logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۳۴۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

واردات واکسن کرونا به ۷۳ میلیون دوز رسید

واردات-واکسن-کرونا-به-۷۳-میلیون-دوز-رسید
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: صبح امروز (سه‌شنبه، ۶ مهرماه) با ورود پنجاه و نهمین محموله واکسن کرونا شامل ۲ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۳ میلیون دوز گذشت.

به گزارش موج رسا;  «مهرداد جمالی ارونقی» امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه این میزان دز واکسن وارداتی کرونا سی و پنجمین محموله واکسن چینی سینوفارم است، اظهار داشت: این محموله شمار واکسن‌ها را به ۷۳ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰۶ دوز رساند.

 
وی با بیان اینکه محموله وارداتی به صورت حمل یک‌سره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است، خاطرنشان‌کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده در هفته جاری بخشی از محموله ۱۰ میلیون دوز جانسون‌اند جانسون و فایزر وارد کشور شود.
 
گفتنی است؛ از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شد.
 
بر اساس آمار منتشر شده گمرک، بیشترین واردات واکسن از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مربوط به واکسن سینوفارم چین با ۳۵ محموله شامل ۶۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دوز بوده است.
 
پس از آن سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز، ۱۲ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۴۵ هزار دوز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دوز، یک محموله کووکس وارداتی از کره‌جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با ۶۵۰ هزار دوز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دوز وارد کشور شده است.
 
برپایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن در شهریورماه امسال با ۳۸ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دوز است./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر