logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

میراث فرهنگی نمادی از هویت و فرهنگ ایرانیان است/ احیای صنایع دستی اولویت مسئولان باشد

میراث-فرهنگی-نمادی-از-هویت-و-فرهنگ-ایرانیان-است-احیای-صنایع-دستی-اولویت-مسئولان-باشد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: میراث فرهنگی نمادی از هویت و فرهنگ ایرانیان است که باید برای حفظ و احیای آن تلاش شود.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی در جمع کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار داشت: میراث فرهنگی همواره به عنوان تمدن جوامع بشری محسوب می شود که ضروری است عرصه ها و فرصت های تاثیرگذار در حوزه میراث فرهنگی شناسایی شود.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت این عرصه ها باید با برنامه ریزی مناسب مورد توجه باشد،تصریح کرد: در حال حاضر با فعالیت های انجام شده در استان زنجان نگرش مطلوبی برای رونق و توسعه صنایع دستی وجود دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در زمینه صنایع دستی و گردشگری،خاطرنشان کرد: کار کارشناسی و ابتکارات می تواند موجب توسعه و رونق بخش صنایع دستی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ضروری است صنعتگران و هنرمندان جوان با ایجاد حساسیت و اقدامات عملی صدای خود را به گوش سیاست گذاران و تصمیم گیران برسانند،افزود:احیای صنایع دستی باید از اولویت های مسئولان باشد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در سال های گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده است،تصریح کرد:صنایع دستی فرهنگ و هویت هر استان و شهر محسوب می شود.

وی میراث فرهنگی را نمادی از هویت و فرهنگ ایرانیان عنوان کرد و گفت: تلاش برای حفظ و احیای آن ضروری است.

 

*مس رکوردارترین صنایع دستی زنجان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این مراسم اظهار داشت: طی شش ماهه دوم سال گذشته صنعت مس رکورد دارترین فروش صنایع دستی در زنجان بود.

یحیی رحمتی با بیان اینکه در سال گذشته برای۳۷۰ نفر از صنعتگران مس شناسنامه صادر شده است،ادامه داد:در استان زنجان صنعت، چاقو، مسگری، چاروق دوزی، ملیله دوزی،گیوه باف ،جاجیم بافی و بدگینه بافی از صنایع دستی  بسیار با ارزش محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۵۰ هزار هنرمند و صنعتگر  در ۹۰۶ کار گاه فعالیت می کنند، افزود:صنعت مسگری استان زنجان توانسته دوران دو دهه ای رکود خود را پشت بگذارد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مغازه های مسگری بیش از پنج برابر افزایش یافته است،گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه مسگری در استان مشغول هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان برضرورت اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و بیان داشت:افزایش کیفیت محصولات موجب بازار یابی مناسب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر