logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۳۳۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خبر داد

برگزاری ۶۳۲۷ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان

برگزاری-۶۳۲۷-برنامه-به-مناسبت-هفته-دفاع-مقدس-در-استان-زنجان
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: ۶ هزار و ۳۲۷ برنامه، به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان از سوی اقشار مختلف بسیج برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابرقدرت‌ها برای خاموش کردن صدای انقلاب متحد شده و صدام را وارد جنگ با ایران در قالب جنگ جهانی در جغرافیای کوچک کردند که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها با پشتیبانی سیاسی،  اقتصادی و مالی از صدام حمایت می‌کردند.

وی افزود: دشمن تمام عیار وارد جنگ با ایران شد در حالی که کشور از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی آمادگی ورود به جنگ را نداشت اما مردم به دلیل پیوند با امام خمینی (ره) و روحیه عاشورایی و جهادی در مقابل این تجاوز ایستادند.

این مسئول بیان داشت: کار در جنگ به مرحله‌ای رسید که امام در خصوص توطئه‌های دشمنان هشدار دادند و با وجود اینکه نیروهای مسلح برای جنگ تمام عیار آمادگی نداشتند اما با تدبیر امام و بسیج همه مردم در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به پشتیبانی بانوان و مادران از جبهه‌های حق علیه باطل، گفت: صحنه‌های از پشتیبانی از جنگ رقم خورد که بی‌نظیر بود و در طول دوران دفاع مقدس ادامه داشت.

سردار کرمی با اشاره به نقش نیروهای استان زنجان در دوران دفاع مقدس، گفت: رزمندگان استان زنجان در همه عملیات‌ها خط شکن بودند و رزمندگان قهرمان زنجان حماسه‌های بزرگی را خلق کرده و با کمترین جمعیت خطشکنان دوران دفاع مقدس بودند.

وی از چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب به مناسبت کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان خبرداد و گفت: هزاران اسناد از نقش رزمندگان استان زنجان جمع‌آوری شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری ۶ هزار و ۳۲۷ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان، افزود: برگزاری یادواره بزرگ شهدای ارتش، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی، یادواره شهدا در شهرستان‌های استان زنجان و یادواره شهدای اقشار مختلف بسیج پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان بیان داشت: دیدار با خانواد‌ه‌های شهدا آغاز شده و رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار و ۳۰۰ مسابقه فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری در زنجان برگزار می‌شود.

سردار کرمی از افتتاح ۱۷ پروژه آبرسانی و خانه محروم، تولید و پخش برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: یادواره شهدای روحانیت نیز در استان برگزار می‌شود.

وی از جمع‌اوری و اهدای یک میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت: با آغاز طرح شهید سلیمانی رزمایش کمک مومنانه هوشمند برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان زنجان ماموریت داشته و برخی‌ها در آستانه کنگره باید فعال شوند اگرچه برخی از کمیته‌ها و شهرستان‌ها ضعیف عمل کرده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان یادآورشد: هنوز مبلغ ۵ میلیارد تومانی تصویب شده توسط شورای اسلامی شهر زنجان به کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان اختصاص نیافته و در صورت اختصاص جای مصرف آن مشخص است و تا کنون هیچ اسرافی در این زمینه نشده است.

سردار کرمی از جمع‌آوری ۵۱۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس استان زنجان خبر داد و گفت: اسناد دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید به عنوان سرمایه برای آینده حفظ شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر