logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۳۲۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان در گفت وگو با موج رسا:

قیمت لبنیات در بازار زنجان واقعی نیست

قیمت-لبنیات-در-بازار-زنجان-واقعی-نیست
رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت لبتیات در بازار زنجان بالا بوده و واقعی نیست گفت: ارگان‌های نظارتی باید قیمت‌ها را از کارنجات کنترل کنند چون کارنجات عامل افزایش قیمت لبنیات هستند.

جلیل علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه قیمت لبنیات در یک سال اخیر روند افزایشی داشته است اظهار کرد: اخیرا افزایش قیمت کره نیز مطرح بود اما در حال حاضر اطلاعی دقیقی ندارم که این افزایش قیمت کجا رسیده است.

وی با تاکید براینکه موضوع افزایش قیمت لبنیات بر بازار فروش تاثیر منفی گذاشته است تصریح کرد: کمبودی در تولید و عرضه محصولات لبنی در بازار وجود ندارد و به وفور محصولات لبنی در بازار توزیع می‌شود.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان عنوان کرد: افزایش قیمت‌ لبنیات غیرمنطقی است و اگر مردم در مدت یک هفته محصولات لنبی خریدار نکنند قطعا قیمت‌ها در بازار واقعی‌تر می‌شود.

وی با تاکید براینکه صنایع لبنی قیمت‌ها را به صورت دلخواه تعیین می‌کنند افزود: مردم به افزایش قیمت‌ها عادت کردند و شرکت‌ها نیز به دلخواه قیمت‌ها را بالا می‌برند.

علی‌محمدی با بیان اینکه قیمت‌های محصولات لبنی در بازار واقعی نیست و این محصولات در بازار با قیمت بالاتری توزیع می‌شود بیان کرد: کنترل قیمت لبنیات در بازار امکانپذیر نیست مگر اینکه قیمت‌ها از مبدا کنترل شود.

وی با تاکید براینکه ارگان و سازمان نظارتی باید در نرخ گذاری محصولات لبنی دخالت کنند تا قیمت‌ها در بازار کنترل شود گفت: اگر قیمت‌ها و نرخ گذاری در سطح کارخانجات اصلاح شود کنترل قیمت‌ها در بازار نیز اتفاق می‌افتد.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان استان زنجان با بیان اینکه در بازار توزیع کنندگان محصولات لبنی حق ندارند محصولات را بالاتر از قیمت روی کالا عرضه کنند تاکید کرد: متاسفانه کنترل قیمت‌ها در خط تولید رها شده و کنترل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شرکت‌های تولیدکننده در کشور ما در چند سال اخیر گروه‌های مافیایی تشکیل دادند و قیمت‌ها را به دلخواه خود تعیین می‌کنند اظهار داشت: 80 تا 90 درصد قیمت گذاریها منافع صنایع تولیدی را تامین می‌کند و کمتر از حدود 10 تا 15 درصد به منابع مصرف کننده توجه می‌شود.

علی‌محمدی یادآور شد: افزایش قیمت لبنیات باعث کاهش توان خرید خانوارها شده و مصرف این محصولات به ویژه شیر که با سلامت مردم ارتباط مستقیمی دارد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این موضوع را هم قبول داریم که صنایع تولیدکننده محصولات لبنی نیز مشکلاتی دارند اما این مشکلات به حدی نیست که در یکسال چندین بار قیمت‌ها را تغییر می‌دهند افزود: به طور مثال در محصول رب گوجه فرنگی در مدت چند ماه گذشته شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت آن هستیم که این محصول با قیمت غیرمنطقی در بازار توزیع می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر