logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۳۳۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

نخست‌وزیر لبنان در دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه به دنبال چیست؟

نخست‌وزیر-لبنان-در-دیدار-با-رئیس‌جمهور-فرانسه-به-دنبال-چیست؟
یک روزنامه لبنانی در گزارشی پیرامون سفر نزدیک نخست‌وزیر این کشور به پاریس، اهداف دیدار وی با رئیس‌جمهور فرانسه را تشریح کرد.

به گزارش موج رسا; قرار است «نجیب میقاتی» نخست‌‌وزیر لبنان که دولت وی به تازگی از پارلمان رأی اعتماد گرفته، روز پنجشنبه (فردا/ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۱) در سفری کاری به فرانسه برود و جمعه مهمان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور باشد.

روزنامه «الجمهوریه» در همین زمینه نوشت، میقاتی در دیدار با ماکرون به دنبال به حرکت درآوردن تصمیمات نشست «سیدر» (که در حمایت از لبنان در پاریس برگزار شد) است، تصمیماتی که بر اساس آن قرار است لبنان به سه تا چهار میلیارد دلار دست پیدا کند.

در ادامه این گزارش آمده،  میقاتی همچنین می‌خواهد از دیدار با ماکرون به مذاکرات مورد انتظار میان لبنان و صندوق بین‌المللی پول برسد.

پیش از این اعلام شده بود در صورت توافق میان مقامات لبنانی و این صندوق برای اجرای اصلاحات اعلام شده در نشست سیدر و طرح ابتکار فرانسه، صندوق بین‌المللی پول چند میلیارد دلار برای اجرای پروژه‌های حیاتی و توسعه‌‌ای به لبنان اختصاص خواهد داد.

دولت جدید لبنان به نخست‌وزیری «نجیب میقاتی» بالاخره یکشنبه شب(۳۰ شهریور) توانست با ۸۵ رأی موافق و ۱۵ رأی مخالف، از پارلمان لبنان رأی اعتماد بگیرد.

جلسه رأی اعتماد به دولت جدید لبنان در قصر «الاونیسکو» در بیروت برگزار شد، هشت ساعت طول کشید و شاهد بحث و جدل‌هایی میان نمایندگان بود. /فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر