logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۳۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان:

جشنواره داستان‌نویسی قلم جوان با مشارکت ۳۰ مجموعه فرهنگی در زنجان برگزار شد

جشنواره-داستان‌نویسی-قلم-جوان-با-مشارکت-۳۰-مجموعه-فرهنگی-در-زنجان-برگزار-شد
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: بیش از 30 مجموعه فرهنگی و مسجدی به همراه نهادهای مختلف در برگزاری نخستین جشنواره داستان‌نویسی قلم جوان مشارکت داشتند که به فال نیک باید گرفته شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جواد جعفری شامگاه شنبه در مراسم نخستین جشنواره داستان‌نویسی قلم جوان که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار داشت: داستان و قصه‌گویی در دین مبین اسلام اهمیت خاصی دارد و قرآن کریم که مهمترین منبع دینی ماست در تاکید به بحث داستان‌نویسی و داستان‌گویی، سنگ تمام گذاشته است.

وی با بیان اینکه جریان حضرت یوسف(ع)، یکی از داستان‌های مفصلی است که قرآن کریم بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند وقتی می‌خواهد این داستان را شروع کند می‌فرماید: ای پیامبر! ما برای تو زیباترین داستان را می‌خواهیم تعریف کنیم.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: آیت‌اله جوادی آملی فرمودند «احسن القصص» هم می‌تواند زیباترین داستان و هم زیباترین داستان‌گویی باشد یعنی داستان حضرت یوسف(ع) هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ بیان، بهترین است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه خداوند در پایان داستان حضرت یوسف(ع) می‌فرماید داستان‌هایی که بیان می‌شود، مایه عبرت برای کسانی است که صاحب خرد، عقل و اندیشه هستند.، تصریح کرد: داستان خوب، داستانی است که انسان را به تفکر وا دارد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مطالعه گفت: ایشان با تمام تاکیدی که به کتابخوانی دارند، می‌فرمایند در کتابخوانی نباید هرزه‌گرد باشیم.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه داستان‌نویسی و داستان‌گویی‌هایی که مایه عبرت باشند، یکی از تاکیدات بسیار مهم در دین اسلام است، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید داستان‌ها را برای مردم تعریف کنید تا شاید به فکر وادار شوند.

وی خاطرنشان کرد: یعنی یکی از کارکردهای مهم داستان در جایگاهی که قرآن کریم و روایات به آن اشاره می‌کنند، تفکر و اندیشیدن است لذا درمی‌یابیم که عمق داستان مخصوصاً داستان‌های کوتاه در اثرگذاری و بیان معصوم، بسیار کاربردی است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به اهمیت داستان در فرهنگ دینی ما گفت: اهل بیت(ع) در بسیاری از روایت‌ها به داستان‌های قبل اشاره می‌کردند تا حقیقت را به مردم تبیین کنند و با داستان‌های کوتاه و اشاره به جریان‌های مختلف، حقایق بزرگی را در اختیار جامعه قرار می‌دادند بنابراین زبان داستان و هنر، یک زبان تاثیرگذاری در جامعه است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز اربعین حسینی اظهار داشت: ایشان فرمودند ما مکلف به جهاد تبیینی هستیم تا جامعه را با حقیقت انقلاب، جهاد و مبارزه، آگاه کرده و به شبهات جواب دهیم.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: جهاد تبیینی را در قالب داستان می‌توان بسیار گویا بیان کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌ها مزایای زیادی دارد، گفت: یکی از این مزایا که حُسن بزرگی به شمار می‌رود، کار بر روی آینده‌سازان مملکت است و مزیت دیگر این است که بیش از 30 مجموعه فرهنگی و مسجدی به همراه نهادهای مختلف در برگزاری این جشنواره مشارکت داشتند که به فال نیک باید گرفته شود.

حجت‌الاسلام جعفری با تاکید بر اینکه پشتکار را نباید فراموش کرد، اظهار داشت: کم‌کاری و نداشتن پشتکار از پیشرفت و شکوفایی استعدادها جلوگیری می‌کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر