logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۳۵۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

فعالسازی احداث شهرک صنعتی صائین‌قلعه بعد از 17 سال

فعالسازی-احداث-شهرک-صنعتی-صائین‌قلعه-بعد-از-17-سال
بازرس کل استان زنجان گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، احداث شهرک صنعتی صائین‌قلعه بعد از 17 سال، فعالسازی شد و بیش از 30 میلیارد تومان درآمد از محل واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران به شرکت شهرک‌های صنعتی استان بازگشت.

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سامانه ملي رسيدگي به شكايات در راستای تسهیل رسیدگی به شکایات و شفاف‌سازی فرآیند آن در سازمان بازرسی کل کشور راه‌اندازي شده است.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال جاری 811 فقره شکایت و اعلامیه از طریق سامانه مذکور به بازرسی کل استان زنجان واصل شده است، خاطرنشان کرد: 66 درصد شکایات، مورد رسیدگی قرار گرفته و باقی‌مانده نیز در دست رسیدگی و بررسی کارشناسی است.

خمسه افزود: در مدت مذکور 25 فقره شکایت از طریق مدیران واحدهای تولیدی استان، واصل شده و با بررسی­های انجام‌شده اغلب مشکلات مورد اعتراض، حل شده که از آن جمله می­توان به تقاضای واگذاری زمین، تقسیط بدهی مربوط به شرکت­های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز، مساعدت در بخشودگی جرایم بانکی و اعطای تسهیلات بانکی جهت تامین سرمایه در گردش واحد تولیدی و... اشاره کرد.

*‌ فعالسازی احداث شهرک صنعتی صائین‌قلعه بعد از 17 سال

بازرس کل استان زنجان، فعالسازی احداث شهرک صنعتی صائین‌قلعه بعد از 17 سال و برگشت بیش از 30 میلیارد تومان درآمد به شرکت شهرک‌های صنعتی استان از محل واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران را یکی از اقدامات مهم بازرسی کل استان زنجان بیان داشت و گفت: در بازرسی موردی از شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ملاحظه شد که قبل از خرید زمین شهرک صنعتی صائین‌قلعه در سال1383 استعلام‌های 18 گانه از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط انجام نشده است.

وی اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان طی سال‌های قبل، مکاتباتی مبنی بر احداث شهرک صنعتی در زمین‌های خریداری‌شده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان انجام داده که اداره کل مذکور با استقرار شهرک صنعتی در محل خریداری‌شده مخالفت کرده است.

خمسه خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه 100 هکتار زمین خریداری شده بود اما امکان احداث صنایع در آن  قبل از اخذ مجوزهای لازم وجود نداشت و به‌رغم گذشت بیش از 17 سال از خرید زمین، هیچ اقدامی برای احداث شهرک صنعتی صورت نگرفته بود.

وی افزود: همین موضوع موجب شده بود اهالی منطقه، شکایت‌های متعدد به دستگاه‌های ذی‌ربط مبنی بر احداث شهرک مذکور و ایجاد اشتغال برای مردم آن منطقه ارائه کنند که نتیجه‌ای حاصل نشده بود.

خمسه ادامه داد: با طرح مساله در بازرسی کل استان و با بررسی جامع موضوع در راستای احیا و احداث شهرک صنعتی صائین‌قلعه با پیشنهاد و پیگیری به‌عمل‌آمده از شرکت شهرک‌های صنعتی استان و انجام مطالعات زیست‌محیطی و هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به رفع مشکلات زیست‌محیطی و تعریف شهرکی با صنایع مجاز زیست‌محیطی، موافقت شد.

بازرس کل استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر عملیات زیربنایی و روبنایی احداث شهرک صنعتی صائین‌قلعه آغاز شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر