logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۳۴۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

واکسینه شدن 77 درصد گروه‌های هدف در استان زنجان

واکسینه-شدن-77-درصد-گروه‌های-هدف-در-استان-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: 77 درصد گروه‌های هدف استان زنجان دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت مسائل فردی و واکسیناسیون موثر، دقیق و عمیق موجب کاهش بیماران کرونایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته فرصت طلایی برای واکسیناسیون در استان زنجان بود، افزود: با همراهی مطبوعات، رسانه‌ها، کادر پزشکی و همت حوزه اطلاع‌رسانی استان زنجان حرکت خوبی در زمینه واکسیناسیون در استان انجام شد و حجم قابل توجهی از واکسیناسیون در این هفته انجام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چه سن واکسیناسیون به سنین پایین‌تر می‌رسد تمایل به انجام واکسیناسیون کاهش یابد که حفظ این روند هنر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون در استان زنجان خوب است، افزود: تا کنون 891 هزار و 579 دوز واکسن برای گروه‌های هدف در استان زنجان تزریق شده است که از این مقدار 621 هزار دوز برای نوبت اولی‌ها است و در نوبت دوم بیش از 270 هزار نفر واکسینه شده‌اند.

قزلباش تصریح کرد: در مجموع 77 درصد گروه‌های هدف استان زنجان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و 47 درصد نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: خوشبختانه اعداد واکسیناسیون در استان زنجان اعدادی خوبی در سطح ملی است و زنجان جزو استان‌ها و دانشگاه‌های برتر در زمینه تزریق واکسن در دوز هستیم.

این مسئول بیان داشت: با کار گروهی و مدیریت لازم ارتفاع موج پنجم کرونا در استان زنجان نسبت به پیک پنجم کمتر بود و تعداد افراد بستری نیز در بیمارستان‌های استان زنجان به شدت کمتر از دوره قبل بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: در پیک ششم نسبت مرگ و میر بیماران کرونا در استان زنجان پایین‌تر بود که این امر ناشی از اقدامات خوب استان زنجان است که نشان می‌دهد واکسیناسیون نیز در این استان شاخص‌های بهتری را دارد.

قزلباش در خصوص روند واکسینه کنژوگه، گفت: افراد می‌توانند با اولویت واکسن کوبایی دریافت کنند اگر چه امکان انتخاب واکسن‌های دیگر هم وجود دارد.

وی گفت: محدودیت تردد شبانه در استان زنجان همچنان ادامه دارد اما به نظر ما با شدت و حدت گذشته اجرایی نمی‌شود.

این مسئول از کاهش 11 تا 17 برابری بستری شدن افراد در بیمارستان‌ها با تزریق واکسن کرونا خبرداد و افزود: میزان مرگ و میر افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند نیز کاهش چشمگیری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: واکسیناسیون افراد بالای 12 سال آغاز شده و ادامه دارد که امیدواریم به نحو مطلوبی در استان ادامه یابد.

قزلباش بیان داشت: ممنوعیتی برای تزریق واکسن برای افراد دیابتی جود ندارد و ضروری است این افراد واکسینه شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر