logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۳۳۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حج و زیارت استان زنجان به موج رسا خبرداد

اختصاص 389 سهمیه برای اعزام زائران زنجانی به پیاده روی اربعین

اختصاص-389-سهمیه-برای-اعزام-زائران-زنجانی-به-پیاده-روی-اربعین
مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: 389 سهمیه برای اعزام زائران زنجانی به عراق در اربعین، اختصاص یافته است.

ابراهیم احدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 389 نفر سهمیه استان زنجان برای اعزام به عراق و مراسم اربعین از نیروهای مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه 30 هزار نفری برای اعزام به مراسم اربعین در کشور تعیین شده است که سهم استان زنجان 389 نفر است.

این مسئول ادامه داد: سهمیه کل اعزام کشور 60 هزار نفر بود که 30 هزار نفر برای موکب‌ها و 30 هزار نفر برای عموم مردم است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان ادامه داد: میزان سهمیه استان‌ها بر اساس ترکیب جمعیتی و استقبال از اربعین سال گذشته است که سهم استان زنجان نسبت به برخی از استان‌ها که دارای جمعیت بیشتری هستند، بیشتر است.

احدی یادآور شد: از این تعداد برای 305 نفر ویزا صادر و تحویل داده شده است و برای مابقی مدارک به سفارت ارسال شده است که تا فردا نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه از تعداد 389 نفر تنها 17 نفر مدارک خود را تکمیل نکرده‌اند، افزود: از امروز به مدت 24 ساعت به این افراد برای تعیین تکلیف وضعیت اعزام وقت تعیین شده است که در صورت عدم تکمیل مدارک افراد دیگری که ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند به عراق اعزام می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: دفاتر خدمات زیارتی استان زنجان از هفته گذشته از ساعت 7 صبح  تا 20 شب فعالیت داشته و پذیرای مراجعین هستند اگر چه فرآیند ثبت‌نام از طریق سیستم سماح و به صورت غیر حضوری است.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه تنها مرحله تحویل گذرنامه به صورت حضوری است، افزود: این مرحله نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

احدی بیان داشت: فرآیند اعزام هوایی بوده و اعزام زمینی نداریم که ضروری است زائران بلیط رفت و برگشت را تامین کنند که می‌توانند از طریق تبریز و تهران اقدام به خرید بلیط نمایند.

وی گفت: توصیه‌های لازم در قبل، حین و بعد از سفر به زائران اطلاع رسانی می‌شود تا از خود مراقبت کرده و در معرض بیماری کرونا قرار نگیرند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر