logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۳۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در جلسه شورای شهر زنجان مطرح شد؛

تمام خیابان‌های شهرک کارمندان زنجان به نام شهدا مزین می‌شود

تمام-خیابان‌های-شهرک-کارمندان-زنجان-به-نام-شهدا-مزین-می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تمام خیابان‌های شهرک کارمندان زنجان به نام شهدا مزین می‌شود.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو امروز در هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان ضمن تلسیت فرا رسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مردان و زنان غیور و دلاور در جنگ تحمیلی در برابر دشمنی که بیش از 37 کشور به ان کمک می‌کردند ایستادگی کردند و به صورت یک واجب کفایی، آنچه داشتند را بسیج کرده اعم از مردم عادی، بسیجیان، ارتش و غیره، نظام جمهوری اسلامی را حمایت و پشتیبانی کردند تا ناموس این کشور، حفط شود و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان و دشمنان بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر دشمنان، نشان می‌دهد که عهدی با خدا بسته بودند مبنی بر برافراشته شدن پرچم «لا اله الا الله» که این خون‌ها برای وفای به ان عهد باید ریخته می‌شد و به همین دلیل، شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب کردند و حتی برخی خانواده‌ها 5 شهید و برخی خانواده‌ها تک‌فرزند خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

مرادلو با بیان اینکه ملت ایران، جانانه در برابر دشمن از خود دفاع کرد، افزود: تقدیم بیش از 200 هزار شهید، پاسخ مثبت به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) بود و خداوند نیز خریدار این خون‌ها بود.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پرچم این کشور که مزین به نام مقدس «الله» است، برافراشته بماند باید صبر ایستادگی و استقامت کنیم همانگونه که بیش از 42 سال است که صبر کرده و در برابر فشارهای فراوان سیاسی و اقتصادی ایستادگی کرده و ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده‌ایم بلکه پیشرفت‌های فراوانی طی این مدت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است.

مرادلو ادامه داد: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی در دنیا حاصل خون مطهر شهیدان است.

*‌ بودجه یک میلیارد تومانی شهرداری زنجان برای هزینه در اربعین حسینی

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به بودجه یک میلیارد تومانی شهرداری زنجان برای کمک به برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی هر سال با شور و حال زیادی و با حضور 20 میلیون نفر برگزار می‌شد و عظمت این مراسم تا حدی بود که داعش و استکبار تهدید کرده بودند که این مراسم برگزار نشود اما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پاسخ ان‌ها گفته بود که اجازه نمی‌دهد کوچکترین صدمه‌ای به زائران حسینی وارد شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین سبب زنده ماندن نام و یاد امام حسین(ع) می‌شود و تلاش بر این است که این حرکت فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار، ادامه پیدا کند، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی، قدرت شیعه در سطح بین‌الملل را نشان می‌دهد و به همین دلیل مبلغ یک میلیارد تومان در بودجه سال 1400 شهرداری زنجان برای کمک به برگزاری این برنامه فرهنگی به تصویب رسیده بود.

مرادلو خاطرنشان کرد: امسال به دلیل محدودیت در حضور موکب‌ها در عراق، برنامه‌ای با عنوان «جاماندگان» با اخذ مجوز از ستاد کرونا با پیاده‌روی 13 کیلومتر در مسیر گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد و این برنامه از شب اربعین آغاز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حضور موکب‌ها در این برنامه و ارائه خدمات به شهروندان گفت: وظیفه خود دانستیم که از این حرکت خداپسندانه حمایت کنیم که در این راستا کمک‌هایی به موکب‌های شهر زنجان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 250 میلیون تومان به موکب قتیل‌العبرات که عظیم‌ترین موکبی است که سالانه در عراق حضور پیدا می‌کرد، 130 میلیون تومان به موکب خادمین شهدای گمنام در محل مزار شهدای گمنام، 50 میلیون تومان به موکب شهدای مقاومت، 50 میلیون تومان به موکب شهدای مدافع حرم، 50 میلیون تومان به موکب احباب‌الرضا(ع) کمک می‌کنیم. ضمن اینکه این کمک‌ها فقط برای پذیرایی نیست بلکه خرید تجهیزات از جمله دستگاه یخ‌ساز در برنامه موکب‌ها قرار دارد چرا که در 15 سال آینده در مراسم اربعین با گرمای تابستان و بهار مواجه خواهیم شد.

مرادلو افزود: همچنین برای موکب‌های داعیان کمیل، نورالزهرا(س) در کوی پونک، هیات رهروان امام خمینی(ره) در منطقه بی‌سیم، مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی و گروه‌های جهادی گمنامان حضرت زهرا(س) منطقه بی‌سیم نیز به ترتیب 30 ، 5 ، 10 ، 30 و 10 میلیون تومان کمک خواهد شد.

*‌ رویکرد شورا وشهرداری، استفاده از ظرفیت موکب‌ها در مدیریت بحران است

حسین حمزه‌لوپاک، سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: بخشی از بودجه یک میلیارد تومانی صَرف خرید تجهیزات و امکانات خواهد شد چرا که نگاه و رویکرد این است که از ظرفیت موکب‌ها علاوه بر مراسم اربعین حسینی در حوزه مدیریت بحران نیز استفاده کنیم و حضور موکب‌ها در سیل خوزستان، تجربه موفقی در این زمینه است.

وی افزود: اربعین حسینی، یک بار در سال برگزار می‌شود اما پتانسیل قوی که موکب‌ها دارند تصمیم بر این است که در مناطق مختلف شهر، تقسیم‌بندی شوند.

حمزه‌لوپاک اظهار داشت: اتفاق خوبی که امروز برای شهر زنجان افتاده این است که خانم الناز رکابی برای اولین بار در مسابقات قهرمانی سنگنوردی زنان جهان، موفق به کسب مدال برنز شده که این مهم برای اولین بار در سطح کشور اتفاق افتاده است.

*‌ تمام خیابان‌های شهرک کارمندان به نام شهدا مزین خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به کمیته نامگذاری گفت: این کمیته در تمام شهرها و استان‌ها تشکیل شده تا بتوانند معابر را مزین به نام شهدا، مفاخر و علمای ان شهر کنند.

وی با اشاره به مشکل آدرس‌دهی به‌ویژه در شهرک‌های اقماری اظهار داشت: انتظار از کمیته نامگذاری این است که همواره بهترین نام‌ها را انتخاب کند تا هویت و تاریخ شهر را بتوان حفظ کرد و جای تاسف دارد که مفاخر خود را نشناسیم در حالی که وظیفه ما زنده نگه داشتن نام و یاد آن‌ها است.

مرادلو با بیان اینکه یکی از خیابان‌های شهرک کارمندان (خیابان هفتم) به نام شهید صمدی نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: تمام خیابان‌های شهرک کارمندان به نام شهدا مزین خواهد شد و از این به بعد، شماره‌گذاری خیابان‌ها در شهرک‌ها اقماری حذف خواهد شد و خیابان‌ها به نام شهدا و مفاخر با اولویت بومی، مزین می‌شود ضمن اینکه این اقدام در فازهای 5 به بعد گلشهر نیز انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اولین سنگ‌نوشته تاریخ محله، سال گذشته در میدان سرچشمه که بیش از 200 سال قدمت دارد، نصب شد.

محمدکاظم مجتهدی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: نصب تابلوی شهدا در خیابان‌ها و کوچه‌ها اقدام ارزمشندی است اما یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این است که تابلوی مختصری از رزومه و بیوگرافی شهید و شخصیت مربوطه بر سر ان کوچه نصب شود تا نسل حاضر و نسل‌های بعدی، اطلاعات مختصری از آن شخصیت بزرگوار داشته باشند.

وی افزود: مقداری از این اقدام در دستور کار قرار گرفته و بقیه نیز در حال تکمیل شدن است.// آ

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر