logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۳۵۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

ایران مورد بی‌مهری و نمک‌نشناسی همسایگان قرار گرفته است

ایران-مورد-بی‌مهری-و-نمک‌نشناسی-همسایگان-قرار-گرفته-است
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تحرکات اخیر در مرزهای شمال‌غرب کشور گفت: ایران با پیشینه مدنیت 8 هزار سال با تحریک بیگانگان، مورد بی‌مهری و نمک‌نشناسی همسایگان قرار گرفته است.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی شامگاه دوشنبه (19 مهر) در آئین تکریم و معارفه استاندار زنجان با بیان اینکه هر آمدنی، یک رفتنی دارد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرماید مسئولیت‌ها، میدان امتحان است. خوشا به حال کسانی که برای ورود به میدان مسئولیت، قواعد ورود به این میدان را بشناسند و با شناخت وارد شوند و در مرحله اول، نظرشان جلب رضای پروردگار باشد.

وی با بیان اینکه همه ما در پیشگاه خدا و خلق خدا مسئولیم، خاطرنشان کرد: دادگاه اول، قضاوت افکار عمومی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تحرکات اخیر در مرزهای شمال‌غرب کشور گفت: ایران با پیشینه مدنیت 8 هزار سال با تحریک بیگانگان، مورد بی‌مهری و نمک‌نشناسی همسایگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر وقت، حمله خارجی صورت گرفته، بخشی از خاک کشور جدا شده است، ابراز کرد: اگر همین تاریخ 200 سال گذشته را نگاه کنیم در یک قرارداد ننگین بر اثر بی‌عرضگی مسئولین، آذربایجان و گرجستان از ایران جدا شده است، در عهدنامه ترکمانچای 17 شهر جدا می‌شود، در پیمان‌نامه فرانسه، افغانستان می‌رود، در قرارداد دیگری بخش عمده‌ای از سیستان و بلوچستان می‌رود، کوه آرارات در زمان رضاخان جدا می‌شود و 32 جزیره نیز در زمان محمدرضا شاه از ایران جدا می‌شود.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه در آستانه برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان قرار داریم، اظهار داشت: جمعیت امروز استان زنجان یک میلیون و یکصد هزار نفر است اما زمانی که این شهدا را تقدیم انقلاب و نظام کرده 700 هزار نفر بوده است که پیشینه این دیار و حضورشان در انقلاب را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ظاهراً در زنجان حکومت نظامی نمی‌شد اما این شهر هم عملاً مانند شهرهای دیگر، حکومت نظامی اِعمال می‌شد، خاطرنشان کرد: اولین تظاهرات بانوان انقلابی در استان زنجان اتفاق افتاده و مردم این دیار، حضور پررنگ و چشمگیری در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی در مقابل توطئه‌های مختلف داخلی و خارجی در صحنه داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مردم استان زنجان، حول محور دلدادگی به اهل بیت(ع) نقطه وحدت و انسجامی دارند.

وی با اشاره به اغتشاشات سال‌های 96 و 98 اظهار داشت: مردم استان زنجان به‌صورت خودجوش و با پیشتازی هیئات مذهبی این فتنه‌ها را خاموش کردند و بنا به فرمایش رهبر انقلاب، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و رهبر انقلاب نیز فرمودند که زنجان، اولین استانی بود که در مقابل آشوبگران و فتنه‌گران ایستاد.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه مردم زنجان به آیت‌اله رئیسی علاقه‌مندند، خاطرنشان کرد: ایشان در انتخابات سال 96 و 1400 رای اول را در استان زنجان داشتند و 11 سال در یوم‌العباس در حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و هیات ثاراله زنجان، سخنرانی داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه استان زنجان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیشگام است، گفت: مراسم یوم‌العباس زنجانی‌ها با حضور 600 هزار نفر جمعیت از داخل و خارج استان و حتی خارج از کشور برگزار می‌شد اما سال گذشته به قدری بزرگوارانه عمل کردند که موجب توزیع کمک مومنانه به ارزش بیش از 30 میلیارد تومان شد.

به گزارش موج رسا؛ در این آئین ضمن قدردانی از زحمات فتح‌اله حقیقی استاندار سابق زنجان، محسن افشارچی به عنوان استاندار جدید زنجان معرفی شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر