریخ ولادت پیامبر(ص) 17 ربیع‌الاول است.

وی افزود: چند روز اختلاف در تاریخ ولادت، مشکل بزرگی نیست اما متاسفانه همین را بهانه اختلاف قرار داده‌اند در حالی که طبیعی است که آن موقع نوشته‌ای نبوده و معمولاً زمان را با حوادث می‌سنجیدند و حتی تاریخ ازدواج حضرت محمد(ص) با حضرت خدیجه(س) را نیز 25 سال بعد از عام‌الفیل بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از این اختلاف نظر، سوءاستفاده می‌کند، تصریح کرد: اینجاست که بصیرت، علم، آگاهی و معرفت جواب می‌دهد و امام خمینی(ره) با بصیرت و هوشیاری خود فرمودند ما برای پیامبر(ص) هفته ولادت می‌گیریم و با این کار خود، دشمنان را خلع سلاح کردند.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: بصیرت یعنی شناخت دوست و دشمن، شناخت موقعیت و اقدام به‌موقع و مناسب؛ لذا ربیع‌الاول، فرصت طلایی و خوبی برای تقرب به خداوند تبارک و تعالی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق و همچنین آغاز ولایت و امامت ولی‌الله‌الاعظم(عج) و ضمن تبریک انتصاب دکتر محسن افشارچی به عنوان استاندار زنجان گفت: در مدت 10 سالی که در استان زنجان هستم در هیچ عزل و نصبی دخالت نداشته‌ام چرا که بنده در خدمت نظام هستم و وابسته به هیچ قوه‌ای نیستم و هر کسی که از مجاری قانونی وارد استان می‌شود، وظیفه‌ام کمک و حمایت از ایشان است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با شخص دکتر افشارچی بدون تعارف باید عرض کنم عزیز بنده هستند چون استادزاده بنده هستند.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: 2 اولویت در خصوص انتخاب مسئولان می‌گویم که اول؛ زنجانیِ ساکن زنجان و دوم؛ زنجانیِ غیرمقیم است اما مصداق نمی‌گویم چرا که تصمیم با مسئولان رده بالا است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آقای افشارچی اطلاعات خوبی از آنچه که باید در زنجان انجام شود، دارند، گفت: قطعاً هر مقداری که برای مردم خدمت شود، مایه روسفیدی مجموعه و خوشحالی مردم می‌شود چرا که امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب فرمودند شانیت ما خدمت به مردم است.

وی ضمن قدردانی از زحمات 3 ساله استاندار سابق زنجان اظهار داشت: ایشان نسبت به ظرفیت، استعدادها و بسترها کارنامه روشن و خوبی داشتند و مخصوصاً در ارتباط با تحقق شعار سال 99 و 1400 قدم‌های خوبی در استان برداشته شد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر