logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۳۵۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]

آئین تکریم و معارفه استاندار زنجان برگزار شد

آئین-تکریم-و-معارفه-استاندار-زنجان-برگزار-شد
آئین تکریم فتح‌اله حقیقی و معارفه محسن افشارچی به عنوان استاندار زنجان، شامگاه دوشنبه (19 مهر) با حضور وزیر کشور در سالن همایش‌های روزبه زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در این آئین گفت: فرصت کم‌نظیری برای توسعه و پیشرفت در کشور و به‌خصوص در استان زنجان به وجود آمده که باید قدر دانست.

وی اظهار داشت: خداوند همه چیز را مهیا کرده تا فصل نوینی در کشور و استان آغاز شود تا مشکلات پیش پا افتاده‌ای که به دلیل برخی ناکارآمدی‌ها مردم را دچار خودش کرده، جمع شوند و فصل جدیدی در کار، تلاش و خدمت آغاز شود.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه توقع و انتظار از استاندار جدید این است که این فرصت ویژه را قدر بدانند، خاطرنشان کرد: کمتر دوره‌ای چنین هماهنگی در بین دستگاه‌های مختلف نظام وجود داشته که با لطف خداوند و درایت رهبر انقلاب، جریان انقلابی، سکان خدمت را در دست گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر نجابت، تدین و بصیرت مردم نبود، معلوم نبود که این فرصت برای خدمت به مردم جهت تحقق آرمان‌های انقلاب در اختیار ما قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان تصریح کرد: آرمان‌های انقلاب به جیز زبان در عمل و سیره ما نیز باید خودش را نشان دهد و فرصت را تبدیل به پیشرفت و توسعه و جهش کنیم.

وی با بیان اینکه توقع از وزیر کشور این است که نگاه عادلانه در توجه به استان‌ها وجود داشته باشد، گفت: زنجان، استان پرظرفیت در منابع طبیعی و انسانی است.

حجت‌الاسلام شجاعی ابراز کرد: پیشرفتی که امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی برای استان زنجان رقم خورده، کمتر از استحقاق این استان است چرا که استعدادهای ناشکفته در زمینه‌های مختلف در استان زنجان وجود دارد که باید استحصال و شکوفا شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان گفت: توقعی که از استاندار جدید زنجان داریم این است که با روحیه جهادی، انقلابی و شبانه‌روزی در خدمت به مردم، تلاش کنند که البته آقای افشارچی را با این اوصاف می‌شناسیم.

وی اظهار داشت: توقع این است که استاندار زنجان برای حل مشکلات مردم تلاش کند و در صورتی که حل نشد نیز با احساس دلسوزی، فداکاری و ازخودگذشتگی، درد مردم را تسکین دهد.

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: از استاندار جدید زنجان توقع داریم که نگاه عادلانه به استان داشته و به یک چشم ببینند چرا که نگاه تبعیض‌آمیز باعث عقب‌ماندگی استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره با اعتماد مردم، نمایندگان انقلابی و پرتلاش در استان حضور دارند که با یکدیگر هماهنگ، همراه و متحد هستند، تصریح کرد: اتحاد نمایندگان مجلس نیز فرصت دیگری است که اگر استفاده شود می‌تواند کارهای بزرگی را انجام داد.

حجت‌الاسلام شجاعی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان استان از استاندار زنجان حمایت خواهد کرد، گفت: هم در سطح استانی و هم در سطح ملی هر جایی که نیاز به ورود نمایندگان باشد در جهت حمایت از استاندار، ورود پیدا می‌کنیم تا پیشرفت مورد نظر برای استان را رقم بزنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان افزود: مجمع در عین حال، وظیفه نظارتی دارد که از این قدرت خود نیز استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مجمع نمایندگان با سلامت و طهارت در انگیزه، نظارت می‌کند و به دنبال منفعت شخصی نیستیم.

*‌ آنچه در توان داشتم، صادقانه در میدان عمل به کار بستم

فتح‌اله حقیقی، استاندار سابق زنجان نیز گفت: در شرایط بسیار سختی در استان زنجان مشغول به کار شدیم اما تمام توان، تجربه و تلاش خود را به کار بستیم و نقشه راه برای عملیاتی کردن برنامه‌ها ترسیم کردیم.

وی با بیان اینکه 2 هدف بزرگ در استان داشتیم، اظهار کرد: هدف اول؛ ایجاد هماهنگی بین مدیریت و هدف دوم؛ فرهنگسازی مدیریت جهادی، انقلابی و میدانی به معنای واقعی بود.

حقیقی با بیان اینکه تاکنون 81 درصد افراد بالای 18 سال و 96 درصد افراد بالای 60 سال در استان زنجان واکسینه شده اند، خاطرنشان کرد: در 2 هفته‌ای که فرصت داده بودند تا واکسیناسیون به 70 درصد برسد، زنجان از 70 درصد گذشته بود.

وی افزود: تاکون 573 هزار و 852 تست کرونا در استان زنجان انجام شده که به ازای هز یک هزار نفر جمعیت، 520 نفر می‌شود و نتیجه آن در پیک پنجم مشاهده شد که زنجان، تنها استانی بود که هم میزان ابتلا و هم فوتی‌ها نسبت به پیک چهارم، پایین‌تر بود.

استاندار سابق زنجان گفت: کفایت استان زنجان در مدیریت بیماری کرونا بارها در ستاد ملی، قرارگاه عملیاتی و حتی سازمان جهانی بهداشت مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رتبه استان زنجان در سرمایه‌گذاری صنعتی بخش خصوص از 18 به 13 ارتقا یافت، اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری صنعتی از یک هزار میلیارد تومان به 8500 میلیارد تومان رسیده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: افتتاح 7 واحد بزرگ تولیدی در سال 1399 ، برنامه‌ریزی برای افتتاح 14 واحد بزرگ تولیدی در سال جاری، بازگشت 4 واحد تعطیل به چرخه تولید، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی از سال 97 تاکنون، افزایش تولید مواد شوینده از 150 هزار تُن در سال 97 به یک میلیون و 300 هزار تُن در سال جاری و تبدیل زنجان به قطب مواد شوینده و افزایش پارک‌های علم و فناوری از 30 به 70 نیز بخش دیگری از اقدامات است.

استاندار سابق زنجان گفت: تبدیل 146 معدن فعال استان به 325 معدن، اخذ مجوز اکتشاف و استخراج پهنه‌های پُرپتانسیل، برگزاری تمام جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت میدانی و خارج از استانداری، افزایش شمار بیمه‌شدگان بیمه اجباری به میزان 4982 نفر از تیر 1399 تا تیر 1400 ، کاهش تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، افزایش 130 درصدی صادرات استان در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش 82 درصدی واردات استان در 6 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 148 درصدی ورود موقت به عنوان یکی از راه‌های دور زدن تحریم‌ها در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کسب رتبه عالی استان زنجان در عملکرد بانک‌ها در سال گذشته، افزایش تعداد واحدهای اقدام ملی مسکن از 3400 به بیش از 14 هزار واحد که 2 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری بوده و زنجان از لحاظ پیشرفت پروژه‌ها و آورده نقدی در رتبه اول کشور قرار دارد، ساخت 3535 مسکن محرومین به نیت شهدای استان و تحویل طی 10 ماه نیز بخش دیگری از اقدامات است.

وی افزود: افتتاح 106 کیلومتر از 144 کیلومتر دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین، آغاز احداث قطعه سوم محور سلطانیه، خدابنده- همدان با کمک 256 میلیارد تومانی بانک ملت، تعیین هیات‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی زنجان، تعیین تکلیف 7 میلیون تُن پسماند روی به نفع مردم استان، تجهیز 60 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سیستم آبیاری نوین، کسب رتبه اول کشور در کاداست اراضی و رفع تداخلات ارضی، برگزاری 2 مرحله نهضت دیدار با خانواده 3535 شهید استان زنجان نیز از دیگر اقدامات است.

حقیقی با بیان اینکه خود را فرزند نظام، ولایت و انقلاب می‌دانم و تا جان دارم از نظام، ولایت و دولت دفاع می‌کنم، تصریح کرد: به مردم استان زنجان می‌گویم که در این مدت آنچه در توان داشتم صادقانه در میدان عمل به کار بستم و کوتاهی نکردم.

*‌ کفر به طاغوت و برقراری عدل، فوق ارزش برای من هستند

محسن افشارچی، استاندار جدید زنجان نیز گفت: هر شخصی، دلبسته ارزش‌های خاصی است و برای بنده نیز 2 مورد فوق ارزش هستند که نزدیک شدن به این 2 فوق ارزش باعث خوشحالی و دور شدن از این ارزش‌ها در سال‌های گذشته باعث رنج شده است.

وی اظهار داشت: کفر به طاغوت و اقامه عدل و قسط این 2 فوق ارزش هستند.

افشارچی تصریح کرد: کفر به طاغوت به معنای مقابله و جنگ، عدم تقابل و عدم تبادل دانش نیست بلکه کفر به طاغوت یعنی آن هویت ایمانی که انقلاب به ما داده، استقلال آن را حفظ کرده و در برابر سبک زندگی که در دنیا تبلیغ می‌شود، مرزبندی برای هویت خود داشته باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه چیز غالب در دنیا انسان را به سعادت نمی‌رساند، خاطرنشان کرد: انقلاب، منادی حیات طیبه است و هویت ایمانی ما هم به دنبال آن است و مبنای آن استقلال است که باید خود را محکم ببندیم و به سمت آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی مانند حوزه نظامی، خوب کار کرده‌ایم، گفت: اما متاسفانه در حوزه اقتصاد، نیاز به کار داریم و باید از این گردنه نیز عبور کنیم.

افشارچی با بیان اینکه اولین هدف در برش استانی باید افزایش تولید ناخالص داخلی باشد، اظهار کرد: کارهای خوبی در این زمینه شده که باید حفط کنیم و کار سخت‌تر اینکه سهم تولید ناخالص داخلی استان را باید بالا ببریم چرا که استان زنجان 1.3 درصد جمعیت و مساحت کشور را دارد اما سهم ما از تولید ناخالص داخلی کشور با کَران پایین، نزدیک یک درصد است و جا برای کار دارد و تلاش می‌کنیم تا در این زمینه نیز به نسبت جمعیت و مساحت برسیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه کار استاندار باید تسهیلگری، کارگشایی و همراهی باشد، خاطرنشان کرد: زنجان را باید جای بهتری برای زندگی و سرمایه‌گذاری کنیم که باید به بازگرداندن سرمایه‌های خوابیده به چرخه، توجه ویژه به صادرات، متنوع کردن سبد حرکتی باید توجه کنیم.

وی گفت: در کنار صنایع و معادن باید به اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال نیز توجه داشته باشیم ضمن اینکه با بهره‌برداری از دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین باید حمل‌ونقل و گردشگری را به عنوان یک مزیت بتوانیم در استان مطرح کنیم.

افشارچی با بیان اینکه هر چه کار کنیم باز هم احساس خوبی در مردم نمی‌بینیم که 2 علت دارد، ابراز کرد: علت اول؛ مسئولیت کلان ملی است و تا زمانی که ارزش پول ملی حفظ نشود و کسری بودجه جبران نشود، مردم راضی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه علت دوم؛ عدالت است، خاطرنشان کرد: سرانه هر فرد زنجانی از تولید ناخالص داخلی 31 میلیون تومان است و میانگین کشوری 39 میلیون تومان است در حالی که ضریب جینی متاسفانه در سال‌های گذشته بالا رفته و واریانس توزیع درآمدها بالاست و هنر من این است که به سمتی حرکت کنیم که واریانس را کم کنیم تا تعداد زیادی از افراد مقیم زنجان به سرانه استان نزدیک باشند و میانگین استانی نیز به میانگین کشوری نزدیک باشد تا عدالت برقرار شود.

افشارچی با تاکید بر اینکه اقتصاد را باید به سمت مردمی شدن ببریم، تصریح کرد: عدالت باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد چرا که عدالت اقتصادی، بخشی از قسط و عدل است و عدالت در حوزه‌های دیگر هم وجود دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه بنده به عنوان لوکوموتیو خواهم بود که مدیران با بنده حرکت خواهند کرد، افزود: انتصابات، فرع مدیریت بوده و اصل، نگاه کلان است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر