logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۳۴۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تاسیس مدارس غیردولتی برای مسئولان ممنوع شد

تاسیس-مدارس-غیردولتی-برای-مسئولان-ممنوع-شد
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش موج رسا; رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار کمیسیون بود.

وی از بررسی 7 ماده از این طرح در کمیسیون خبر داد و افزود:براساس مصوبه امروز کمیسیون، تاسیس یا اداره مدرسه یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از سوی کلیه مدیران و معاونان (ستادی، استانی، شهرستان ها، مناطق و نواحی ) اشخاص حقوقی و بستگان درجه یک آنان در زمان تصدی پست و تا یک سال بعد از آن ممنوع شد.

نماینده آمل در مجلس ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف به بازنگری در اعطای مجوز و اصلاح آن مطابق این حکم برای کلیه مدارس یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: متخلفین از این تکلیف به واریز معادل شهریه دریافتی حاصل از فعالیت مدارس یا مراکز مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور و حسب مورد متناسب با وضعیت شغلی شان به مجازات یک تا سه سال، انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم می شوند. همچنین اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون رعایت ضوابط مذکور در این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و عمومی است./تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر