logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۳۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران-ترکمنستان درباره افغانستان و نشست سران اکو

رایزنی-تلفنی-وزرای-خارجه-ایران-ترکمنستان-درباره-افغانستان-و-نشست-سران-اکو
آخرین وضعیت روابط ایران و ترکمنستان، تحولات مربوط به افغانستان و برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو در رایزنی وزرای خارجه دو کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; در تماس تلفنی رشید مرودوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان،  آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات مربوط به افغانستان و برگزاری نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار گرفت.

وزیرخارجه ترکمنستان دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در تاجیکستان را نقطه عطفی در روابط دانست و بر پیگیری و اجرای تفاهمات به عمل آمده بین روسای جمهور تاکید نمود.

امیرعبدالهیان نیز ضمن تبریک مجدد سالگرد استقلال ترکمنستان، با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اهمیت روابط با ترکمنستان،  لزوم توسعه همکاری های همه جانبه بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

در این تماس دو طرف ضمن تاکید بر مسئولیت مستقیم وزارت خارجه‌های دو کشور در پیگیری توافقات سران، در خصوص تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در تهران در آینده نزدیک و بررسی همکاری ها در حوزه های حمل و نقل و تجارت توافق به عمل آمد./تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر