logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۳۲۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان خبرداد

فوت 3 نفر به دلیل شنا در مناطق ممنوعه در استان زنجان

فوت-3-نفر-به-دلیل-شنا-در-مناطق-ممنوعه-در-استان-زنجان
مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: سه نفر از مردم استان زنجان به دلیل عدم آشنایی به فنون شنا و یا شنا در مناطق ممنوعه در سال جاری جان خود را از دست داده‌اند.

صفی‌الله کرامتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه نفر در رودخانه‌ها و سدهای استان زنجان به دلیل شنا در منطق ممنوعه جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته نیز یک نفر در شهرستان طارم به دلیل شنا در رودخانه قزل اوزن فوت کرد، افزود: این جوان 29 ساله آشنایی کافی به فنون شنا نداشته و در مسیر این رودخانه نزدیک به مرکز شهر آببر جان خود را از دست داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دو نفر در سد کینه ورس و شویر در چند ماه گذشته به دلیل شنا در مناطق ممنوعه فوت کرده و خانواده های خود را داغدار کرده‌اند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان ادامه داد: علیرغم توصیه به مردم برای عدم شنا در مناطق ممنوعه، متاسفانه برخی افراد بدون توجه به هشدارها در چنین مناطقی شنا کرده و جان خود را از دست می‌دهند.

کرامتی از کاهش چشمگیر میزان آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی استان زنجان خبرداد و گفت: هنوز آمار نهایی برآورد نشده است اما میزان آتش سوزی امسال نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

وی عامل انسانی را مهمترین علت آتش سوزی در منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد و گفت: سهل انگاری افراد، شکارچیان و چوپانان از مهمترین دلایل آتش سوزی در زنجان است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر