logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۳۵۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

طرح شفافیت آرای نمایندگان تا یک ماه آینده به صحن علنی مجلس می‌آید

طرح-شفافیت-آرای-نمایندگان-تا-یک-ماه-آینده-به-صحن-علنی-مجلس-می‌آید
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان، جزء برنامه‌هایی است که قرار است تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: طبق پیگیری‌ها از هیات‌رئیسه مجلس این طرح در نوبت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستور کار جلسات هفتگی مجلس به نوبت مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان، جزء برنامه‌هایی است که قرار است تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح محرمانه بودن اموال مسئولان در مجلس گفت: مدعیان این موضوع، یک سند پیدا کنند تا ببینیم این حرف‌ها از کجا درآمده است؟!

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی دارای هیات‌رئیسه، کمیسیون و روابط عمومی است، تصریح کرد: مدعیان تصویب محرمانه بودن اموال، مستندی مبنی بر تصویب این طرح ارائه دهند تا ببینیم چه کسی این حرف‌ها را مطرح کرده که در بیرون و فضای مجازی منتشر شده است؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسائل فقهی و حقوقی، عبارتی با عنوان «البینه للمدعی» وجود دارد، گفت: یعنی کسی که ادعایی می‌کند باید آن ادعا را اثبات کند یعنی اگر کسی مدعی تصویب قانون محرمانه بودن اموال مسئولان است باید با سند و مدرک این موضوع را اثبات کند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود که نسبت به هر موضوعی اظهار نظر کنیم، خاطرنشان کرد: ابتدا مدعی باید ادعای خود مبنی بر مطرح شدن این موضوع در مجلس را با سند، اثبات کند.

حجت‌الاسلام باقری ابراز کرد: متاسفانه هر مطلبی که بدون دلیل و سند و مدرک در فضای مجازی منتشر می‌شود، همگان بدون اینکه سندی برای ادعا موجود باشد به دنبال آن می‌دوند.

وی افزود: متاسفانه معلوم نیست این حرف در کجا و به چه هدفی مطرح شده که آن را به مجلس یازدهم، نسبت می‌دهند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر