logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۳۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مصلحت‌سنجی‌ها و اِعمال سلایق شخصی مدیران بر خلاف قوانین و مقررات است

مصلحت‌سنجی‌ها-و-اِعمال-سلایق-شخصی-مدیران-بر-خلاف-قوانین-و-مقررات-است
بازرس کل استان زنجان گفت: هرگونه مصلحت‌سنجي‌هاي مديريتي و اِعمال سلايق شخصي بر خلاف قوانين و مقررات، مردود است.

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; به مناسبت 19 مهر، سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور، هرگونه مصلحت‌سنجي‌هاي مديريتي و اِعمال سلايق شخصي بر خلاف قوانين و مقررات را مردود دانست.

وی اظهار کرد: از تمام مديران انتظار می‌رود همواره بر مدار قوانين و مقررات، حركت كنند چرا که هیچ ملاک و معیاری بالاتر از قانون وجود ندارد و هیچ توجیهی نیز عدم رعایت قوانین و مقررات را موجه نمی‌سازد و حرکت در مسیر قانون همواره قابل دفاع و ستودنی است.

خمسه، مديران را به عنوان ناظران اصلي هر دستگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: با اِعمال نظارت جامع و كامل مديران و همچنين نظارت مسئولانی كه وظایف نظارتی را در درون دستگاه­هاي اجرايي عهده­دار هستند، بخش اعظمي از سلامت اداري محقق مي­شود و نياز به نظارت و كنترل­هاي برون‌سازماني را به حداقل مي­رساند.

بازرس کل استان زنجان گفت: بيت­المال، امانتي گران‌سنگ در اختيار مديران است و حفظ و صيانت جدي آن از اهم وظايف مديريتي و موجب تقويت اعتماد مردم به مسئولان می‌شود.

رییس شورای دستگاه‌های نظارتی استان زنجان با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها؛ مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: با فرمان معظم له، تکلیف همه مسئولان سنگین‌تر شده به نحوي كه با كمترين هزينه و بازده زماني باید بيشترين و بهترين خدمات را براي مردم به ارمغان آورد.

*‌ رشد 327 درصدی اثربخشی ریالی بازرسی کل استان زنجان در نیمه اول سال جاری

وی با بیان اینکه 60 درصد از برنامه‌های تدوینی بازرسی کل استان زنجان طی سال جاری در راستای فرمان مقام معظم رهبری و در حوزه‌های تولیدی و اقتصادی استان بوده است، افزود: با توجه به نظارت و بازرسی‌های به‌عمل‌آمده در 6 ماهه اول سال جاری، اثربخشی‌های ریالیِ بازرسی کل استان به نسبت کل سال 1399 با مبلغ 7.415.590.620.238 ریال دارای 327.50 درصد رشد بوده است.

خمسه خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از دستگاه‌های اجرایی استان و در راستای کاداستر اراضی و املاک دولتی در 6 ماهه اول سال جاری 4103.91 هکتار از اراضی دولتی منجر به اخذ سند تک‌برگی شده است ضمن اینکه با توجه به پیشنهادهای ارائه‌شده در بازرسی‌های به‌عمل‌آمده طی 6 ماهه اول سال جاری 12.17 هکتار از اراضی شهری، زراعی، مرتع و جنگل ناشی رفع تصرف شده است.

بازرس کل استان زنجان گفت: در 6 ماهه اول سال جاری به ترتیب 52، 15 و یک فقره پرونده­ موردی، برنامه­ای و فوق‌العاده در بازرسی کل استان تشکیل شه که از مجموع پرونده­های مذکور به ترتیب 63.46 ، 66.66 و 100 درصد از گزارش پرونده‌های مذکور به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

وی ابراز کرد: مهمترین رويكرد بازرسی، ايفاي نقش پيشگيري و ارائه پيشنهادها و راهكارهاي اصلاحي و كمك به مديران براي پرهيز از روزمرگي، شناسايي و ايجاد فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي جديد است.

خمسه با تاكيد بر تدوین و اجرای برنامه‌های اولويت‌دار در راستای اصلاحات ساختاري و مبارزه با فساد توسط بازرسي كل استان زنجان افزود: مبارزه با فساد و مسدود كردن منافذ منتهي به آن در دستگاه‌ها زمينه و شرايط لازم براي جلوگيري از فساد افراد را فراهم مي‌آورد.

وی اظهار داشت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی از سال 1399برنامه‌ریزی لازم برای برقراری تماس با واحدهای تولیدی، تدوین شده و طی 18 ماه گذشته با بیش از 240 واحد تولیدی تماس گرفته شده و مشکلات و موانع تولید آن‌ها پیگیری شده و در نهایت با عنایت به وظایف و صلاحیت سازمانی تاکنون اقدام لازم برای رفع مشکل 49 واحد تولیدی به عمل آمده است.

*‌ بازدید و حل مشکلات و موانع 70 واحد تولیدی استان زنجان طی 18 ماه گذشته

این مسئول خاطرنشان کرد: بالغ بر 70 واحد تولیدی (اعم از در حال تولید، در حال احداث سالن تولید و...) توسط بازرسان بازرسی کل استان زنجان، بازدید شده و مشکلات و موانع پیش روی آن‌ها در محل واحد تولیدی بررسی و برخی از آن‌ها رفع و برخی نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد:  8 هزار مترمربع از اراضی صنعتی در شهرک صنعتی هیدج (به ارزش ریالی بالغ بر 200 میلیارد ریال) از دست دلالان و سودجویان، خلع ید شده و در مرحله واگذاری به تولیدکنندگان است.

بازرس کل استان زنجان با اشاره به نتایج حاصل در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری گفت: در 18 ماه گذشته، بازرسی کل استان زنجان بیش از 20 فقره گزارش هشداری مرتبط با تولید و سرمایه­گذاری به دستگاه­های اجرایی استان ارسال کرده است.

وی با بیان انکه وضعیت 10 واحد تولیدی کلان در سال­های 1399 و 1400 توسط بازرسی کل استان مورد بررسی واقع و مشکلات قابل حل آن­ها، رفع شده است، اظهار داشت: از جمله می­توان به رفع اختلاف حاصله در قرارداد 220 میلیارد ریالی یکی از شرکت‌های استان و پیگیری­های انجام‌شده در خصوص رفع موانع تامین مواد اولیه و تامین ارز مورد نیاز برای تعدادی از شرکت‌های تولیدی اشاره کرد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر