logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۳۳۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان:

فروشگاه‌های غیرمجاز عرضه سموم کشاورزی پلمب می‌شوند

فروشگاه‌های-غیرمجاز-عرضه-سموم-کشاورزی-پلمب-می‌شوند
مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی به صورت مستمر رصد می‌شوند گفت: فروشگاه‌هایی که به صورت غیرمجاز فعالیت کنند برخورد می‌شود.

نبی‌الله بختکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی به صورت مستمر رصد می‌شود اظهار کرد: با عرضه کنندگان سموم غیرمجاز برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های فروش سموم کشاورزی ملزم هستند اولا سموم مجاز در اختیار مردم قرار دهند و نحوه مصرف آن را نیز به کشاورزان بیاموزند افزود: جهادکشاورزی وظیفه تامین سموم مورد نیاز کشاورزان برای مبارزه با آفات را دارد و در این راستا نیز مشکلی در سطح استان نداریم.

مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه همچنین با فروشگاه‌هایی که سموم تقبلی در اختیار کشاورزان قرار دهد برخورد می‌شود ادامه داد: متاسفانه برخی از کشاورزان سموم خود را از فروشگاه‌های مجاز عرضه سموم تهیه نمی‌کنند و بعد دچار دردسر می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کودشیمیایی و سموم مورد نیاز کشاورزان تامین شده است بیان کرد: مشکلی در تامین کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه وجود ندارد.

بختکی با بیان اینکه متاسفانه کشاورزان در استان زنجان نحوه و میزان استفاده از سموم کشاورزی را رعایت نمی‌کنند عنوان کرد: جهادکشاورزی در خصوص آزمایش میزان سموم باقی مانده در محصولات وظیفه‌ای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تأمین امنیت غذایی مردم و جلوگیری از توزیع سموم قاچاق و تقلبی توسط فروشگاه‌های غیرمجاز، کمیته ساماندهی سموم در سطح استان تشکیل و با متخلفین این حوزه برخورد قاطع می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر