logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۳۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تصاویری از شالیزارهای برنج طارم – محصولی که با رنج به دست می آید

-تصاویری-از-شالیزارهای-برنج-طارم-–-محصولی-که-با-رنج-به-دست-می-آید-

این روزها کاشت شالی برنج در بیشتر نقاط شهرستان طارم آغاز شده است که گزارش تصویری از این مجموعه را در ادامه می بینید.

به گزارش موج رسا; در این روزها کشت محصول برنج توسط کشاورزان زحمتکش شهرستان طارم در بیشتر نقاط این شهرستان آغاز شده است و اکنون زمان نگاه داری از این محصول حساس کم کم فرا می رسد.

گفتنی است برنج ، محصولی که با رنج بسیار به دست می آید و طارمی ها در پخت آن به روش های مختلف مهارت دارند به نظر بیشترین سهمیه سفره طارمی ها را برنج از آن خود کرده، برنج در این منطقه به صورت های مختلف پخت میشود و بسته به نوع علاقه شخص دارد، همانطور که نوع طبخ متفاوت است نوع برنج ها هم با یکدیگر متفاوتند.

از جمله گونه های ایرانی این محصول برنج صدری، علی کاظمی و هاشمی و … است که با آب و هوای این منطقه سازگار است در این منطقه کشت می شود بنابراین کار کاشت برنج از اردیبهشت ماه شروع میشود و برداشت آن اواخرشهریور ماه است و علاوه بر مصارف داخلی شهرستان به مناطق مختلف کشور صادر می شود.

در قدیم مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج یکی از سخت ترین کارهای کشاورزی به شمار میرفت اما امروزه با پیشرفت وسایل کشاورزی از قبیل ماشین نشا، درو، کمباین و… مراحل کاشت ،داشت و برداشت بسیار آستان تر از گذشته شده است.

کیفیت بالا و پر عطر بودن محصول برنج این شهرستان به علت آب و هوای مساعد و استفاده از آب چشمه و خصوصا آب رودخانه قزل اوزن است که از چهل چشمه کردستان سرچشمه می گیرد که در اثر بارندگی گل آلود بودن آب رودخانه قزل اوزن بهترین کود برای رشد این محصول محسوب می شود.

IMG_3550

IMG_3526

IMG_3557

IMG_1192-1

IMG_3503

IMG_1183

IMG_3505

IMG_3544

IMG_3486

IMG_3516

IMG_3514

IMG_3523

IMG_3545

IMG_3527

 منبع:برگ زیتون

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر