logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۳۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی «قلم جوان» در زنجان برگزار شد

اختتامیه-جشنواره-داستان‌نویسی-«قلم-جوان»-در-زنجان-برگزار-شد
مراسم اختتامیه جشنواره داستان‌نویسی قلم جوان با تجلیل از 36 نفر از برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام میثم صحبتلو، دبیر نخستین جشنواره قلم جوان، شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، گفت: این جشنواره که در بخش داستان کوتاه برگزار شد، حاصل همفکری و همکاری بیش از 25 مجموعه تربیتی و فرهنگی مسجدی در شهر زنجان بود.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این جشنواره منحصراً در شهر زنجان برگزار شود، اظهار داشت: با توجه به استقبال زیاد از این جشنواره به‌صورت استانی برگزار شد و دبیرخانه جشنواره در آذر و دی 1399 شکل گرفت.

حجت‌الاسلام صحبتلو خاطرنشان کرد: طی 3 ماه با تحقیق و مصاحبه با اساتید و صاحب‌نظران رشته داستان کوتاه در داخل و خارج از استان در نهایت، فراخوان این جشنواره از 20 فروردین سال جاری (همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی) تا 7 خرداد منتظر شد.

دبیر اولین جشنواره داستان‌نویسی قلم جوان با بیان اینکه با استقبال کم‌نظیر و خیره‌کننده مخاطبان در این جشنواره مواجه شدیم، گفت: در مجموع 330 اثر در 4 محور به دبیرخانه جشنواره واصل شد.

وی اظهار داشت: در هر کدام از محورهای علمی- تخیلی و ادبیات پایداری 105 اثر، موضوعات مذهبی 85 اثر، طنز و کمدی 25 اثر و بخش بزرگسالان هم که در روزهای آخر به جشنواره اضافه شده بود 10 اثر به دبیرخانه واصل شد.

حجت‌الاسلام صحبتلو، هدف کلی از برگزاری جشنواره را تربیت نویسندگانی متعهد و خلاق بیان کرد و افزود: در این جشنواره از 36 نفر از برگزیدگان تجلیل می‌شود و این نوید را بدهیم که به محض صدور مجوز برگزاری حضوری کلاس‌ها اگر این 36 نفر مایل باشند، کارگاه‌های آموزشی نیز آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این 36 نفر از داستان‌هایی که نویسندگان آن‌ها مستعد بودند نیز جهت تکمیل ظرفیت کارگاه‌ها استفاده خواهد شد و برنامه چندساله‌ای برای آن‌ها تدوین شده است.

دبیر اولین جشنواره داستان‌نویسی قلم جوان گفت: اولیای دانش‌آموزان کمک کنند تا با همفکری و هم‌افزایی، یک نگاه عمیق و راهبردی به نویسندگی و داستان کوتاه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره منحصر به داستان نخواهد بود، ابراز کرد: فیلمنامه‌نویسی، شعر و رمان نیز در ادامه در برنامه‌ها قرار دارد.

خامه‌پرست، نماینده هیات داوران جشنواره نیز در ابتدای این مراسم، بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

وی گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند نقش زیادی در بالندگی آثار جوانان ایجاد کند.

خامه‌پرست در ادامه، نحوه داوری در بخش‌های مختلف این جشنواره را در قالب بیانیه به حاضران ارائه داد.

به گزارش موج رسا؛ در مراسم اختتامیه اولین جشنواره داستان‌نویسی قلم جوان که جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند از 36 نفر از افراد برتر و شایسته تقدیر این جشنواره با اهدای لوح، تجلیل شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر