logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۳۳۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

70 درصد افراد بالای 18 سال استان زنجان واکسینه شده‌اند

70-درصد-افراد-بالای-18-سال-استان-زنجان-واکسینه-شده‌اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: یکی از اهداف، رسیدن به 70 درصد واکسیناسیون بود که امروز به این عدد می‌رسیم و جزء چند استان کشور هستیم که بالاترین میزان واکسیناسیون را داشته‌ایم.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان امروز در یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد کرونا استان زنجان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: علی‌رغم اینکه شرایط خوبی در پیک چنجم نسبت به پیک چهارم داشتیم اما میزان موارد مثبت تست‌های pcr بالا بوده و نشان می‌دهد که چرخش ویروس هنوز از تب و تاب نیفتاده و این خطرناک‌ترین موضوعی است که چاره آن فقط رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا چرخش شدیدی دارد که با غفلت از آن دچار مشکل خواهیم شد.

حقیقی با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون کرونا درا ستان زنجان گفت: استان زنجان از ابتدا تاکنون شرایط خیلی بهتری نشبت به جمعیت استان در واکسیناسیون کرونا فرهم کرده و هم‌اکنون ظرفیت تزریق روزانه 40 هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان را دارد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تمام افرادی که فراخوان داده شده باید نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند، اظهار کرد: تزریق افراد بالای 15 سال در کل کشور و به تبع آن در استان زنجان صورت می‌پذیرد و نوبت واکسن هر فردی که فرا رسیده باید نسبت به این مهم اقدام کند.

وی با بیان اینه خوشبختانه شرایط آرامی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برقرار است و واکسیناسیون شهروندان در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: مراکزی که فعالیت آن‌ها تا ساعت 12 شب است، 20 درصد به مراجعه‌کنندگان آن افزوده شده و شایسته است که زمان فعالیت مراکز تجمیعی در زنجان و سایر شهرها به‌ویژه ابره، خدابنده و خرمدره نیز افزایش یابد.

استاندار زنجان تاکید کرد: دلایل و آسیب‌های موجود در شهرستان‌هایی که وضعیت آن‌ها در پیک پنجم نسبت به چهارم افزایشی بوده باید توسط دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی و رفع شود.

وی با بیان اینکه هدفگذاری در سطح کشور مبنی بر پوشش 70 درصدی واکسیناسیون تا هفته آینده است، تصریح کرد: استان زنجان امروز به پوشش 70 درصد واکسیناسیون رسیده اما هدف اصلی، پوشش کامل جمعیت هدف ظرف 10 روز آینده است.

حقیقی با بیان اینکه رسیدن به پوشش کامل واکسیناسیون جامعه هدف، نیاز به چند اقدام دارد، افزود: تامین امکانات لازم و افزایش مراکز تجمیعی و ساعت فعالیت آن‌ها، شدت بخشیدن به سرعت واکسیناسیون توسط شبکه بهداشت استان و استقبال مراجعه‌کنندگان از واکسیناسیون از مهمترین اقدامات هستند.

استاندار زنجان گفت: آخرین وضعیت واکسیناسیون کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز ظرف 24 ساعت آینده باید به تایید مدیرکل دستگاه مربوطه رسیده و توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و بر اساس کد ملی کارکنان، تطبیق داده شود و در صورت عدم تزریق واکسن، مدیر دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به وضعیت مطلبو استان در پیک پنجم کرونا نسبت به پیک چهارم اظهار کرد: این اتفاق مبارک نشان می‌دهد که فشارهای خُردکننده‌ای بر روی کادر بهداشت و درمان و مدیریت استان وارد شده چرا که سد رعایت پروتکل‌های هبداشتی شکسته شده و جهت ترمیم این سد، میزان رعایت پروتکل‌ها باید به بالای 90 درصد برسد.

حقیقی با بیان اینکه اگر میزان رعایت پروتکل‌ها 90 و یا ختی 80 درصد بود، وضعیت استان در پیک پنجم خیلی بهتر می‌شد، تصریح کرد: هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از 60 درصد است که به شدت آسیب‌پذیر بوده و نمی‌توان سد کرونا را شکست.

استاندار زنجان با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا مورد تایید رهبر معظم انقلاب بوده و شخص ایشان رعایت می‌کنند، گفت: از تمام مردم و هیئات مذهبی استان زنجان خواهش می‌کنم که شرایط را مراعات کرده و جهت جلوگیری از ایجاد فاجعه در ایام اربعین تجمع نکنند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان، نحوه اجرای محدودیت‌های هوشمند را بررسی و به ستاد کرونا استان ارائه دهند تا بتوان محدودیت‌ها را هوشمندتر کرد.

*‌ کارهای بزرگی با همدلی در کنار هم برای مقابله با کرونا می‌توان انجام داد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به 3 گزارش استان زنجان که در هفته‌های اخیر در ستاد ملی کرونا ارائه شده است، گفت: در سطح ملی و با دید کارشناسی به این مسائل نگاه شده و قدردانی مسئولان ملی و رئیس‌جمهوری از استان زنجان نشان می‌دهد که کار تیمی چه نتایجی در سطح ملی می‌تواند داشته باشد و نشان می‌دهد که کار تیمی به صورت همدل و در کنار هم کار بزرگی را صورت می‌دهد.

وی با بیان اینکه راه طولانی برای مدیریت و مقابله با کرونا در پیش داریم، اظهار داشت: زنجان همچنان با این همدلی و همبستگی می‌تواند قدم‌های بزرگی برداردو نمونه عملی برای مقابله و کنترل بیماری باشد.

قزلباش با بیان اینکه روند کاهشی بیماری در استان زنجان با شیب ملایم است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 399 بیمار در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند و امیدواریم طی هفته جاری و هفته آینده روند کاهشی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: تاکنون بیش از 511 هزار تست سرپایی و بیش از 33 هزار تست برای بیماران بستری در سطح استان انجام شده و میزان مراجعات به مراکز 16 ساعته از 14 هزار نفر در هفته چهارم شهریور به 12 هزار نفر در هفته گذشته رسیده است.

وی گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سلطانیه، ایجرود، ماهنشان و طارم در وضعیت زرد قرار دارند اما راه طولانی برای مقابله با کرونا داریم و راهی که شروع شده می‌تواند به بهبود وضعیت کرونایی شهرستان‌ها کمک کند.

قزلباش با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای 18 سال اظهار داشت: تا 3 مهرماه 69 درصد از افراد بالای 18 سال استان واکسینه شده‌اند و یکی از اهداف، رسیدن به 70 درصد واکسیناسیون بود که امروز به این عدد می‌رسیم و جزء چند استان کشور هستیم که بالاترین میزان واکسیناسیون را داشته‌ایم اما راه طولانی برای رسیدن به 90 درصد واکسیناسیون داریم.

وی با بیان اینکه در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور مشکل داریم، ابراز کرد: هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن در سطح استان زنجان 55.64 درصد است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر