logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۳۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :

اميد آفريني در جامعه سبب خنثی شدن توطئه هاي دشمنان مي شود

اميد-آفريني-در-جامعه-سبب-خنثی-شدن-توطئه-هاي-دشمنان-مي-شود-
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اميد آفريني در جامعه می تواند توطئه های دشمن را از بین برده و جامعه را از یاس و ناامیدی نجات دهد.

به گزارش موج رسا; به نقل از بسیج زنجان؛ حجت الاسلام حسین طیبی فر در نشست بصیرتی با اساتید دانشگاه‌های زنجان با اشاره به شریعت و شرایط خاص آن عنوان کرد:در هر زمان و با توجه به نیاز جامعه گاهی نوع اداره‌ی زندگی انسان‌ها متفاوت می‌شود که به آن نیز شریعه گفته می‌شود. 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دین یک دانش است، بیان داشت:انسان از زمان ورود به مدرسه و تا دریافت بالاترین رتبه علمی در این دوره در حال آموختن یک موضوع است که آن هم دانش است.

  وی با بیان اینکه شریعت منشور زندگی اداره انسانهاست، تصریح کرد:پیامبر اکرم (ص) کامل‌ترین منشور زندگی را برای انسان‌ها آورده است. 

 حجت الاسلام طیبی فر تصریح کرد: دومین موضوعی که برای استمرار، استقرار و حاکمیت جبهه حق و الهی نیاز است اول بحث رهبری الهی و دوم بحث شریعت منشور اداره زندگی است.  

این مسئول تاکید کرد:منشور اداره زندگی در شریعت نبوی استمراری و در نبوت خاتمیت است.   وی با بیان اینکه پروردگار متعال برای اداره کردن جامعه و انسان مهندسی الهی کرده است، گفت::برای هدایت انسان فردی از جنس خود انسان کسی که بهتر و بیشتر می‌داند و اهل گمراهی نیست انتخاب کرد و به تعبیری پروردگار متعال نرم افزاری که برای هدایت انسان معرفی کرده است عصمت می‌باشد.   

حجت الاسلام طیبی فر با اشاره به سلسله حضور معصومین در جامعه، اذعان کرد:از ورود اولین معصوم حضرت آدم تا آخرین معصوم همه برای اداره منشور زندگی و هدایت انسان‌ها به اذن خداوند متعال ظهور کرده و به تبیین دین پرداخته اند.

  این مسئول با اشاره به موضوع رجعت، اظهار داشت:زنده شدن گروهی از مردگان و بازگشت آنان به دنیا در دوران ظهور حضرت مهدی (عج) است و رجعت از اعتقادات شیعه بوده که عالمان شیعه رجعت را همزمان با ظهور امام مهدی (عج) می‌دانند.  

 وی با اشاره به معیار توصیفی و مصداقی، تأکید کرد:این دو موضوع از معیار‌های معصومین برای هدایت انسان می‌باشد.

  جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد:حضرت مهدی (عج) پس از غیبت خود چهار نفر از نواب خاص خود را به عنوان وکیل قرار داد و گفت: حجت است بر شما که پس از من از آن‌ها اطاعت کنید.

  وی عنوان کرد:منشور اداره زندگی در زمان غیبت با، ولی فقیه می‌باشد.   حجت الاسلام طیبی فر با بیان اینکه موضوع سوم در دین و شریعت مخاطب است، تاکید کرد:مخاطب دین و شریعت انسان است و با اراده خود رهبر انتخاب می‌کند و شریعت را به عنوان منشور زندگی می‌پذیرند.

  وی با اشاره به اینکه انسان برای حرکت و گمراه نشدن نیاز به اطاعت و استقامت دارد، اظهار داشت:زمانی که انسان دین و، ولی فقیه را می‌پذیرد موظف به رعایت الزامات و اطاعت و همچنین استقامت و ولایت پذیری است.

  جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه گاهی افراد پس از ورود به اسلام الزامات را نمی‌پذیرند، خاطرنشان کرد:کسانی که وارد دین اسلام می‌شوند باید الزامات و باید‌ها و نباید‌های آن را قبول کنند و تحت اطاعت منشور زندگی باشند.  

 این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: موضوع مهم تبیین که رهبر انقلاب (مدظله العالی) مطرح و تاکید کردند به علت وجود تبلیغات مسموم و جنگ فرهنگی است که توسط برخی افراد ناآگاه اتفاق افتاده است.  

 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به اینکه اکنون سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن موجب یاس و ناامیدی برخی افراد در جامعه شده است، خاطرنشان کرد:امید آفرینی در جامعه می‌تواند توطئه‌های دشمن را از بین برده و جامعه را از یاس و ناامیدی نجات دهد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر