logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۳۵۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
استاندار زنجان:

کنگره ملی شهدا در زنجان باید در شان شهدا برگزار شود/ لزوم هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر برای حل مشکلات مردم

کنگره-ملی-شهدا-در-زنجان-باید-در-شان-شهدا-برگزار-شود-لزوم-هماهنگی-دستگاه‌ها-با-یکدیگر-برای-حل-مشکلات-مردم
استاندار زنجان با بیان اینکه به شهدا به دید سرمایه‌های ثابت، نگاه می‌کنیم، گفت: انقلاب اسلامی برخی سرمایه‌های متغیر دارد که ممکن است از دست بدهد اما سرمایه‌های ثابت نیاز به غبارروبی دارد و وظیفه ما این است که این سرمایه‌ها را محکمتر نگه داریم.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان ضمن قدردانی از زحمات استاندار سابق زنجان و با بیان اینکه برخی شاخص‌ها در استان مثبت شده است، اظهار داشت: تغییر مدیریت‌ها مانند دو امدادی است به‌گونه‌ای که فردی تا مرحله‌ای کار کرده و نفر بعدی که مسئولیت را تحویل می‌گیرد باید مسافت بیشتری در خدمتگزاری به مردم طی کند.

وی با بیان اینکه صحبت از ورود به موج ششم کرونا است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این اتفاق نیفتد و دقت لازم در این زمینه را خواهیم داشت و این جلسه نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی جهت دیدار حضوری با مدیران برگزار شد.

افشارچی با بیان اینکه تقارن عهده‌داری مسئولیت بنده با برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان را به فال نیک می‌گیرم، افزود: زحمات زیادی برای برگزاری کنگره کشیده شده که جای قدردانی دارد ضمن اینکه سلیقه خاصی نیز برای کنگره به خرج داده شده است.

وی با اشاره به نصب تصاویر شهدا در داخل شهر که معنویت خاصی بخشیده است، ادامه داد: هم تصاویر شهدا و هم لوگوی مربوط به کنگره با سلیقه انتخاب شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اهل صحبت‌های مناسبتی نیستم و نخواهم بود اما شهید و شهادت، موضوع متفاوتی است، گفت: ترویج فرهنگ شهادت یعنی ترویج اخلاص، ایثار و معنویت و بسیاری از ارزش‌های دیگر که با فاصله گرفتن از فضای شهادت، ارزش‌هایی مانند ایثار، اخلاص و معنویت نیز در سال‌های گذشته در جامعه کمرنگ شده که باید بتوانیم این ارزش‌ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه به شهدا به دید سرمایه‌های ثابت، نگاه می‌کنیم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برخی سرمایه‌های متغیر دارد که ممکن است از دست بدهد اما سرمایه‌های ثابت نیاز به غبارروبی دارد و وظیفه ما این است که این سرمایه‌ها را محکمتر نگه داریم.

افشارچی با بیان اینکه یکی از راه‌های محکم نگه داشتن شهدا به عنوان سرمایه ثابت انقلاب، برگزار کنگره شهدا است، خاطرنشان کرد: کنگره نباید فقط یک بار برگزار شود بلکه باید تکرار شود چرا که شهدا و خانواده‌های آن‌ها معنویت خاصی به جامعه بخشیده‌اند.

استاندار زنجان افزود: هر دستگاهی وظلیفی در برگزاری کنگره بر عهده دارد و تمام دستگاه‌ها موظف هستند در این زمینه هرچه در وظایف آن‌ها تعریف شده و آن چه که از عهده‌شان برمی‌آید کمک کنند تا کنگره که به احتمال زیاد با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود در شان شهدا باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به استان زنجان گفت: هرچند هنوز این سفر قطعی نشده اما مسئولانی از معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری جهت صحبت‌های مقدماتی به زنجان می‌آیند.

افشارچی با اشاره به برگزاری جلسه با معاونان خود در راستای سفر رئیس‌جمهوری به زنجان اظهار کرد: این جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود تا هر آنچه نیاز است در سفر ایشان درخواست شود و بتوانیم حداکثر بهره‌برداری از سفر رئیس‌جمهوری را داشته باشیم ضمن اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز اگر احساس می‌کنند نکته خاصی یا اولویتی در این سفر قابل ذکر است با هماهنگی معاونان مرتبط استاندار در میان بگذارند.

استاندار زنجان با اشاره به هفته نیروی انتظامی و ضمن تبریک کسب رتبه برتر فرماندهی انتظامی استان زنجان در سال 99 برای دومین بار در سطح کشور گفت: امیدواریم پلیس بیش از پیش در تامین نظم و امنیت مردم موفق باشد.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه هر دستگاه دولتی، یک کارکرد اختصاصی در ارائه خدمات به مردم دارد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای بنده، اصلاح فرآیند کاری دستگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی است تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها به دلیل ارائه سرویس به مردم، مراجعه‌کننده عمومی دارند، خاطرنشان کرد: کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و یک جراحی را پشت سر می‌گذارد که اگر بتوانیم خود را از وابستگی به نفت، مستقل نگه داریم برای دراز مدت، موفق خواهیم بود.

افشارچی افزود: باید تا حد امکان کاری کنیم تا با اقداماتی که نیاز به اعتبار هم ندارد آلام مردم را کاهش دهیم و بدانیم که مراجعه‌کننده، راضی از دستگاه بیرون می‌رود.

وی با بیان اینکه همه ما با هر رتبه و درجه‌ای، خدمتگزار مردم هستیم و هدف ما گره‌گشایی از مردم است، گفت: لایه‌های پایین‌تر به‌ویژه بین دستگاهی برای حل مشکلات مردم باید با یکدیگر به هماهنگی برسند وگرنه بنده مجبورم ورود پیدا کنم چرا که وقتی اختلافی بین 2 دستگاه وجود دارد فقط باید مردم را ببینیم و کارکردهای لحظه‌ای مدیران باید به‌گونه‌ای باشد که هرچه سریع‌تر بتوانیم مشکلات مردم را رفع کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه تمام مدیران دستگاه‌ها مسئولان نظام هستند و تا لحظه‌ای که در جایگاه خود هستند، اقتدار دارند، اظهار کرد: هیچکس حق توهین و عدم فرمانبرداری از مدیران را ندارد و مدیران با قوت به فعالیت خود باید ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: برخی جایگاه‌ها که جریانی هستند باید تغییر کنند وگرنه قصد تغییر مدیران حوزه‌های فنی را ندارم مگر اینکه احساس کنم که با بنده همراه نیستند.

افشارچی تصریح کرد: اصراری بر این نداریم که در هر جایگاه فنی، فردی با کارآمدی پایین را به دلیل اینکه از ماست، مستقر کنیم ضمن اینکه هرگونه جابه‌جایی مدیران بر اساس احترام خواهد بود.

وی ضمن گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی (26 مهر تا 2 آبان) گفت: امیدواریم گره‌های کرونا گشوده شود و بتوانیم فعالیت‌های ورزشی را داشته باشیم چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند امر به ورزش، امر به معروف است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر