logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۳۲۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در ششمین جلسه از شورای ششم؛

عباس راشاد به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد

عباس-راشاد-به-عنوان-شهردار-زنجان-انتخاب-شد
ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان، عصر دوشنبه (29 شهریور) با حضور اعضا و به صورت علنی برگزار شد و در نهایت، عباس راشاد با کسب 5 رای به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد.

به گزارش موج رسا; با برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 28 خرداد سال جاری و مشخص شدن ترکیب جدید شورا که متشکل از نیروهای انقلابی و خوشنام و خوش‌سابقه هستند، شهروندان در انتظار استقرار شورای جدید و انتخاب شهردار زنجان برای انجام امور و جبران کاستی‌ها گذشته بودند تا اینکه شورای ششم با تحلیف در 14 مرداد، فعالیت خود را آغاز کرد.

اعضای شورای ششم قبل از آغاز به کار خود، فراخوانی جهت انتخاب شهردار منتشر کرده بودند تا هر فردی که توانایی و ظرفیت تصدی مدیریت شهری را در خود می‌بیند برای این کار اقدام کند که در نهایت 55 نفر، رزومه و سوابق کاری خود را به شورا ارئاه داده بودند که سوابق آن‌ها توسط اعضای شورا مورد بررسی و 8 نفر به عنوان گزینه‌های نهایی مشخص شدند که یک نفر از آن‌ها (روح‌اله حسنی) در همان روزهای اول، انصاف خود را اعلام کرد و 7 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

امروز و با برگزاری جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان، رای‌گیری برای انتخاب شهردار جدید زنجان انجام و عباس راشاد با 5 رای به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد. همچنین سعید رفیعی نیز 4 رای را کسب کرد و سایر گزینه‌ها یعنی محمدجواد سروش‌مهر، منصور سلطانی‌محمدی، محمد صحبتلو، حسن عیوض‌زاده و عباس قنبری موفق به کسب حتی یک رای از اعضا نیز نشدند.

منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره بیش از 220 هزار شهید گلگون‌کفن که تقدیم نظام اسلامی شده و همچنین 3535 شهید استان زنجان را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه جلسه امروز به منظور انتخاب شهردار زنجان از بین گزینه‌های نهایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در بیش از 45 روزی که از آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر زنجان می‌گذرد، سرپرست شهرداری در همان روز تحلیف از بین کارکنان شهرداری انتخاب شد و سپس جلسات مختلف کمیسیون‌ها و بازدیدها انجام شده و پیگیر تحقق بودجه، درآمد و هزینه و همچنین اجرای پروژه‌های مهم بوده‌ایم و هدف این است که وقفه‌ای در فعالیت شورا و شهرداری به وجود نیاید.

مرادلو خاطرنشان کرد: اعضای شورا با پشتکار و تلاش شبانه‌روزی، پیگیر تحقق بودجه و رفع مشکلات شهروندان هستند و حتی یک روز وقفه در کار شهرداری نیز صورت نگرفته و با همراهی اعضای شورا پیگیر امور بوده‌اند که وفاق و همدلی موجود در بین اعضای شورا و شهرداری، باعث افتخار است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به ارسال رزومه 55 نفر به شورا جهت تصدی شورا و فرآیند بررسی سوابق آن‌ها طبق شرایط عمومی و اختصاصی اعلامی از سوی وزارت کشور گفت: طبق سیاستگذاری در شورا و 10 محوری که توسط اعضا تهیه و تدوین شده بود، فرصت معینی بین 2 تا 2.5 ساعت جهت ارائه برنامه‌ها در اختیار 7 گزینه نهایی قرار گرفت و گزینه‌های نهایی نیز بر اساس قرعه‌کشی در محل شورا حضور یافته و به ارائه برنامه و پاسخ به سوالات اعضا پرداختند.

وی با اشاره به مطالبی مبنی بر اینکه شهردار برخی شهرها انتخاب شده اما شهردار زنجان هنوز انتخاب نشده است، اظهار داشت: هر شهری، روش و اسلوبی برای خود انتخاب کرده بود و شاید روش ما متفاوت از سایر شهرها بوده و این اتفاق در سایر شهرها نیفتاده است.

مرادلو خاطرنشان کرد: شاید اگر فرآیند فراخوان برای اعلام آمادگی جهت تصوی پُست شهرداری نبود، شهردار زنجان تاکنون انتخاب شده بود اما بر اساس عهدی که با مردم بسته بودیم، اخلاق را کاملاً رعایت کرده و با احترام به تمام شهروندان این فرصت را در اختیار همه کسانی که توانایی تصدی مسئولیت سنگین مدیریت شهری داشتند قرار دادیم و هیچ تفاوتی هم به هیچ کس قائل نشدیم.

*‌ سلطانی‌محمدی تا صدور حکم شهردار به فعالیت خود ادامه می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان پس از فرآیند رای‌گیری و انتخاب عباس راشاد به عنوان شهردار زنجان گفت: فرد منتخب جهت تایید و صدور حکم به وزارت کشور معرفی می‌شود و امیدواریم که در اسرع وقت مورد تایید قرار گرفته و حکم ایشان صادر شود تا شاهد شروع به کار شهردار زنجان باشیم.

وی با بیان اینکه سلطانی‌محمدی (سرپرست شهرداری زنجان) تا زمان صدور حکم شهردار به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: پس از اعلام شهردار منتخب به وزارت کشور، طبق روال قانونی منتظر صدور و اعلام رسمی حکم ایشان خواهیم بود تا با آغاز به کار شهردار جدید زنجان شاهد باشیم که زنجان به عنوان شهر توسعه‌یافته به آنچه که لیاقتش را دارد برسد و کمبودهایی که در گذشته بوده را بتواند جبران کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر